Skocz do zawartości

Silikon na dziurę 1 cm?


Recommended Posts

Dzień dobry, 

zaczynam remont w mieszkaniu z rynku wtórnego. W łazience znajduje się wanna, która jest wpasowana pomiędzy 2 ściany. Silikon na niej był poczerniały i stracił przyczepność - zrobiła się przerwa pomiędzy wanną a silikonem. Chcę go wymienić, tylko mam problem. Wanna jest nieco krótsza niż przestrzeń na nią przeznaczona - po obu stronach (z przodu i tyłu wanny) są przerwy 1cm w całości wypełnione silikonem. Po wcięciu się widzę że są tam 2 warstwy silikonu „wiszące w powietrzu”. Co zrobić z taką sytuacją? Ponowić ten zabieg i zrobić 2 tak grube warstwy silikonu? Czy jest inne, bardziej trwałe rozwiązanie? Podejrzewam że to przez tak grube warstwy silikon zaczął tracić przyczepność…

IMG_6507.jpeg

IMG_6512.jpeg

IMG_6518.jpeg

Link do komentarza

W takie miejsce można wpasować listwę, wewnętrzny profil do glazury. Z tworzywa sztucznego lub z aluminium. Są takie nawet ponad 10 mm szerokości. Wtedy co najwyżej minimalnie się go podklei i doszczelni w ten sposób połączenie silikonem.

Można też zastosować ćwierćwałek z tworzywa sztucznego (PVC) i w ten sposób zakryć szczelinę.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
18 godzin temu, Olo182883 napisał:

Dzień dobry, 

zaczynam remont w mieszkaniu z rynku wtórnego. W łazience znajduje się wanna, która jest wpasowana pomiędzy 2 ściany. Silikon na niej był poczerniały i stracił przyczepność - zrobiła się przerwa pomiędzy wanną a silikonem. Chcę go wymienić, tylko mam problem. Wanna jest nieco krótsza niż przestrzeń na nią przeznaczona - po obu stronach (z przodu i tyłu wanny) są przerwy 1cm w całości wypełnione silikonem. Po wcięciu się widzę że są tam 2 warstwy silikonu „wiszące w powietrzu”. Co zrobić z taką sytuacją? Ponowić ten zabieg i zrobić 2 tak grube warstwy silikonu? Czy jest inne, bardziej trwałe rozwiązanie? Podejrzewam że to przez tak grube warstwy silikon zaczął tracić przyczepność…

Wanna   jest stabilnie zamocowana?

Może się przesuwa , albo opada  w dół pod ciężarem wody i kąpiącego, to może powodować zrywanie uszczelek.

Wtedy trzeba zacząć od stabilizacji wanny.

Może też ze starości taka uszczelka się zdegradować niestety.

Wyciąć i nałożyć nowe.

Link do komentarza

Obawiam się, że listwa do glazury nie sprawdzi się w tym wypadku, chyba że można ją przyciąć. Szczelina jest taka sama od wanny do podłogi, listwa nie ma miejsca żeby wejść „pod spód”. Wanna jest też mocno przymocowana - na jej boku są płytki połączone ze ścianami i podłogą za pomocą fugi. Nawet wanna została przyfugowana do ściany na małym odcinku. 

Link do komentarza
2 godziny temu, Olo182883 napisał:

Obawiam się, że listwa do glazury nie sprawdzi się w tym wypadku, chyba że można ją przyciąć. Szczelina jest taka sama od wanny do podłogi, listwa nie ma miejsca żeby wejść „pod spód”. Wanna jest też mocno przymocowana - na jej boku są płytki połączone ze ścianami i podłogą za pomocą fugi. Nawet wanna została przyfugowana do ściany na małym odcinku. 

Czyli silikon słabej jakości i czas zrobił swoje.

Link do komentarza
16 godzin temu, Olo182883 napisał:

Obawiam się, że listwa do glazury nie sprawdzi się w tym wypadku, chyba że można ją przyciąć. Szczelina jest taka sama od wanny do podłogi, listwa nie ma miejsca żeby wejść „pod spód”. Wanna jest też mocno przymocowana - na jej boku są płytki połączone ze ścianami i podłogą za pomocą fugi. Nawet wanna została przyfugowana do ściany na małym odcinku. 

Nie bardzo rozumiem. Listwę z tworzywa można dowolnie przycinać, usunąć to pióro , które normalnie znajduje się pod płytkami. Listwę do narożników wewnętrznych wkładamy tak, aby zakryła tę szczelinę od góry. Albo, tak jak pisałem, zwykły ćwierćwałek z białego PVC. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...