Skocz do zawartości

Ocieplenie szkieletowe czy jak to inaczekj nazwac


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich, wiem ten temat byl juz omawiany Nie raz ale jestem ciekaw co powiecie na ten temat Bo Sam juz Nie wiem co mam myslec. 

 

Cala akcja znajduje sie w Irlandi.

 

Kupilem standardowy Dom: 

 

Teraz tak sciana calkowita sklada sie z wewnatrzna na zewnatrz: karton GIPS, folia, konstrukcja drewniana troche welny aby tylko bylo ze jest ja widac, plyta drewniana ciezko stwierdzic jaka dokladnie, wyglada na sklejke, Membrana, gap powietrzny okolo 5-6cm I sciana z cegly ( na froncie a reszta pustak betonowy)

 

 

 

 Exspertem Nie jestem!!!

 

 

 

A wiec tak, moje pytanie jest czy ja moge to ocieplic od zewnatrz. Tutejsi exsperci twierdzo ze nie. Bo mi konstrukcja zgnije, ale czy ta Membrana wlasnie po to Nie jest, czy lepiej wypelnic szczeline czy na zewnatrz trzasnac ocieplenie, czy lepiej tego Nie tykac I poprawic od srodka ocieplenie????

 

 

 

Prosze o jakas rade kto moze mial juz do czynienia z taka sytulacja, jak to wyglada w praktyce.

 

 

 

Dzieki bardzo 😀

Napisano
3 godziny temu, Raffa napisał:

Witam wszystkich, wiem ten temat byl juz omawiany Nie raz ale jestem ciekaw co powiecie na ten temat Bo Sam juz Nie wiem co mam myslec. 

 

Cala akcja znajduje sie w Irlandi.

 

Kupilem standardowy Dom: 

 

Teraz tak sciana calkowita sklada sie z wewnatrzna na zewnatrz: karton GIPS, folia, konstrukcja drewniana troche welny aby tylko bylo ze jest ja widac, plyta drewniana ciezko stwierdzic jaka dokladnie, wyglada na sklejke, Membrana, gap powietrzny okolo 5-6cm I sciana z cegly ( na froncie a reszta pustak betonowy)

 

 

 

 Exspertem Nie jestem!!!

 

 

 

A wiec tak, moje pytanie jest czy ja moge to ocieplic od zewnatrz. Tutejsi exsperci twierdzo ze nie. Bo mi konstrukcja zgnije, ale czy ta Membrana wlasnie po to Nie jest, czy lepiej wypelnic szczeline czy na zewnatrz trzasnac ocieplenie, czy lepiej tego Nie tykac I poprawic od srodka ocieplenie????

 

 

 

Prosze o jakas rade kto moze mial juz do czynienia z taka sytulacja, jak to wyglada w praktyce.

 

 

 

Dzieki bardzo 😀

 

 

Pomiędzy membraną a murem osłonowym szczelina wentylacyjna od zewnątrz musi pozostać. 

Jak zamontujesz  na murku osłonowym dodatkową izolację, to nic nie da, bo za murkiem jest kanał wentylacyjny.

 

Najprościej od środka przykleić, przykręcić płyty XPS  do ścian i na nie płyty G?K.

 

Od zewnątrz musiałbyś.rozebrać ścianki osłonowe, zerwać membranę aż do wełny, nadbić drewniane laty do konstrukcji ścian, wypełnić całą przestrzeń  wełną, następnie odbudować wszystkie warstwy włącznie ze ścianką osłonową.  

 

Jeszcze przed jakąkolwiek  rozpierduchą musiałbyś sprawdzić, co możesz tam robić legalnie, jakie dokumenty wypełnić, zanim przystąpisz do remontu, nie znamy, co wymagają w Irlandii.  

Napisano

Tu powinna być dobrze wentylowana szczelina powietrzna, czyli w tym przypadku szczelina pomiędzy ścianą szkieletową i murem z cegły.  Zakładam, że ta szczelina ma wloty powietrza u dołu i otwory wylotowe gdzieś u góry? Bo jeżeli szczelina nie jest wentylowana to jeszcze inny typ konstrukcji. 

Sama membrana jeszcze nic nie daje, ona przecież wilgoci z tej ściany nie usunie. To zapewnia dopiero wymiana powietrza w szczelinie wentylacyjnej. Dlatego wypełnianie jej izolacją cieplną też nie jest dobrym pomysłem. 

Do wyjaśnienia jest jeszcze sprawa tej płyty drewnopochodnej pod membraną. Bo jeżeli to sklejka, to trzeba sprawdzić jej stan. Sklejka też bardzo utrudnia ruch pary wodnej. 

Faktycznie najłatwiej będzie zrobić izolację od środka. Nie musi być koniecznie XPS, może być twardy styropian o niskiej lambdzie. Ewentualnie jakiś ruszt nośny wypełniony izolacją cieplną, jeżeli z mocowaniem XPS lub styropianu byłby problem w niektórych miejscach. . 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli schody prowadzą  do pomieszczenia technicznego lub gospodarczego, przepisy dopuszczają węższe rozwiązania.
    • Żadne z powyższych, trzymamy się projektu  Dzięki za komentarz, też jesteśmy przerażeni uwierz Po kilku dniach od zalania stropu, rozbieramy jego boczne szalunki. Łatwa praca, choć nie tak przyjemna jak podlewanie czyli pielęgnacja betonu. Zima coraz bliżej, oby tylko nie sypnęło teraz śniegiem i nie było mrozu. Wiadomo, że strop musi odstać swoje zanim będziemy ściągać stemple.    
    • I takie schody zrób. One się zakończą pod sufitem.  A belek nie ruszaj, będziesz miał motywację do dbania o wagę, żeby się zmieścić między belkami. 
    • Pytanie jest takie, że jeżeli tak to wykonam czy będzie dobrze? Rozstaw między belkami mam 62 cm, według prawa schody muszą mieć szerokość biegu min 80 cm, dlatego muszę to w jakiś sposób poszerzyć. Chyba że jest inna opcja która pozwoli na wykonanie węższych schodów.
    • Cześć, Widzę na forum sporo pytań od osób z naszego województwa, które mają problem ze znalezieniem wolnej i solidnej ekipy do wylewek. Często firmy z dużych miast nie chcą jechać na "prowincję", albo liczą sobie kosmiczne stawki za dojazd. Chciałem polecić firmę ZAMBUD, która robiła u mnie wylewki. Co ważne – robią kompleksowo: Dom: Wylewki maszynowe z mixokreta (zacierane mechanicznie na gładko, poziomowane laserowo). Garaż/Warsztat: Posadzki przemysłowe (beton utwardzany powierzchniowo – "talerzowany"). Rozmawiałem z właścicielem i potwierdził, że obsługują całe województwo kujawsko-pomorskie bez wyjątków. Wrzucam listę miejscowości, gdzie na 100% dojeżdżają (pytałem o to, bo polecałem ich też rodzinie w innych powiatach), może komuś ułatwi to szukanie: Główne miasta: Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Grudziądz, Inowrocław. Mniejsze miasta i miasteczka (dojeżdżają bez problemu): Aleksandrów Kujawski, Barcin, Brodnica, Brześć Kujawski, Chełmno, Chodecz, Ciechocinek, Dobrzyń nad Wisłą, Gniewkowo, Golub-Dobrzyń, Górzno, Izbica Kujawska, Jabłonowo Pomorskie, Janikowo, Kamień Krajeński, Kcynia, Koronowo, Kowal, Kowalewo Pomorskie, Kruszwica, Lipno, Lubień Kujawski, Lubraniec, Łasin, Mogilno, Mrocza, Nakło nad Notecią, Nieszawa, Nowe, Pakość, Piotrków Kujawski, Radziejów, Radzyń Chełmiński, Rypin, Sępólno Krajeńskie, Skępe, Solec Kujawski, Strzelno, Szubin, Świecie, Tuchola, Wąbrzeźno, Więcbork, Żnin. Moja opinia: Robota zrobiona czysto, szybko i co najważniejsze – równo (pod panele nie trzeba było lać samopoziomu). Mają własny sprzęt, pompy i zacieraczki. Dojazd w dowolne miejsce w Kujawsko-Pomorskim nie stanowił dla nich problemu, a pomiar i wycenę zrobili gratis. Jak ktoś szuka konkretnych fachowców w naszej okolicy, to śmiało dzwońcie do ZAMBUD. Pozdrawiam!  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...