Blachodachówka czy panele na rąbek – co zapewnia lepszą ochronę przed deszczem?
-
Kto przegląda 0 użytkowników
- Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
-
Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail
-
Najnowsze posty
-
Przez ZlecamBudowę · Napisano
Witam wszystkich, czy to jest normalne że ekipa budowlana która ma nam budować dom nie chce wziąć faktury od firmy (dystrybutora) która sprzedaje pustaki? Każą nam brać wszystko na 23% jeśli cokolwiek znajdziemy taniej niż oni nam podeślą wycenę. Czy faktycznie tak wygląda współpraca z ekipą że nawet jak znajdziemy pustaki o wiele taniej, to oni nie chcą brać faktury bo nie mają na tym zarobku? W tym przypadku różnica Vat na pustakach wynosi aż 4,5 tyś brutto.... Oczywiście jak oni wyślą wycenę to płacimy pełną kwotę 23% vat, a po jakimś czasie oni wystawiają FV na 8% i oddają część kasy. Znowu jak my znajdziemy taniej niż oni a różnica jest ogromna, to nie chcą faktury z tamtej firmy co wiąże się z zapłaceniem przez nas pełnej kwoty 23% VAT, bez możliwości otrzymania 8%... Czy tak każda firma budowlana funkcjonuje? Faktycznie czy my musimy za wszystko przepłacać? -
U nas po przyklejeniu 15cm styropianu też okno jest ponad 20cm wgłąb elewacji i nikomu to w niczym nie przeszkadza, choć też byłem zaniepokojony jak to będzie wyglądać, czy światła będzie mniej itp. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
-
Przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne · Napisano
Osobną kwestią jest rodzaj, grubość i sposób mocowania ocieplenia. Zarówno płyty styropianowe jak i z pianki PIR oraz tynk cienkowarstwowy to znikome obciążenie. To można bez obaw mocować do ścianki osłonowej. Przy tym zupełnie nie widzę uzasadnienia czemu mocowanie mechaniczne (kołkami) miałoby sięgać aż do warstwy nośnej. Po co? Zaś problemów z tym będzie mnóstwo. Pod względem który materiał najlepiej zastosować i o jakiej grubości każdy musi rozstrzygnąć dylemat: - akceptowalnej grubości ścian; - kosztu materiału i wykonawstwa; - osiągniętego efektu. Z mojego punktu widzenia nawet 20 cm izolacji byłoby akceptowalne. Tym bardziej gdy zlicujemy płaszczyznę okien ze ścianą osłonową. Moje okna są ok. 22 cm od zewnętrznej płaszczyzny ściany (to połowa grubości ocieplenia plus ścianka 12 cm). W strefie balkonu można dać cieńszy materiał o bardzo dobrej lambdzie i utworzyć w ten sposób wnękę. Co już tu wcześniej zaproponowano. -
Przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne · Napisano
W poście #16 opisałem sposób montażu okien, który umożliwia ich zlicowanie z zewnętrzną płaszczyzną ściany osłonowej, równocześnie bez jej obciążania. Można go zastosować niezależnie od tego jak ta ściana osłonowa jest wykonana. Z zastrzeżeniem, że tak jak pisało tu już wiele osób, ściana osłonowa być może jest wystarczająco solidna, aby okna kotwić w niej. Jednak ostatecznie tego nie wiemy. Nikogo z nas nie było przy wznoszeniu tej ściany. W tej kwestii z mojej strony to tyle w temacie wytrzymałości. Bez naprawdę szczegółowych badań na miejscu nic więcej stwierdzić nie mogę. Tym bardziej, że skoro są tam balkony, to jest i piętro lub poddasze. Najpewniej są są więc i okna na górnej kondygnacji. Nie wiadomo jak są rozmieszczone względem tych na dole i nie wiadomo czy np. ścianę w pasie pomiędzy otworami okiennymi na dolnej i górnej kondygnacji wzmocniono na tyle, aby można było ciężarem okien obciążyć ścianę osłonową na górnej kondygnacji. Skoro tego (i wielu innych rzeczy) nie wiemy, zaproponowałem sposób osadzenia jak w poście #16. -
A w domach wiejskich - w komórce.
-
-
Popularne tematy
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się