Skocz do zawartości

Budowa domu a rodzaj gruntu?


Mateu-sz

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Znalazłem interesującą mnie działke/lokalizacje (pod względem dojazdów etc) - jednak podczas przeglądania map typów i podtypów gleb jak byk widnieje zapis "MADY".
Moje pytanie jest następujące :
Jaki wpływ na koszta budowy domu może mieć taki rodzaj gleby?
Mając na myśli koszta...pisze przede wszystkim o fundamentach.
Teren jest terenem zalewowym - wioska położona na sporej leśnej polanie ( w planach mady właściwie tylko na powierzchni polany - reszta to "gleba pod lasami" ).

Prosiłbym o jakieś sugestie, podpowiedzi ewentualnie przykładowe koszta/różnice.
Z góry dziękuje za pomoc.

P.S.
Znalazłem jeszcze jedną informacje - z serii "skała macierzysta".
Działka teoretycznie leży na piaskach gliniastych mocnych - cokolwiek to znaczy.
Liczę na waszą pomoc.
Napisano
Cytat

Będzie podmiękało. Domu z piwnicą nie planuj. icon_sad.gif



Piwnicy nie planuje.
Dom z pietrowy lub z poddaszem.
Bardziej interesują mnie różnice w kosztach / technologii.
Napisano
Cytat

Witam.
Znalazłem interesującą mnie działke/lokalizacje (pod względem dojazdów etc) - jednak podczas przeglądania map typów i podtypów gleb jak byk widnieje zapis "MADY".
Moje pytanie jest następujące :
Jaki wpływ na koszta budowy domu może mieć taki rodzaj gleby?
Mając na myśli koszta...pisze przede wszystkim o fundamentach.
Teren jest terenem zalewowym - wioska położona na sporej leśnej polanie ( w planach mady właściwie tylko na powierzchni polany - reszta to "gleba pod lasami" ).

Prosiłbym o jakieś sugestie, podpowiedzi ewentualnie przykładowe koszta/różnice.
Z góry dziękuje za pomoc.

P.S.
Znalazłem jeszcze jedną informacje - z serii "skała macierzysta".
Działka teoretycznie leży na piaskach gliniastych mocnych - cokolwiek to znaczy.
Liczę na waszą pomoc.


Trzeba wykonać badanie gruntu i od tego będzie zależało projektowanie fundamentów i wysokośc kosztów.Ja na terenach zalewowych nie kupiłbym działki.Jakie by nie były fundamenty to przy wielkiej powodzi woda oknami może walić.Bob icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Trzeba wykonać badanie gruntu i od tego będzie zależało projektowanie fundamentów i wysokośc kosztów.Ja na terenach zalewowych nie kupiłbym działki.Jakie by nie były fundamenty to przy wielkiej powodzi woda oknami może walić.Bob icon_sad.gif



To może by dom na palach? Parter na poziomie pierwszego piętra.? Żartuje. Tereny zalewowe to kiepski pomysł.
Napisano
Cytat

To może by dom na palach? Parter na poziomie pierwszego piętra.? Żartuje. Tereny zalewowe to kiepski pomysł.



Niby kiepski - ale zalewowy ten teren jest...jak była powódź stulecia we Wrocławiu '97...i tylko dzięki temu że wały wysadzili by ratować wrocław. icon_biggrin.gif
Rozmawiałem z mieszkańcami - wybieranymi losowo, w różnym przedziale czasowym/dniowym - ogólnie teren zalewowy kojarzy im się tylko z powodzią stulecia (która i wrocław zalała).
Napisano
Cytat

Niby kiepski - ale zalewowy ten teren jest...jak była powódź stulecia we Wrocławiu '97...i tylko dzięki temu że wały wysadzili by ratować wrocław. icon_biggrin.gif
Rozmawiałem z mieszkańcami - wybieranymi losowo, w różnym przedziale czasowym/dniowym - ogólnie teren zalewowy kojarzy im się tylko z powodzią stulecia (która i wrocław zalała).


Tak czy siak badanie gruntu trzeba zrobić ,od tego zależą dalsze działania.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Ja bym się nie bawił w takie numery z terenem zalewowym. Mimo, że mieszkańcom kojarzą się tylko z tamtą powodzią. Dom powinien stać na stabilnym gruncie wolnym od powodzi.
Napisano
Cytat

Ja bym się nie bawił w takie numery z terenem zalewowym. Mimo, że mieszkańcom kojarzą się tylko z tamtą powodzią. Dom powinien stać na stabilnym gruncie wolnym od powodzi.



Tak, ale człowiek już działkę kupił.
Napisano
Cytat

Piwnicy nie planuje.
Dom z pietrowy lub z poddaszem.
Bardziej interesują mnie różnice w kosztach / technologii.


Na mało stabilnych gruntach dobrze sprawdza się płyta fundamentowa.Koszty porównywalne z tradycyjnym fundamentem.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Tak, ale człowiek już działkę kupił.



Nie wiem o kim mowa - ja jeszcze nic nie kupiłem. icon_smile.gif

Celowo napisałem o madach i piaskach gliniastych mocnych by mógł się na ten temat wypowiedzieć ktoś znający się na rzeczy - ogólniki typu "słabo stabilny grunt" czy "będzie podmiękało" raczej mało mi pomagają.

Bob dzięki za podpowiedź z płytą - ale z tego co pytałem ( tylko w jednej firmie ) to różnica w cenie jest...dodatkowy koszt płyty to ok 210zł mkw.
Napisano
skąd ten dodatkowy koszt 210 zł/m2??????
to chyba całkowity koszt wykonania płyty
koszt materiałów nie powinien przekroczyć 100 zł/m2
płyta fundamentowa to craz częściej stosowane rozwiązanie
przy budowie nie tylko domków, szybkie i proste rozwiązanie
sprawdza się idealnie we wszystkich warunkach
wykonanie:
- zdejmujemy humus
- wysypujemy warstwę piasku lub żwiru
- wykonujemy instalacje podposadzkowe
- wykonujemy szalunek
- układamy zbrojenie
- wlewamy beton (ok. 20 cm grubości)
w tej najprostszej wersji jestem skłonny zaryzykować
twierdzenie, że można samodzielnie wykonać płytę fundamentową (o pow. do ok. 100 m2)
TANIEJ niż tradycyjny fundament (wykopy, zbrojone ławy, izolacja pozioma, ściany fundamentowe, piasek, wylewka betonowa) - koszt płyty nie powinien przekroczyć 10 000 zł
Napisano
Cytat

Nie wiem o kim mowa - ja jeszcze nic nie kupiłem. icon_smile.gif

Celowo napisałem o madach i piaskach gliniastych mocnych by mógł się na ten temat wypowiedzieć ktoś znający się na rzeczy - ogólniki typu "słabo stabilny grunt" czy "będzie podmiękało" raczej mało mi pomagają.

Bob dzięki za podpowiedź z płytą - ale z tego co pytałem ( tylko w jednej firmie ) to różnica w cenie jest...dodatkowy koszt płyty to ok 210zł mkw.



To świetnie. Bo ta wcześniejsza wypowiedż o powodzi która tereny te zalała tylko dlatego że wały wysadzono ratując (niekutecznie) Wrocław trochę mnie przeraziła. To znaczy że gdyby nie wały powódź mogłaby być tam co roku. A liczenie na to że wały będą stale.. No może to zbyt pesymistyczne podejście. Niemnej jednak ryzyko jest.
Napisano
Cytat

Nie wiem o kim mowa - ja jeszcze nic nie kupiłem. icon_smile.gif

Celowo napisałem o madach i piaskach gliniastych mocnych by mógł się na ten temat wypowiedzieć ktoś znający się na rzeczy - ogólniki typu "słabo stabilny grunt" czy "będzie podmiękało" raczej mało mi pomagają.

Bob dzięki za podpowiedź z płytą - ale z tego co pytałem ( tylko w jednej firmie ) to różnica w cenie jest...dodatkowy koszt płyty to ok 210zł mkw.


Może proponowali ci płytę fundamentową legalet z izolacją cieplną i ogrzewaniem podłogowym?Bob icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Znalazłem interesującą mnie działke/lokalizacje (pod względem dojazdów etc) - jednak podczas przeglądania map typów i podtypów gleb jak byk widnieje zapis "MADY".
Moje pytanie jest następujące :
Jaki wpływ na koszta budowy domu może mieć taki rodzaj gleby?
Mając na myśli koszta...pisze przede wszystkim o fundamentach.
Teren jest terenem zalewowym - wioska położona na sporej leśnej polanie ( w planach mady właściwie tylko na powierzchni polany - reszta to "gleba pod lasami" ).

Prosiłbym o jakieś sugestie, podpowiedzi ewentualnie przykładowe koszta/różnice.
Z góry dziękuje za pomoc.

P.S.
Znalazłem jeszcze jedną informacje - z serii "skała macierzysta".
Działka teoretycznie leży na piaskach gliniastych mocnych - cokolwiek to znaczy.
Liczę na waszą pomoc.



Teren zalewowy to śliska sprawa.
Ale możesz dowiedzieć się, jak wysoko ta woda wylewała. Jak często.
A te pale są OK.
Gdybym kupił teren zalewowy - coś w tym guście bym kombinował. I to ze dwa, 3 m powyżej byłej powodzi -chyba że niemożliwy jest tak wysoki poziom (topografia).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...