Skocz do zawartości

Jak wytrasować poprawnie drogę ścianki?


Recommended Posts

Napisano

Szanowne Państwo, kochani moi, zmagam się teraz z dokładnym trasowaniem przebiegu ściany. Nie mogę się pomylić o milimetr, gdyż ścianką muszę wejść między 2 okna. Zrobiłem "strzał" laserem z jednej strony i zaznaczyłem go taśmą. Natomiast nie wiedzieć czemu, po drugiej strony, również z kątownikiem, nie mogę trafić na wytrasowaną taśmę, chyba że przesunę ją względem kątownika. ale czy wtedy jest równo? Dlaczego nie mogę trafić w tę samą linie z kątownikiem? Ma ktoś może jakiś inny na to sposób?

3.jpg

Ściana początkowa.jpg

Przeciwległa ściana.jpg

Ustawienie lasera od przeciwleegłej ściany.jpg

rozstrzał.jpg

Napisano (edytowany)
  Dnia 7.06.2024 o 20:58, NoobBudowlany98 napisał:

Ma ktoś może jakiś inny na to sposób?

Rozwiń  

Czy myślisz, że ten pokój ma kształt idealnego prostokąta i te przeciwległe ściany są idealnie równoległe???:icon_eek::zalamka:

 

Olej kątownik, wyznacz sznurkiem...

Przecież z tego nie będzie się strzelać...

Do czego Ci ten kąt prosty potrzebny???

 

Ps. Co z grzaniem pomieszczenia bez grzejnika?

Ps2. Wyrzuć od razu rolety, bo przy otwieraniu okien, obudowy rolet będą niszczyć płytę g/k...

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

 

 

A tak w ogóle - odwalasz jakąś wielką lipę!!!

Inwestujesz/wywalasz kasę, chcesz zarabiać kasę, a robisz na siłę bezsensowne rzeczy...

Stare, klejone panele, ze szparami ze starości powinieneś wywalić...

Moi sąsiedzi, jak w podobny sposób dzielili pokój, zaczęli od wymiany okna, ze zmniejszeniem jednego skrzydła i zrobieniem większej (ok. 15 cm) przerwy pomiędzy skrzydłami...

Oczywiście uzyskali zgodę od zarządcy budynku... i na taką zmianę okna, i na podział pomieszczenia...

Wiąże się to ze zmianą powierzchni pomieszczeń, wiąże się to ze zmianami opłat, zależnych od powierzchni użytkowej lokalu... i jeszcze paru rzeczy...

A jest już sporo wyroków sądowych za samowolkę podobnego rodzaju, z odtworzeniem stanu lokalu do poprzedniego, przed tą "modyfikacją"...

 

Sam kombinujesz te przeróbki, czy masz kontakt z jakimś budowlańcem?

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 8.06.2024 o 05:49, podczytywacz napisał:

 

 

A tak w ogóle - odwalasz jakąś wielką lipę!!!

Inwestujesz/wywalasz kasę, chcesz zarabiać kasę, a robisz na siłę bezsensowne rzeczy...

Stare, klejone panele, ze szparami ze starości powinieneś wywalić...

Moi sąsiedzi, jak w podobny sposób dzielili pokój, zaczęli od wymiany okna, ze zmniejszeniem jednego skrzydła i zrobieniem większej (ok. 15 cm) przerwy pomiędzy skrzydłami...

Oczywiście uzyskali zgodę od zarządcy budynku... i na taką zmianę okna, i na podział pomieszczenia...

Wiąże się to ze zmianą powierzchni pomieszczeń, wiąże się to ze zmianami opłat, zależnych od powierzchni użytkowej lokalu... i jeszcze paru rzeczy...

A jest już sporo wyroków sądowych za samowolkę podobnego rodzaju, z odtworzeniem stanu lokalu do poprzedniego, przed tą "modyfikacją"...

 

Sam kombinujesz te przeróbki, czy masz kontakt z jakimś budowlańcem?

 

 

 

Rozwiń  

Dzięki za pomoc, czyli po prostu z tego co rozumiem nie musi to być aż tak dokładnie w sensie kąt nie musi być zachowany dokładnie tzn ściany nie są do siebie idealnie równoległe? Po prawdzie puszczając laser wzdłuż łączeń paneli zorientowałem się że panele idą pod kątem. Tak, planuje wymienić panele, ale dopiero w przyszłości, bo to za duży zamach narazie. Tak, konsultowałem to już z fachowcem. 

Napisano

Takie rzeczy wychodzą właśnie przy takich kombinacjach, rzadko kiedy, może teraz w nowym budownictwie ściany mają tą samą długość czy szerokość i rzadko kiedy zachowane są idealne kąty proste, więc ktoś kto układał kiedyś te panele musiał wybrać do której ściany miał się odnieść, w tym wypadku odniósł się pewnie do ściany prostopadłej do Twojego pomiaru.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
  Dnia 8.06.2024 o 13:24, vlad1431 napisał:

Takie rzeczy wychodzą właśnie przy takich kombinacjach, rzadko kiedy, może teraz w nowym budownictwie ściany mają tą samą długość czy szerokość i rzadko kiedy zachowane są idealne kąty proste, więc ktoś kto układał kiedyś te panele musiał wybrać do której ściany miał się odnieść, w tym wypadku odniósł się pewnie do ściany prostopadłej do Twojego pomiaru.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

Rozwiń  

Tak, to dużo wyjaśnia. Nie spodziewałem sie, że tak jest, myślałem że już na etapie konstrukcyjnym dbano o takie rzeczy.

Napisano
  Dnia 8.06.2024 o 13:24, vlad1431 napisał:

może teraz w nowym budownictwie ściany mają tą samą długość czy szerokość

Rozwiń  

Zapomnij!!!

Buduje się szybko i PRAWIE prosto...

Opowiada o tym mój syn, wykonujący meble NA MIARĘ i na prawdę MUSI mierzyć wszystko:zalamka:

Podobne rzeczy słyszy się w różnych programach o urządzaniu mieszkań:zalamka:

Napisano
  Dnia 8.06.2024 o 16:08, podczytywacz napisał:
Zapomnij!!!
Buduje się szybko i PRAWIE prosto...
Opowiada o tym mój syn, wykonujący meble NA MIARĘ i na prawdę MUSI mierzyć wszystko:zalamka:
Podobne rzeczy słyszy się w różnych programach o urządzaniu mieszkań:zalamka:
Możliwe i wiem, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale jest taki fajny jutuber-kafelkarz i ostatnio mierzył chyba dwa domy, gdzie przez całą długość domu kładł płytki i w obu przypadkach był zaskoczony, że na 13tu metrach było tylko 3cm różnicy. W drugim mniejszym domu było tylko 5mm między ścianami, także myślałem że cokolwiek się poprawiło. A że szybko, no bo jak ktoś chce szybko zarobić tak jak w deweloperce, to i szybko musi murować.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...