Skocz do zawartości

Niska temperatura na poddaszu nieużytkowym


Recommended Posts

Napisano

Hej,

Układ jak na zdjęciu, na ogrzewanym parterze i piętrze 22°C a na ocieplonym, nieogrzewanym, niskim stryszku 10°C. Na zielono zaznaczyłem pion odpowietrzenia kanalizacji (nie ma tam innych rur bo w domu jest rekuperacja), rury idące do odpowietrznika w dachu są nieocieplone i obecnie bardzo zimne, czy to powoduje obniżenie temperatury na poddaszu? Czy powinienem je zaizolować między pianą pur a powieszonym sufitem na którym jest wełna wygłuszająca?

Bez tytułu.png

Napisano
32 minuty temu, arbuz1 napisał:

Hej,

Układ jak na zdjęciu, na ogrzewanym parterze i piętrze 22°C a na ocieplonym, nieogrzewanym, niskim stryszku  pianą pur 10°C.

Za cienka grubość izolacji.

Napisano

Ja mam 20cm Pur i mam 13-14°C bez ogrzewania. Oczywiście od zachodniej strony jest cieplej, mam wrażenie przynajmniej 1-2°C bo tam dlużej słońce operuje, ale świadczy bardziej to o tym, że izolacja zdaje egzamin. Natomiast stropy nie są ocieplone, więc u mnie jest trochę inaczej, jest tylko około 20cm pustki powietrznej w stropach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
17 minut temu, vlad1431 napisał:

Ja mam 20cm Pur i mam 13-14°C bez ogrzewania. Oczywiście od zachodniej strony jest cieplej, mam wrażenie przynajmniej 1-2°C bo tam dlużej słońce operuje, ale świadczy bardziej to o tym, że izolacja zdaje egzamin. Natomiast stropy nie są ocieplone, więc u mnie jest trochę inaczej, jest tylko około 20cm pustki powietrznej w stropach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


 

 

Rozumiem, dzięki! Ja się obawiałem, że jak nie położę wełny na stropach to dźwięk będzie się rozchodził po suficie i będzie słychać domowników z sypialni obok. 

 

A masz wyżej wspomniany wentylowany strych? Jak masz docieplone rury wychodzące od odpowietrzenia kanalizacji? U mnie poglądowo wygląda to tak (jeszcze przed podłączeniem rury do kominka):  

a74a1398-6a5d-4be5-b52c-8a5d40192686.jpeg

Napisano

Nie mam w ogóle ocieplonej rury, to jest rura fi 50 i stwierdziłem, że nie bardzo jest sens ocieplać, bo powietrze jest zasysane z piwnicy, a tam w zimie jest 8-9°C. Natomiast ja nie mam tak jak u Ciebie do samej kalenicy zaizolowane. Ja mam zaizolowane tylko stropy, czyli sufity. Nad stropami do kalenicy jest wolna nieocieplona przestrzeń, na środku jest ~2m wysokości. Teraz przy zabudowie będzie położone 5cm wełny na podłodze, ale akustycznej. Natomiast ten pokój co już jest użytkowany nad kuchnią jest w nim 2-3°C cieplej niż w kuchni.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Nie ma w tym nic dziwnego, że na strychu bez ogrzewania jest wyraźnie zimniej. Zgodnie z rysunkiem od pomieszczeń ogrzewanych oddziela go przecież warstwa 15 cm wełny mineralnej. Na zdjęciu widać też podłogę z płyt OSB (pewnie ułożona na jętkach). Tak więc ciepłe powietrze też nie ma raczej jak ucieka na ten strych w większych ilościach. 

Zimna rura pionu kanalizacyjnego jakoś tam odbiera ciepło, ale raczej nie ma to zbyt dużego wpływu. Chociaż jego osłonięcie izolacją jest uzasadnione, bo po co traci ciepło?

Jednak bardziej mnie interesuje, czy ten strych ma przewidzianą jakąkolwiek wymianę powietrza? Dach jest pokryty piną do sanej kalenicy. Otworów wentylacyjnych w ścianach szczytowych na zdjęciu nie widać.

Napisano




Nie ma w tym nic dziwnego, że na strychu bez ogrzewania jest wyraźnie zimniej. Zgodnie z rysunkiem od pomieszczeń ogrzewanych oddziela go przecież warstwa 15 cm wełny mineralnej. Na zdjęciu widać też podłogę z płyt OSB (pewnie ułożona na jętkach). Tak więc ciepłe powietrze też nie ma raczej jak ucieka na ten strych w większych ilościach. 
Zimna rura pionu kanalizacyjnego jakoś tam odbiera ciepło, ale raczej nie ma to zbyt dużego wpływu. Chociaż jego osłonięcie izolacją jest uzasadnione, bo po co traci ciepło?
Jednak bardziej mnie interesuje, czy ten strych ma przewidzianą jakąkolwiek wymianę powietrza? Dach jest pokryty piną do sanej kalenicy. Otworów wentylacyjnych w ścianach szczytowych na zdjęciu nie widać.


Nie chciałem już i tym pisać, bo kilka przypadków tu już było z pytaniem dlaczego cieknie po ścianach szczytowych. Sąsiad tak ma zrobione, ale nie pytałem czy ma szczelinę wentylacyjną, bo jego teść jest szanowanym kierownikiem budów. A efekt jest taki, że wielki wentylator w ścianie szczytowej chodzi non stop.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano

Nie ma przewidzianej wentylacji, Panowie od rekuperacji powiedzieli, że takich pomieszczeń nie trzeba wentylować. Kubatura to 15 M3. Jak miałbym wentylować to pomieszczenie? Jak zrobię kratkę to powietrze ciepłe będzie uciekać z poddasza i będą straty ciepła. 

Napisano
20 godzin temu, arbuz1 napisał:

Nigdy nie widziałem żeby ktokolwiek robił więcej niż 30-35 cm, ile to jest dużo? 

30 cm wełny to jest minimum na teraz.

A Pur to izolacja słaba, porównywalna ze zwykłą wełną.

 

https://www.tiktok.com/@tomek_od_pianek/video/7332877300020628768

 

W kalenicy na stryszku  w zasadzie jest jej za dużo, mogło nie być izolacji w ogóle, ale w skosach w mieszkaniu niestety mało.

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...