Skocz do zawartości

Jak wyczyścić kostkę betonową, która zarosła mchem?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

na mech preparat do mchu -sklepy ogrodnicze spryskać po 30 minutach zmyć - odczekać klika dni zżółknie - po ciśnieniem zmyć .



Ile czasu kostka wytrzyma bez mchu? Rok da rade? A moze mniej? Edytowano przez fenol (zobacz historię edycji)
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano

Kostke można bardzo łatwo wyczyścić z jakiś chwastów, wystarczy ze połozysz na nią chwastout z pozbruka a wszelkie zielska znikną w oka mgnieniu i juz więcej sie na kostce nie pojawią.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

W takim przypadku doradzałbym środki chwastobójcze. Można je znaleźć w różnych sklepach internetowych, a przede wszystkim regularnie czyścić kostkę, żeby nie dopuścić do zbyt dużego porostu mchów. 

Napisano

 Myjemy, czekamy aż wyschnie i impregnujemy. A mech jakimś preparatem odkwaszającym. Wapno, najzwyklejsze wapno - zobojętnia glebę a mchy lubią glebę kwaśną. Są jeszcze preparaty z siarczanem żelaza ale to grozi rdzawymi wykwitami. Także potem trzeba zadbać o spłukanie z kostki resztek preparatu. Chyba, ze ktoś lubi misterną robotę i będzie nasączał tylko fugi.

Opcja 3 - prace ogrodnicze czyli usuwamy mechanicznie mech a potem preparacik z wapnem (gleba zrobi się przyjazna dla traw) i potem może uzupełnić "fugi" drobnym piaskiem etc.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 25.09.2017 o 18:50, zebra pasiasta napisał:

Myjka ciśnieniowa ze szczotką daje radę.

Lepiej zapobiegać niż leczyć, bez dodatkowego impregnatu trzeba będzie taką czynność powtarzać bardzo często.

  • 4 miesiące temu...
Napisano
Dnia 8.08.2017 o 08:34, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 Myjemy, czekamy aż wyschnie i impregnujemy. A mech jakimś preparatem odkwaszającym. Wapno, najzwyklejsze wapno - zobojętnia glebę a mchy lubią glebę kwaśną. Są jeszcze preparaty z siarczanem żelaza ale to grozi rdzawymi wykwitami. Także potem trzeba zadbać o spłukanie z kostki resztek preparatu. Chyba, ze ktoś lubi misterną robotę i będzie nasączał tylko fugi.

Opcja 3 - prace ogrodnicze czyli usuwamy mechanicznie mech a potem preparacik z wapnem (gleba zrobi się przyjazna dla traw) i potem może uzupełnić "fugi" drobnym piaskiem etc.

Trafna uwaga z wapnem. Ja jeszcze dodam: mycie pod ciśnieniem myjką gorącą wodą pow. 90stopni. Uzupełnienie fug "wiślakiem" piasek płukany, żaden tani piach z lasu bo będą rosły iglaki i inne cuda - takie rzeczy widziałem u swoich klientów  :)  Kwarc też jest ok tylko jest "lekki" i łatwo go wiatr wywiewa, trzeba go często uzupełniać a jest b.drogi. Pozdrawiam

Napisano

A swoją drogą - zdjęcie w avatarze użytkownika czyszczeniebruku jest dowodem na to, że brak pielęgnacji "owocuje" taką właśnie leśną florą zamiast fug. Ludzie zajmujący się warsztatami zakładania lasów w słoikach mają specjalne pozwolenia na zbiórkę mchu w lesie a tu proszę - samo rośnie na własnym podwórku :).

 

I teraz zgaduję  - właściciel posesji ukopał piasek w lesie, mieszka blisko lasu.

Napisano

Jeżeli kostka zarosła chem to już oznacza iż została zaniedbana i nie można dopuścić do takiej sytuacji, warto czyścić ją regularnie i zaimpregnować, są specjalne preparaty do zwalczania chwastów i mchu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...