Skocz do zawartości

Odpływ liniowy - podłączenie do kanalizacji


Recommended Posts

Napisano

Nie bardzo wiem jak podłączyć odpływ liniowy do kanalizacji.

Kabina 80x100, odpływ na krótszym boku.

 

Wejście do kanalizacji jest jakieś 35 cm od ściany i pomysł jest taki, aby obok "zakręcić" z rurkami (zdjęcie nr7) i wpiąć się pod odpływ. 

Tylko oba odpływy, musiałyby być ze sobą na styku (wtedy wyjście z liniówki jest centrowane z szerokością kabiny)

Jest to wykonalne? Jakie zastosować przyłącza?

 

 

 

 

7.jpg

3.jpg

6.jpg

5.jpg

Napisano

Po pierwsze, to co jest pod spodem. Piwnica? Co to za chałupa? Po drugie, dlaczego chcesz odpływ mieć pod ścianą?

Trzecie, czy musisz mieć odpływ liniowy? 

Napisano
9 godzin temu, retrofood napisał:

Po pierwsze, to co jest pod spodem. Piwnica? Co to za chałupa? Po drugie, dlaczego chcesz odpływ mieć pod ścianą?

Trzecie, czy musisz mieć odpływ liniowy? 

Dom jednorodzinny, nie jest podpiwniczony. 

Nie, odpływ nie musi być pod samą ścianą.

 

Rant odpływu liniowego najlepiej, aby kończył się max. 20 od ściany (kwestia ułożenia pytki, która ma 20 cm szer.)

Na poniższych zdjęciach odpływ +/- 20 cm od ściany. Odpływ kanalizacji i liniówki nie pokrywają się (pokazane na zdjęciu)

Jak to zniwelować, aby liniówki nie odsuwać dalej od ściany?

 

Ewentualnie ustawienie odpływu liniowego przy ścianie i wylot z liniówki

tak jak na pierwszych zdjęciach pokazanych w wątku głównym.

44.jpg

22.jpg

11.jpg

33.jpg

Napisano

Rozważałeś przełożenie rury kanalizy? Kto ją w ogóle poprowadził kursem kolizyjnym przez łazienkę? Czy tu nie było łazienki, jak była robiona?

Napisano

Aż tak źle? Robił to znajomy, który zajmuje się wykończeniówką. Miał zrobić elektrykę i kanalizację - ja się na tym nie znam.

Przy płytkach i białym montażu sam sobie podłubię.

Elektryka już wzywałem do poprawek. Ciągle mam nadzieję, że ten odpływ z liniówki sam ogarnę.

 

Wcześniej to było pomieszczenie gospodarcze. Kanalizacja robiona od zera.

Tam na zdjęciach widać, że odpływ 50 wchodzi w 75 i pewnie kawałek dalej 100 od kibelka.

 

I tak, jeśli trzeba rury można przełożyć.

Myślałem wywalić trójnik i mufę 50/75 i tam coś pokombinować.

 

Rzut łazienki 220x160

55.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kwestią zasadniczą są przekroje zastosowanych rur. Te na parterze nie były przewidziane do zwiększonego poboru wody na górę, te na górze są prawdopodobnie zbyt małe, bo przewidziano je na normalną instalację, a nie instalację podniesioną wyżej (spadek ciśnienia o wysokość słupa wody od piwnicy do piętra). Ot i masz przyczynę.    Niestety, hydraulicy na rynku są w większości przyuczonymi amatorami i stosuję utarte schematy, które jednak trzeba dopasowywać do zmieniających się warunków, ale oni tego nie potrafią. 
    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...