Skocz do zawartości

Czy kupować stary dom?


Recommended Posts

Napisano
Pytanie jak w temacie czy kupować stary dom, wynagający remontu czy postawić nowy? Na co zwracać uwagę oglądając dom stary? (chyba już zabytek, bo przedwojenny, poniemiecki) Kogo poprosić o oględziny?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Gdybym miał fundusze to bym się wybudował. Nowe to nowe a jak jeszcze poprawnie zbudowane...icon_wink.gif A ze starym domem zawsze problem. Zaoszczędzi się chyba tylko na stanie surowym zamknietym i papierkowej robocie. Jeszcze zależy od stanu budynku bo może być, że cała instalacja elektryczna do wymiany, tynki, podłogi, okna, drzwi, stropy, podłogi, dach, potem trzeba ocieplenie, C.O... Po zbiciu tynków można odkryć ciekawe pęknięcia i rozłarzenie się ścian. Walka z wilgocią i grzybem... Duży koszt wykonania izolacji poziomej budynku bo może jej nie być. Jakieś przeróbki bo np. rozkład pomieszczeń nie bardzo odpowiada i rozwalasz ściane, stawiasz nową itd, itp...A jak jeszcze zabytek i podlega pod konserwatora....
Chyba że domek cacy i można się wprowadzaćicon_wink.gif

Trzeba dobrze policzyć ile wyniesie remont tyle że dużo rzeczy widać dopiero po czasie...

Kwestia funduszy i "sytuacji życiowej". Ja kupiłem coś j.w. ale na budowę funduszy nie było i czasu bo musiałem gdzieś zamieszkać. Remont rozłożyłem na wiele lat (do emerytury sie wyrobie icon_smile.gif ) Dłubie sobie sam po pracy ale nie polecam mieszkać i remontować... No ale za 46 tys.zł bym sie nie wybudował.....
Teraz w okolicy rudery kosztują 100 - 150 tys. zł. Do tego remont. Pewnie wyjdzie taniej niż budowa nowego domu. Mi się wydaje ze lepiej postawić nowe niż łatać stare...
Napisano
Zgadzam się z przedmówcą! Nowy to nowy! Nie ma co się ładować w stary dom bo koszty zakupu mogą przekroczyć koszty remontu!
Zdecydowanie odradzam
Jak masz środki finansowe to moim zdaniem buduj się
Napisano
Wszystko zależy w jakim stanie jest dom, który zamierzasz kupić. Niekiedy ze starego domu do użytku są tylko mury. Najlepiej umówić się z fachowcem, żeby obejrzał i zrobił kosztorys i wówczas kalkulować
Napisano
Cytat

Wszystko zależy w jakim stanie jest dom, który zamierzasz kupić. Niekiedy ze starego domu do użytku są tylko mury. Najlepiej umówić się z fachowcem, żeby obejrzał i zrobił kosztorys i wówczas kalkulować


corleone ma rację

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...