Skocz do zawartości

Ocieplenie szkieletowe czy jak to inaczekj nazwac


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich, wiem ten temat byl juz omawiany Nie raz ale jestem ciekaw co powiecie na ten temat Bo Sam juz Nie wiem co mam myslec. 

 

Cala akcja znajduje sie w Irlandi.

 

Kupilem standardowy Dom: 

 

Teraz tak sciana calkowita sklada sie z wewnatrzna na zewnatrz: karton GIPS, folia, konstrukcja drewniana troche welny aby tylko bylo ze jest ja widac, plyta drewniana ciezko stwierdzic jaka dokladnie, wyglada na sklejke, Membrana, gap powietrzny okolo 5-6cm I sciana z cegly ( na froncie a reszta pustak betonowy)

 

 

 

 Exspertem Nie jestem!!!

 

 

 

A wiec tak, moje pytanie jest czy ja moge to ocieplic od zewnatrz. Tutejsi exsperci twierdzo ze nie. Bo mi konstrukcja zgnije, ale czy ta Membrana wlasnie po to Nie jest, czy lepiej wypelnic szczeline czy na zewnatrz trzasnac ocieplenie, czy lepiej tego Nie tykac I poprawic od srodka ocieplenie????

 

 

 

Prosze o jakas rade kto moze mial juz do czynienia z taka sytulacja, jak to wyglada w praktyce.

 

 

 

Dzieki bardzo 😀

Napisano
3 godziny temu, Raffa napisał:

Witam wszystkich, wiem ten temat byl juz omawiany Nie raz ale jestem ciekaw co powiecie na ten temat Bo Sam juz Nie wiem co mam myslec. 

 

Cala akcja znajduje sie w Irlandi.

 

Kupilem standardowy Dom: 

 

Teraz tak sciana calkowita sklada sie z wewnatrzna na zewnatrz: karton GIPS, folia, konstrukcja drewniana troche welny aby tylko bylo ze jest ja widac, plyta drewniana ciezko stwierdzic jaka dokladnie, wyglada na sklejke, Membrana, gap powietrzny okolo 5-6cm I sciana z cegly ( na froncie a reszta pustak betonowy)

 

 

 

 Exspertem Nie jestem!!!

 

 

 

A wiec tak, moje pytanie jest czy ja moge to ocieplic od zewnatrz. Tutejsi exsperci twierdzo ze nie. Bo mi konstrukcja zgnije, ale czy ta Membrana wlasnie po to Nie jest, czy lepiej wypelnic szczeline czy na zewnatrz trzasnac ocieplenie, czy lepiej tego Nie tykac I poprawic od srodka ocieplenie????

 

 

 

Prosze o jakas rade kto moze mial juz do czynienia z taka sytulacja, jak to wyglada w praktyce.

 

 

 

Dzieki bardzo 😀

 

 

Pomiędzy membraną a murem osłonowym szczelina wentylacyjna od zewnątrz musi pozostać. 

Jak zamontujesz  na murku osłonowym dodatkową izolację, to nic nie da, bo za murkiem jest kanał wentylacyjny.

 

Najprościej od środka przykleić, przykręcić płyty XPS  do ścian i na nie płyty G?K.

 

Od zewnątrz musiałbyś.rozebrać ścianki osłonowe, zerwać membranę aż do wełny, nadbić drewniane laty do konstrukcji ścian, wypełnić całą przestrzeń  wełną, następnie odbudować wszystkie warstwy włącznie ze ścianką osłonową.  

 

Jeszcze przed jakąkolwiek  rozpierduchą musiałbyś sprawdzić, co możesz tam robić legalnie, jakie dokumenty wypełnić, zanim przystąpisz do remontu, nie znamy, co wymagają w Irlandii.  

Napisano

Tu powinna być dobrze wentylowana szczelina powietrzna, czyli w tym przypadku szczelina pomiędzy ścianą szkieletową i murem z cegły.  Zakładam, że ta szczelina ma wloty powietrza u dołu i otwory wylotowe gdzieś u góry? Bo jeżeli szczelina nie jest wentylowana to jeszcze inny typ konstrukcji. 

Sama membrana jeszcze nic nie daje, ona przecież wilgoci z tej ściany nie usunie. To zapewnia dopiero wymiana powietrza w szczelinie wentylacyjnej. Dlatego wypełnianie jej izolacją cieplną też nie jest dobrym pomysłem. 

Do wyjaśnienia jest jeszcze sprawa tej płyty drewnopochodnej pod membraną. Bo jeżeli to sklejka, to trzeba sprawdzić jej stan. Sklejka też bardzo utrudnia ruch pary wodnej. 

Faktycznie najłatwiej będzie zrobić izolację od środka. Nie musi być koniecznie XPS, może być twardy styropian o niskiej lambdzie. Ewentualnie jakiś ruszt nośny wypełniony izolacją cieplną, jeżeli z mocowaniem XPS lub styropianu byłby problem w niektórych miejscach. . 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Potwierdzam to co napisał Retro - nie ma sensu dodawanie ocieplenia od wewnątrz. Potencjalnie może być z tego znacznie więcej kłopotów, niż korzyści. Takie ocieplenie zaburzy zarówno rozkład temperatury, jak i ruch pary wodnej w ścianie. W obecnej wersji, z izolacją od zewnątrz i grubym murem o dużej masie od wewnątrz układ jest bardzo dobry. Cała ceglana ściana ma temperaturę niewiele niższą niż temperatura powietrza w pomieszczeniu, ryzyka wykraplania sie pary wodnej nie ma, ściana to ponadto potężny akumulator ciepła. 
    • Witam  Nie wiem jak zrobić podłoge z płyty OSB  Chodzi mi chce zerwac starą podłoge czyli warstwę betonu pod samą glebę bo jest wilgoci  Po zerwaniu chciałbym położyć płyte OSB na legary tylko jak to zrobić w podłodze idzie rura doprowadzejąca zimną wodę i odpływ a zależy mi na szybkiej pracy bo bym chciał zrobić remont całej kuchni jak najszybciej a wylanie całe wylewki i wyschnięciu trochę to zejdzie  Może ktoś mi podpowie jak to zrobić bezpośrednio na piasku czy zmieszanie piasek z cementem i położenie listw wogule jak to można zrobić od począwszy  Z góry dziękuję wszystkim za odp i pozdrawiam 
    • Ale j/w, jakby ten zasyp miał 20-30 lat, mógłby mieć znaczenie, ale tylko w przypadku pełnego obciążenia typu piętrowy dom zadaszony, gdzie konstrukcja tradycyjna np ze zwykłych pustaków waży ~50 ton. Ale tak jak autor napisał, że 3-4 lata, a rodzimy grunt jest tylko na środku tego obiektu, to j/w, ta obsybka nic nie wnosi. I to, że wyszczególnił z czego są zrobione ściany, że nie ma dachu, tylko samą więźbę, znaczy, że nic tej budowli nie grozi jak się jej odkopie ściany, które są tylko obsypane, a nie ubite. Autor zadecyduje sam, albo poczeka na poradę fachowca, bo ja tylko gdybam, ale zrobiłbym j/w. Kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Niestety trzeba zacząć od własnej edukacji, czyli przy zakupie czegokolwiek najpierw powinniśmy zastanowić się, co z tym zrobimy potem, jak się zużyje, znudzi itd.   Na przykładzie papy, ja bym jej nie kupił, nawet za 1 zł całej rolki, bo potem jest problem, trzeba sporo zapłacić, żeby się tego po latach pozbyć, jest alternatywa np. blacha trapezowa, którą oddajemy na złom i jeszcze mamy zwrot na paliwo za transport. 
    • 1. Jeżeli jest taka możliwość to tak, najprostsza metoda wibrowania to opukiwanie szalunków młotkiem, użycie wibratora powierzchniowego, najlepiej wibratora pogrążanego.   2. Jest w małym stopniu, bardziej zagęszczenia prętów w szalunku,  konsystencja wlewnego betonu (plastyczna, półpłynna), temperatury otoczenia (upał, szybsze wiązanie mieszanki). Dostatecznego zroszenia deskowania przed wylaniem.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...