Skocz do zawartości

Jaka wentylacja pod pod ogrzewanie gazowe kotłem kondensacyjnym?


Recommended Posts

Napisano

Witam

Czy planując kotłownie pod ogrzewanie gazowe o kubaturze powyżej 9m3, wystarczy do kotła kondensacyjnego doprowadzić wentylację i rurę w poziomie przez ścianę zewnętrzną?

Napisano
42 minuty temu, lukas198820 napisał:

No chodzi mi o tą pozioma rurę najczęściej taka biała co ludziom nieraz że ścian wystaje.

Czy oprócz tej rury trzeba budować komin wentylacyjny?

Ta rura to przewód powietrzno-spalinowy, który doprowadza do kotła powietrze niezbędne w procesie spalania i przez który wyrzucane są spaliny. Nie ma związku z wentylacją kotłowni, w której ma być kanał wywiewny.

Napisano
6 godzin temu, lukas198820 napisał:

Witam

Czy planując kotłownie pod ogrzewanie gazowe o kubaturze powyżej 9m3, wystarczy do kotła kondensacyjnego doprowadzić wentylację i rurę w poziomie przez ścianę zewnętrzną?

Jest kilka możliwości w zależności od adaptera. Kocioł kondensacyjny z zamknieta komora spalania nie bierze powietrza do spalania z kotłowni. Jedna z opcji to adapter i rozdzielone rury - powitrze do spalania i wylot spalin na dwie rury rozdzielony. Bez udziału powietrza z kotłowni.

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Jest kilka możliwości w zależności od adaptera. Kocioł kondensacyjny z zamknieta komora spalania nie bierze powietrza do spalania z kotłowni. Jedna z opcji to adapter i rozdzielone rury - powitrze do spalania i wylot spalin na dwie rury rozdzielony. Bez udziału powietrza z kotłowni.

 

No właśnie. Trzeba albo rozdzielić kwestię wentylacji i spalania, albo  analizować to razem. Pytanie o który wariant Autorowi chodzi.

Napisano
15 godzin temu, lukas198820 napisał:

Witam

Czy planując kotłownie pod ogrzewanie gazowe o kubaturze powyżej 9m3, wystarczy do kotła kondensacyjnego doprowadzić wentylację i rurę w poziomie przez ścianę zewnętrzną?

Indywidualne koncentryczne przewody powietrzno-spalinowe lub oddzielne przewody powietrzne i spalinowe od urządzeń gazowych z zamkniętą komorą spalania mogą być wyprowadzone przez zewnętrzną ścianę budynku, jeżeli urządzenia te mają nominalną moc cieplną nie większą niż:
1). 21 kW w wolno stojących budynkach jednorodzinnych, zagrodowych i rekreacji indywidualnej,
2). 5 kW w pozostałych budynkach mieszkalnych.

Napisano

Ok, teraz mam pytanie czy dom bez kominów może istnieć?

W sensie bez tego dużego murowanego, tylko co najwyżej z kilkoma małymi od wentylacji z kuchni, łazienki i kotłowni?

 

O co chodzi z tą wielką rura srebrna która wychodzi z kotłowni gazowej.

O tym mówię:

 

 

images.jpeg

fotolia.jpg

Napisano
5 godzin temu, lukas198820 napisał:

Ok, teraz mam pytanie czy dom bez kominów może istnieć?

W sensie bez tego dużego murowanego, tylko co najwyżej z kilkoma małymi od wentylacji z kuchni, łazienki i kotłowni?

Tak, jeżeli są zbędne, nie ma czego tam podłączyć, można wykorzystać na kanał wentylacyjny, albo szacht do prowadzenia np. pionów kanalizacyjnych.

Możesz też włożyć do niego  np. system kominowy stalowy turbo do kotła gazowego z zamkniętą komorą spalania.

Rura kominowa 60/100 1m kondensacyjna turbo

 

rura_dwucienna_biaa_jeremias_1352049856_

 

5 godzin temu, lukas198820 napisał:

O co chodzi z tą wielką rura srebrna która wychodzi z kotłowni gazowej.

O tym mówię:

 

 

images.jpeg

fotolia.jpg

To normalny komin ale zbudowany na  zewnątrz, prawdopodobnie stosowany do paliw stałych, składa się z dwóch płaszczy i wełny.

Może być też wentylacyjny, czy do gazu.

Rura_1000_mm_WENTYLACJA_Izolowana_Ocynko

 

Napisano
5 godzin temu, lukas198820 napisał:

Ok, teraz mam pytanie czy dom bez kominów może istnieć?

W sensie bez tego dużego murowanego, tylko co najwyżej z kilkoma małymi od wentylacji z kuchni, łazienki i kotłowni? 

 

Może, ale do jego urody będą wątpliwości.

Napisano

Wszystko fajnie, ale trochę mi się miesza wszystko.

Znajomemu firma w wycenie i wcześniej pi oględzinach stwierdziła że nie może być komin poziomy tuż za ścianę, tylko trzeba wywalić na zewnątrz taki komin z nierdzewnej stali jak wyżej wysłałem zdjeciab, z tą różnicą że do góry wystarczy 3.5 m.

Jak to w końcu jest?

Napisano
2 godziny temu, lukas198820 napisał:

Wszystko fajnie, ale trochę mi się miesza wszystko.

Znajomemu firma w wycenie i wcześniej pi oględzinach stwierdziła że nie może być komin poziomy tuż za ścianę, tylko trzeba wywalić na zewnątrz taki komin z nierdzewnej stali jak wyżej  

 

Ale do czego? Do kotłowni?

Napisano
2 godziny temu, lukas198820 napisał:

Wszystko fajnie, ale trochę mi się miesza wszystko.

Znajomemu firma w wycenie i wcześniej pi oględzinach stwierdziła że nie może być komin poziomy tuż za ścianę, tylko trzeba wywalić na zewnątrz taki komin z nierdzewnej stali jak wyżej wysłałem zdjeciab, z tą różnicą że do góry wystarczy 3.5 m.

Jak to w końcu jest?

Nad dach musi być. 

A ten komin wewnętrzny jaki ma kanał, wymiary?

Napisano
10 godzin temu, retrofood napisał:

 

Ale do czego? Do kotłowni?

Tak do kotłowni.

W miejscu gdzie ma być kotłownia gazowa , teraz jest pomieszczenie gospodarcze i tam powiedział mu fachowiec że musi  zrobić dziurę na komin wentylacyjny i zrobić taki komin jak załączyłem na kilku zdjęciach powyżej.

 

 

10 godzin temu, animus napisał:

Nad dach musi być. 

A ten komin wewnętrzny jaki ma kanał, wymiary?

Wymiarów nie znam, wiem że komin przebiega przez środek domu,  bo kotłownie ma w piwnicy.

Pomieszczenie gospodarcze w którym będzie  kocioł gazowy .jest kilka pokoju dalej.

Napisano
29 minut temu, lukas198820 napisał:

Tak do kotłowni.

W miejscu gdzie ma być kotłownia gazowa , teraz jest pomieszczenie gospodarcze i tam powiedział mu fachowiec że musi  zrobić dziurę na komin wentylacyjny i zrobić taki komin jak załączyłem na kilku zdjęciach powyżej.

 

Dobrze mówi. Aby komin pewnie odprowadzał spaliny, musi kończyć się ponad szczytem dachu, aby odprowadzał spaliny niezależnie od kierunku wiatru. Gdyby kończył się poniżej, powstające przy pewnych kierunkach wiatru zawirowania powietrza wpychały by spaliny do wewnątrz. Co jest niedopuszczalne.

 

Twoje pytanie o brak komina zrozumiałem teoretycznie, np. ogrzewania jest elektryczne, kuchnia też, no to komin spalinowy jest niepotrzebny.

Napisano
8 godzin temu, lukas198820 napisał:

Wymiarów nie znam, wiem że komin przebiega przez środek domu,  bo kotłownie ma w piwnicy.

Pomieszczenie gospodarcze w którym będzie  kocioł gazowy .jest kilka pokoju dalej.

To może zastanów się czy nie przenieść kotła gazowego bliżej tego komina.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze@rett np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...