Skocz do zawartości

Stara podłoga w kamienicy do remontu


Recommended Posts

Napisano
Dwa lata temu kupiliśmy z mężem piękne mieszkanie w starej kamienicy. Zrobiliśmy remont odświeżający, między innymi podłóg, które wykonane są z desek. Kamienica pochodzi w okresu przedwojennego, podłogi także są bardzo stare, ale utrzymane w dość dobrym stanie. Do remontu podłóg wezwaliśmy fachowca, który wycyklinował, uprzednio lakierowane deski, i namówił nas na zabezpieczenie desek jedynie żywicą, albo olejem żywicowym (o ile nie pokręciłam icon_wink.gif). W każdym razie, są matowe i bardzo świeżo wyglądają(ły). Do wypełnienia szpar użył pyłu z cyklinowania i wymieszał z jakąś mazią. Przez kilka miesięcy było ok. Ale przyszedł sezon grzewczy i w szparach zaczeły robić sie ubytki. Po drugim już, sezonie grzewczym, tych ubutków jest więcej niż wypełnień. I teraz pytanie, co z tym dalej robić? Podłogi są naprawdę ładne, deski w dobrym stanie, ale te dziury między nimi stasznie mnie denerwują. Czy istnieje jakiś sposób na bardziej trwałe zabezpieczenie szpar w podłogach? Z góry dziękuję za każdą podpowiedź. Agravka icon_confused.gif??:
Napisano
Niestety, trwałe uszczelnienie szpar nie jest możliwe. Drewno "pracuje" przy zmianach wilgotności a deski prawdopodobnie mocowane są do legarów, co powoduje zawsze niewielkie przemieszczanie się ich względem siebie.
Napisano

o widze że wreszcie ktoś ma podobną podłoge do mojej icon_biggrin.gif
a pewnie nawet taką samą ??
gallery_7340_40_210606.jpg

obecnie zrywam tą podłogę ponieważ jest stara i skrzypi przeraźliwie ..choć z pewnością, podobnie do waszej jest jeszcze w bardzo dobrym stanie..tzn deski..legary już nie są takie idealne.

co do szpar pomiędzy deskami to u mnie nie było takiego problemu..deski zawsze ścisło przylegały do siebie i nie pojawiały się szpary(i przez to masakrycznie męczące było ich zrywanie)..choć z drugiej strony wnioskuje że może to skrzypienie podłogi jest z przyczyny że były one tak blisko siebie i jak się drewno rozszerzało to robił się między nimi aż taki ścisk że uginanie się ich (podczas chodzenia) powodowało skrzypienie ??

Napisano
Cytat

Czy istnieje jakiś sposób na bardziej trwałe zabezpieczenie szpar w podłogach?



Moim zdaniem opłaca się zerwać starą podłogę i wymienić na nową.
Napisano
Cytat

może to skrzypienie podłogi jest z przyczyny że były one tak blisko siebie i jak się drewno rozszerzało to robił się między nimi aż taki ścisk że uginanie się ich (podczas chodzenia) powodowało skrzypienie ??



Drewno im starsze tym bardziej skrzypiące. Skrzypią stare szafy, schody, podłogi.Coś jest takiego z drewnem, pytać by trzeba specjalistów czy rozszerzanie czy wysychanie drewna jest za to odpowiedzialne. Ja przyjmuje że tak musi być i nie walczę z deskami icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dwa lata temu kupiliśmy z mężem piękne mieszkanie w starej kamienicy. Zrobiliśmy remont odświeżający, między innymi podłóg, które wykonane są z desek. Kamienica pochodzi w okresu przedwojennego, podłogi także są bardzo stare, ale utrzymane w dość dobrym stanie. Do remontu podłóg wezwaliśmy fachowca, który wycyklinował, uprzednio lakierowane deski, i namówił nas na zabezpieczenie desek jedynie żywicą, albo olejem żywicowym (o ile nie pokręciłam icon_wink.gif). W każdym razie, są matowe i bardzo świeżo wyglądają(ły). Do wypełnienia szpar użył pyłu z cyklinowania i wymieszał z jakąś mazią. Przez kilka miesięcy było ok. Ale przyszedł sezon grzewczy i w szparach zaczeły robić sie ubytki. Po drugim już, sezonie grzewczym, tych ubutków jest więcej niż wypełnień. I teraz pytanie, co z tym dalej robić? Podłogi są naprawdę ładne, deski w dobrym stanie, ale te dziury między nimi stasznie mnie denerwują. Czy istnieje jakiś sposób na bardziej trwałe zabezpieczenie szpar w podłogach? Z góry dziękuję za każdą podpowiedź. Agravka icon_confused.gif??:


Tak jak pisze ekspert nie ma trwałych metod zabezpieczenia szpar pomiędzy deskami.Można kupić szpachlę którą mieszamy z pyłem po cyklinowaniu i okresowo uzupełniać ubytki.Takie szpachle zaraz po nałożeniu trzeba wytrzeć z powierzchni desek mokrą szmatą aby nie zastygły na powierzchni.Generalnie to syzyfowe prace .Bob icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Tak jak pisze ekspert nie ma trwałych metod zabezpieczenia szpar pomiędzy deskami.Można kupić szpachlę którą mieszamy z pyłem po cyklinowaniu i okresowo uzupełniać ubytki.Takie szpachle zaraz po nałożeniu trzeba wytrzeć z powierzchni desek mokrą szmatą aby nie zastygły na powierzchni.Generalnie to syzyfowe prace .Bob icon_sad.gif



Ile czasu wytrzyma podłoga zanim nie zacznie się wypaczać?
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam,

Od pewnego czasu mam przyjemnosc icon_smile.gif remontowac mieszkanie w przedwojennej kamienicy. Obecnie powoli przymierzam sie do podlog - deski drewniane na legarach, pod nimi piach, zwir, gruz - wiecej poki co nie odkrylem icon_smile.gif Podlogi w wiekszosci raczej stabline. Chce na nich polozyc OSB 22 + panel (raczej nie nadaja sie do ciklinowania) A problem mam nastepujacy:

Krawedzie desek stykajace sie ze sciana zewnetrzna sa spruchniale (korniki) i czesciowo zgnite (prawdpodobnie pily wilogoc ze sciany z powodu braku izolacji, choc sciana bez grzyba, obecnie z kompletnie nowymi tynkami), podobnie czesc pierwszego legara. Jak narazie wycialem owe krawedzie desek i scialem czesc legara tak ze pomiedzy sciana a deskami powstala obecnie szczelina na okolo 5 cm. Wybralem piach na gleboskoc okolo 25 cm tak zeby sciana dostala powietrza. Czynnosc powtorzylem w pokoju obok gdzie wystepowal podobny problem.

I teraz pytanie icon_smile.gif

Czym wypelnic owa szczeline i jak zabezpieczyc deski przed wilgocia?

Moj pomysl:
1. Folia PE na sciane.
2. Zabezpieczenie desek jakims srodkiem przeciwgrzybiczym do drewna.
3. Perlit pomiedzy sciane a legar (jesli nie pojdzie do wymiany legara) i deski
4. Na to OSB 22 + panel

Macie moze jakies inne pomysly jak rozwiazac powyzszy problem? Za wszelkie pomysly, sugestie oraz porady z Waszej strony bede bardzo wdzieczny! icon_smile.gif
  • 9 miesiące temu...
Napisano
My w kamienicy zaryzykowaliśmy i położyliśmy deskę merbau z Barlinka – zerwaliśmy starą podłogę; położyliśmy OSB a na to deseczkę; - mieliśmy problem że Kamienica była z lat 20 i deseczki były po prostu „nadgryzione zębem czasu” – trzeba było wymienić.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam,

Od pewnego czasu mam przyjemnosc icon_smile.gif remontowac mieszkanie w przedwojennej kamienicy. Obecnie powoli przymierzam sie do podlog - deski drewniane na legarach, pod nimi piach, zwir, gruz - wiecej poki co nie odkrylem icon_smile.gif Podlogi w wiekszosci raczej stabline. Chce na nich polozyc OSB 22 + panel (raczej nie nadaja sie do ciklinowania) A problem mam nastepujacy:

Krawedzie desek stykajace sie ze sciana zewnetrzna sa spruchniale (korniki) i czesciowo zgnite (prawdpodobnie pily wilogoc ze sciany z powodu braku izolacji, choc sciana bez grzyba, obecnie z kompletnie nowymi tynkami), podobnie czesc pierwszego legara. Jak narazie wycialem owe krawedzie desek i scialem czesc legara tak ze pomiedzy sciana a deskami powstala obecnie szczelina na okolo 5 cm. Wybralem piach na gleboskoc okolo 25 cm tak zeby sciana dostala powietrza. Czynnosc powtorzylem w pokoju obok gdzie wystepowal podobny problem.

I teraz pytanie icon_smile.gif

Czym wypelnic owa szczeline i jak zabezpieczyc deski przed wilgocia?

Moj pomysl:
1. Folia PE na sciane.
2. Zabezpieczenie desek jakims srodkiem przeciwgrzybiczym do drewna.
3. Perlit pomiedzy sciane a legar (jesli nie pojdzie do wymiany legara) i deski
4. Na to OSB 22 + panel

Macie moze jakies inne pomysly jak rozwiazac powyzszy problem? Za wszelkie pomysly, sugestie oraz porady z Waszej strony bede bardzo wdzieczny! icon_smile.gif


Ja mam podobny problem , chcę wymienić podłogę na poddaszu ,gdy byłem się zorientować ile kosztują materiały w sklepie budowlanym doradzony mi .żeby najpierw zabezpieczyć deski i legary środkiem przeciwgrzybicznym. Następnie położyć folię paroizolacyjną grubości 0,2 następnie położyć twardą wełnę 10cm i na to płytę OSB 22.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...