Skocz do zawartości

Jak wytrasować poprawnie drogę ścianki?


Recommended Posts

Napisano

Szanowne Państwo, kochani moi, zmagam się teraz z dokładnym trasowaniem przebiegu ściany. Nie mogę się pomylić o milimetr, gdyż ścianką muszę wejść między 2 okna. Zrobiłem "strzał" laserem z jednej strony i zaznaczyłem go taśmą. Natomiast nie wiedzieć czemu, po drugiej strony, również z kątownikiem, nie mogę trafić na wytrasowaną taśmę, chyba że przesunę ją względem kątownika. ale czy wtedy jest równo? Dlaczego nie mogę trafić w tę samą linie z kątownikiem? Ma ktoś może jakiś inny na to sposób?

3.jpg

Ściana początkowa.jpg

Przeciwległa ściana.jpg

Ustawienie lasera od przeciwleegłej ściany.jpg

rozstrzał.jpg

Napisano (edytowany)
8 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Ma ktoś może jakiś inny na to sposób?

Czy myślisz, że ten pokój ma kształt idealnego prostokąta i te przeciwległe ściany są idealnie równoległe???:icon_eek::zalamka:

 

Olej kątownik, wyznacz sznurkiem...

Przecież z tego nie będzie się strzelać...

Do czego Ci ten kąt prosty potrzebny???

 

Ps. Co z grzaniem pomieszczenia bez grzejnika?

Ps2. Wyrzuć od razu rolety, bo przy otwieraniu okien, obudowy rolet będą niszczyć płytę g/k...

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

 

 

A tak w ogóle - odwalasz jakąś wielką lipę!!!

Inwestujesz/wywalasz kasę, chcesz zarabiać kasę, a robisz na siłę bezsensowne rzeczy...

Stare, klejone panele, ze szparami ze starości powinieneś wywalić...

Moi sąsiedzi, jak w podobny sposób dzielili pokój, zaczęli od wymiany okna, ze zmniejszeniem jednego skrzydła i zrobieniem większej (ok. 15 cm) przerwy pomiędzy skrzydłami...

Oczywiście uzyskali zgodę od zarządcy budynku... i na taką zmianę okna, i na podział pomieszczenia...

Wiąże się to ze zmianą powierzchni pomieszczeń, wiąże się to ze zmianami opłat, zależnych od powierzchni użytkowej lokalu... i jeszcze paru rzeczy...

A jest już sporo wyroków sądowych za samowolkę podobnego rodzaju, z odtworzeniem stanu lokalu do poprzedniego, przed tą "modyfikacją"...

 

Sam kombinujesz te przeróbki, czy masz kontakt z jakimś budowlańcem?

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, podczytywacz napisał:

 

 

A tak w ogóle - odwalasz jakąś wielką lipę!!!

Inwestujesz/wywalasz kasę, chcesz zarabiać kasę, a robisz na siłę bezsensowne rzeczy...

Stare, klejone panele, ze szparami ze starości powinieneś wywalić...

Moi sąsiedzi, jak w podobny sposób dzielili pokój, zaczęli od wymiany okna, ze zmniejszeniem jednego skrzydła i zrobieniem większej (ok. 15 cm) przerwy pomiędzy skrzydłami...

Oczywiście uzyskali zgodę od zarządcy budynku... i na taką zmianę okna, i na podział pomieszczenia...

Wiąże się to ze zmianą powierzchni pomieszczeń, wiąże się to ze zmianami opłat, zależnych od powierzchni użytkowej lokalu... i jeszcze paru rzeczy...

A jest już sporo wyroków sądowych za samowolkę podobnego rodzaju, z odtworzeniem stanu lokalu do poprzedniego, przed tą "modyfikacją"...

 

Sam kombinujesz te przeróbki, czy masz kontakt z jakimś budowlańcem?

 

 

 

Dzięki za pomoc, czyli po prostu z tego co rozumiem nie musi to być aż tak dokładnie w sensie kąt nie musi być zachowany dokładnie tzn ściany nie są do siebie idealnie równoległe? Po prawdzie puszczając laser wzdłuż łączeń paneli zorientowałem się że panele idą pod kątem. Tak, planuje wymienić panele, ale dopiero w przyszłości, bo to za duży zamach narazie. Tak, konsultowałem to już z fachowcem. 

Napisano

Takie rzeczy wychodzą właśnie przy takich kombinacjach, rzadko kiedy, może teraz w nowym budownictwie ściany mają tą samą długość czy szerokość i rzadko kiedy zachowane są idealne kąty proste, więc ktoś kto układał kiedyś te panele musiał wybrać do której ściany miał się odnieść, w tym wypadku odniósł się pewnie do ściany prostopadłej do Twojego pomiaru.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Takie rzeczy wychodzą właśnie przy takich kombinacjach, rzadko kiedy, może teraz w nowym budownictwie ściany mają tą samą długość czy szerokość i rzadko kiedy zachowane są idealne kąty proste, więc ktoś kto układał kiedyś te panele musiał wybrać do której ściany miał się odnieść, w tym wypadku odniósł się pewnie do ściany prostopadłej do Twojego pomiaru.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

Tak, to dużo wyjaśnia. Nie spodziewałem sie, że tak jest, myślałem że już na etapie konstrukcyjnym dbano o takie rzeczy.

Napisano
2 godziny temu, vlad1431 napisał:

może teraz w nowym budownictwie ściany mają tą samą długość czy szerokość

Zapomnij!!!

Buduje się szybko i PRAWIE prosto...

Opowiada o tym mój syn, wykonujący meble NA MIARĘ i na prawdę MUSI mierzyć wszystko:zalamka:

Podobne rzeczy słyszy się w różnych programach o urządzaniu mieszkań:zalamka:

Napisano
Zapomnij!!!
Buduje się szybko i PRAWIE prosto...
Opowiada o tym mój syn, wykonujący meble NA MIARĘ i na prawdę MUSI mierzyć wszystko:zalamka:
Podobne rzeczy słyszy się w różnych programach o urządzaniu mieszkań:zalamka:
Możliwe i wiem, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale jest taki fajny jutuber-kafelkarz i ostatnio mierzył chyba dwa domy, gdzie przez całą długość domu kładł płytki i w obu przypadkach był zaskoczony, że na 13tu metrach było tylko 3cm różnicy. W drugim mniejszym domu było tylko 5mm między ścianami, także myślałem że cokolwiek się poprawiło. A że szybko, no bo jak ktoś chce szybko zarobić tak jak w deweloperce, to i szybko musi murować.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...