Skocz do zawartości

Jak zakończyć wentylację na ściance szczytowej ?


Recommended Posts

Napisano

Podczas wykonywania ocieplenia poddasza, zrobiłem szczelinę między deskowaniem a wełną mineralną, które w górnym fragmencie łączy się z pustą przestrzenią powyżej jętek. Na ściankach szczytowych planuję też zrobić otwory wentylacyjne aby ta opisana powyżej wentylacja mogła działać prawidłowo. 
Na zdj. poniżej strzałka pokazuje otwór w którym zamierzam zrobić przebitkę przez styropian z zewnętrznej strony. Same otwory w ściankach już były zrobione.

11c.thumb.JPG.16fccbc80800ab4dfd4e5d80702b89de.JPG

 

 


A moje pytanie to:

Czy czerpnia powietrza z okapnikiem taka jak na zdjęciach poniżej jest dobrym pomysłem na zakończenie tej wentylacji i czy średnica 150 mm. jej otworu przyłączenia jest wystarczająca, czy też wybrać taką ze śr. 200 mm. ?

 

11.jpg.cf71055ef6251dda7c43703634c95bd9.jpg11b.thumb.webp.b6ad634869bbceac41852d1225d684b0.webp

 

Napisano

Jak najbardziej może być taka czerpnia. Chociaż nawet typowa kratka wentylacyjna by wystarczyła. Ważne żeby połączyć ją z odpowiednio długim kawałkiem rury (ma przechodzić przez izolację i warstwę konstrukcyjną). Rura z minimalnym nachyleniem na zewnątrz, bo wtedy jeżeli woda się tam dostanie, to i tak spłynie na zewnątrz.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Wybrałem taką okrągłą ze względu na to zadaszenie na wlocie, które, moim zdaniem, ograniczy przedostawanie się wody do środka podczas deszczu i bocznego wiatru.

 

4 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ważne żeby połączyć ją z odpowiednio długim kawałkiem rury (ma przechodzić przez izolację i warstwę konstrukcyjną).

 

Tak właśnie zamierzam zrobić. Podłączę do tego odcinek rury tak, żeby wewnątrz lekko wystawał  ze suporeksu.

 

A co ze średnicą wewnętrznego otworu ? 150-tka czy też dwusetka ?

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jak najbardziej można użyć także blachodachówki. Najlepiej w postaci ciętych na wymiar długich arkuszy na całą długość dachu. Ewentualnie zamiast tego układamy arkusze z długim zakładem. Analogicznie, należy też zrobić szeroki zakład boczny pomiędzy arkuszami.  Koniecznie pod blachą musi być pełne deskowanie kryte papą, czyli bardzo szczelny podkład. To standard w przypadku dachów o małym spadku. Taki podkład zapobiega przedostawaniu się wody głębiej w dach.  Producenci blachodachówki dopuszczają w układzie z podkładem w postaci papy na pełnym deskowaniu nawet jeszcze mniejszy kąt nachylenia, poniżej 10°.  PS. Najlepiej wybierać blachodachówki z głębokim tłoczeniem, takie arkusze są sztywniejsze.
    • Rezultat mojego pierwszego w zyciu prawie nocnego grzybobrania, w gumiakach i przy latarce     W koszyczku i w swietle latarni wygladaja lepiej         Ograniczylam sie do dzialki. Pokusa przejscia do lasu byla wielka, ale rozsadek zwyciezyl       
    • Nie wiemy co jest pod dachem jeśli wiata to nic nie trzeba.
    • Musisz dobić pod deskowania "ślepą krokiew", długość tej krokwi minimum to dwie długości wystającej krokwi poza murłatę + 50 cm, możesz też przymocować jeden koniec wewnątrz do konstrukcji.   Trzeba ją zaciąć tak jak wszystkie inne krokwie, przymocować do murłaty i przybić do desek, deski obciąć, wyrównać.        Jak zasłaniasz podbitką te krokwie, to może bić cieńsza z szerokości, ale na wysokość najlepiej taka sama.
    • Nie ma potrzeby, jedynie jak są jakieś zapadnięcia, to trzeba wyrównać, spróchniałe krokwie wymienić, deskowanie miejscami jeżeli przegniłe jest.   Niestety blachodachówka tu się nie nadaje, za mały spadek dachu.   Blacha trapezowa cięta na wymiar całej połaci dachu, w kolorze do wyboru.    Potrzebne szczelne pokrycie wstępne pod tą blachą. Trzeba przymocować też kontrłaty i łaty.   Trzeba wyrównać dach, poprzez wypoziomowanie łat dachowych, które stanowią podłoże dla pokrycia.  Można to zrobić używając klinów drewnianych, lub stosując specjalne wkręty do poziomowania (WKSS),  Trzeba też zapewnić wentylację tej przestrzeni pod blachą. Pod blachą trapezową dochodzi do kondensacji pary wodnej, nawet jak nie pada to z tej blach kapie woda pod spodem, dlatego potrzebne szczelne pokrycie wstępne pod tą blachę.   Arkusze blachy trapez docięte na całą połać dachu klei się dodatkowo na uszczelki, arkusz z arkuszem.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...