Skocz do zawartości

Blachodachówka czy panele na rąbek – co zapewnia lepszą ochronę przed deszczem?


Recommended Posts

Napisano

Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek rodzi pytanie o szczelność i odporność na trudne warunki pogodowe.

Czy pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami występują istotne różnice pod względem ochrony przed wodą? Który produkt będzie miał większą szczelność.

Napisano

Nie ma większej różnicy przy nachyleniu połaci dachowej większym od minimalnego. Chociaż zwrócić uwagę należy również na kierunek układania arkuszy, bo w Polsce przeważają wiatry zachodnie i południowo - zachodnie, więc usytuowanie połaci w tych widełkach i takież układanie arkuszy, przy silnym wietrze będzie skutkowało wtłaczaniem deszczu pod arkusze. Ale dekarze o tym wiedzą i sprawdzają dokładność przylegania, więc to najczęściej tylko teoretyczna możliwość.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dzień dobry,

 

Zarówno blachodachówka, jak i panele dachowe na rąbek oferują dobrą ochronę przed przeciekami, ale różnią się pod wieloma względami, co warto uwzględnić przy wyborze. Blachodachówka dzięki swojej konstrukcji skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko przecieków. Jej montaż jest stosunkowo prosty i szybki, co przekłada się na mniejsze ryzyko błędów montażowych przy odpowiednio przeprowadzonych pracach. Jest to pokrycie trwałe i dobrze sprawdzające się w zmiennych warunkach atmosferycznych, takich jak intensywne opady czy zalegający śnieg.

 

Panele dachowe na rąbek oferują jeszcze lepszą szczelność dzięki sposobowi łączenia, który skutecznie zapobiega przedostawaniu się wody pod pokrycie. Dodatkowo ich konstrukcja zapewnia większą odporność na silne wiatry, co czyni je świetnym wyborem w regionach o trudnych warunkach pogodowych. Warto jednak pamiętać, że panele wymagają większej uwagi podczas montażu. Ich instalacja jest bardziej wymagająca i czasochłonna, co zwiększa znaczenie precyzji oraz doświadczenia ekipy dekarskiej. Nieodpowiednio wykonany montaż może negatywnie wpłynąć na szczelność i trwałość pokrycia.

Ostateczny wybór powinien uwzględniać specyfikę budynku, lokalne warunki klimatyczne oraz estetyczne oczekiwania inwestora. Oba rozwiązania mają swoje zalety, ale w miejscach szczególnie narażonych na deszcz i wiatr panele na rąbek mogą zapewnić lepszą ochronę, pod warunkiem prawidłowego montażu.

 

_______________________________
Panele dachowe na rąbek, PD-510, Blachy Pruszyński
https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/

 

rodzaje_profil.jpg.e2ae1fb6b6e6e1528a837682d6b65e22.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...