Skocz do zawartości

podłoga z OSB a płytki


Recommended Posts

Napisano
Witam. Posiadam dom w technologii drewnianej. Zamierzam położyć płytki w łazience na podłogę z płyt OSB. Jakiej techniki użyć by uniknąć wykonania wylewki. Na pewno trzeba zastosować klej elastyczny , ale zastanawiam się czy nie dać jeszcze na płytę siatki w celu wzmocnienia przyczepności. Zaznaczam ,że podłoga jest dość sztywna .Dziękuję za odpowiedź.
Napisano
Cytat

Witam. Posiadam dom w technologii drewnianej. Zamierzam położyć płytki w łazience na podłogę z płyt OSB. Jakiej techniki użyć by uniknąć wykonania wylewki. Na pewno trzeba zastosować klej elastyczny , ale zastanawiam się czy nie dać jeszcze na płytę siatki w celu wzmocnienia przyczepności. Zaznaczam ,że podłoga jest dość sztywna .Dziękuję za odpowiedź.


Należy zeszlifować woskowinę i użyć kleju poliuretanowego dwuskładnikowego Keralastic Mapei oznaczonego symbolem R2.Jest wodoszczelny a przy odpowiedniej aplikacji /ciągła powłoka/może być też hydroizolacją.Nadaje się do wszelkich wielkośći płytek i kamienia. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Należy zeszlifować woskowinę i użyć kleju poliuretanowego dwuskładnikowego Keralastic Mapei oznaczonego symbolem R2.Jest wodoszczelny a przy odpowiedniej aplikacji /ciągła powłoka/może być też hydroizolacją.Nadaje się do wszelkich wielkośći płytek i kamienia. icon_biggrin.gif


Użycie cerplastu nie stwarza konieczności szlifu.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Witam.
Ja u siebie miałem 2 technologie.
1 to była lana wylewka ze styro betonu, co dało nam spore ocieplenie i wytrzymałość na to wylewka samopoziomująca i płytki na kleju.
2 to na osb była guma w płynie i klej elastyczny jakiś ceresitu. Jest juz ponad 1,5 roku i nic sie nie dzieje.

Co do mapei to ten klej jest rewelacyjny nie znam nic lepszego stosowałem go w mozaice z otoczaków i trzymał strasznie mocno przy małej powierzchni łączenie.
To jest już bdb. klej również go polecam, tylko ma jedna wadę icon_biggrin.gif CENE , jest dość drogi.
Pozdrawiam
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Wystarczy:
zmatowic OSB
połozyc warstwe kontaktową (np.cerplast ATLASU)
polozyc folie w płynie
kafle na ceresit CM17 .Dobrze jest wtedy polozyc klej na kafelke-cienko i grzebieniem na plyte (najlepszy i najdrozszy praktycznie klej na rynku).Porownanie do Plusa z Atlasu.PLUS jest plastycznm klejem.Ceresit CM17 jest wysoko!!! plastycznym klejem stosowanym rowniez na niecki basenowe.
PLUS z Atlasa w sumie tez spelni swoje zadanie ale jesli klient wywala kupe kasy w kafelki (niekoniecznie duzy metraz) nie bede ryzykowal aby mnie scigal lub wytykal palcem na ulicy.dlatego woel uzyc ceresit

Stosowanie siatki nie jest koniecznie .Jej uzycie zwiekszy zuzycie kleju o ok. 30 %
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Wystarczy:
zmatowic OSB
połozyc warstwe kontaktową (np.cerplast ATLASU)
polozyc folie w płynie
kafle na ceresit CM17 .Dobrze jest wtedy polozyc klej na kafelke-cienko i grzebieniem na plyte (najlepszy i najdrozszy praktycznie klej na rynku).Porownanie do Plusa z Atlasu.PLUS jest plastycznm klejem.Ceresit CM17 jest wysoko!!! plastycznym klejem stosowanym rowniez na niecki basenowe.
PLUS z Atlasa w sumie tez spelni swoje zadanie ale jesli klient wywala kupe kasy w kafelki (niekoniecznie duzy metraz) nie bede ryzykowal aby mnie scigal lub wytykal palcem na ulicy.dlatego woel uzyc ceresit

Stosowanie siatki nie jest koniecznie .Jej uzycie zwiekszy zuzycie kleju o ok. 30 %


icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif no matowić OSB dobre ale niepotrzebne
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam

wszystko zalezy ile chcesz wydac pieniedzy i jak duzo czasu na to poswiecic. drozsza opcja jest szybsza. tańsza bardziej pracochłonna. podstawa przy klejeniu na OSB to pewność że podłoga nie bedzie pracować. Jesli pracuje minimalnie to spodziewaj sie pekniec na fugach.

cerplast po wyschnieciu na jakiejkolwiek powierzchni bardzo latwo zmyć wodą. wyobrazcie sobie so sie stanie gdy lazienka bedzie zle izolowana od wody a peknie rura:) wszystko idzie w ....
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
A u mnie są jakieś plastikowe po-komunistyczne płytki w kuchni których za żadne skarby nie mogę zerwać. Po za tym podłoga krzywa jak diabli. Mam jakieś 3,5 cm zapasu, ( wyrównywałem podłogę na korytarzu i trochę nadlałem.) Co robić, kręcić płytę OSB 14-18mm i na to klej i płytki. Nie chce się za dużo z tym pie#4*@%!!ć

Edit:
A może przeszlifować ten plastik oscylacyjna, papier 40-60 posmarować to ustrojstwo ceraplastem i na to klej i płytki ?? Edytowano przez Wujek Lutek (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Zastanawia mnie dlaczego nikt nie stosuje najprostrzego rozwiązania. Czyli wejść na stronę producenta płyt OSB i przeczytać jak to zrobić.

1. Na podłodze muszą być położone płyty podłogowe - z piórem. Po ułożeniu od spodu zostają szczeliny dylatacyjne, od góry szczelin być nie może. Płyty są opisane gdzie góra, a gdzie spód.
2. Najlepszym sposobem pozbycia się problemu jest przykręcenie do nich płyt gipsowych podłogowych lub cementowych - jeśli można podwyższyć podłogę.
3. Płytę OSB należy przeszlifować, żeby usunąć wierzchnią warstwę żywicy.
4. Delikatnie naciąć płytę w kratkę 5 cm x 5 cm.
5. Zmoczyć płytę żeby włókna drewna podniosły się tworząć "warstwę szczepną".
6. Układać płytki max 30 cm x 30 cm. Klej C2
7, Jeśli jest to łazienka to dochodzi wykonanie hydroizolacji.
Napisano (edytowany)
Ja mam na balkonie zrobiony gres właśnie na płycie OSB 3 i to się trzyma elegancko już 7 rok. Początkowo miałem gres położony na atlas+, ale po 1 zimie wszystko odpadło. dlatego na ta osb poszła następna warstwa na listewkach aby uzyskać właściwy spadek (przestrzenie pomiędzy zostały wypełnione atlas +). Następnie warstwa ta została odtłuszczona jakimś rozpuszczalnikiem na to poszła cieniutka warstwa SIKABOND -T , jak to wyschło to na to pacą nakładany był ten sam preparat i przyklejono gres, po wyschnięciu tym samym preparatem za fugowano szczeliny. Jest to absolutnie szczelne bo mam z tego górny balkon co prawda zadaszony ale zawsze jakaś woda się na nim pojawia Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak naprawdę podłoże z płyty OSB jest "krytycznym podłożem" zwłaszcza w łazience . Jest to pomieszczenie w którym mamy strefy "mokre" i "wilgotne", oraz jest bardzo narażona na ruchy własne, konieczne jest wykonanie izolacji przeciwwilgociowej. Najlepiej jest jednak zastosować dodatkowo tzw. szlam 2-składnikowy jako izolację i zabezpieczenie przed spękaniami. Na takie podłoże, jeśli chcemy uniknąć wylewki proponuję tylko klej odkształcalny - z moich doświadczeń mogę zaproponować S1 Rotberg R26B.
Napisano
w mieszkaniu w kamienicy kiedyś chcieliśmy zrobić płytki, a były stare drewniane podłogi(nierówne) - to była kuchnia. Daliśmy na to płyty OSB, na to była jakaś specjalna warstwa kontaktowa, na to klej elastyczny i płytki. Wszystko ok
Napisano (edytowany)
Sugeruję posmarować płytę OSB preparatem JAMAX BETONGRUNT;. Wczoraj to zrobiłem i powierzchnia jest jak papier ścierny 40. Na to klej wysoko elastyczny, Knauf K4 Flex i powinno być idealnie. Jeśli do łazienki to dodatkowo folia w płynie x 2+ taśmy w rogach. 100% gwarancji.

Edytowano przez berenger (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Uwielbiam, kiedy wszystko działa bez zbędnego zamieszania — i w booi właśnie tak jest. Interfejs jest wygodny, doładowania i wypłaty przebiegają bez problemów. Otrzymałam bonusy i darmowe spiny — miło, że nie trzeba o nie prosić. Wygrałam już dwa razy i za każdym razem pieniądze pojawiły się w ciągu doby. Świetne kasyno!
    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...