Skocz do zawartości

Wykończenie progu


Recommended Posts

Napisano

Witam, proszę o pomoc jak wykończyć taki próg? Po kolei co zrobić. W tamtym roku dałem tylko na to zaprawę i położyłem deskę drewnianą po kilku miesiącach zaczęła wyłazić wilgoć musiałem zrywać wszystko i suszyć teraz jest suche i zastanawiam się czym to wykończyć? Jest to boczne wyjście na zewnątrz budynku na parterze.

20240521_223001.jpg

Napisano

Dam popołudniu teraz jestem w pracy i nie mam żadnych innych zdjęć tego progu, ale deweloper to budował w sumie nawet nie zastanawiałem się nad tym zrobię zdjęcia i wrzucę 

Napisano
  Dnia 22.05.2024 o 05:52, diablos napisał:

  deweloper to budował 

Rozwiń  

 

To już wiele wyjaśnia.  W serialu "Alternatywy 4" jest scenka, jak hydraulicy chodzą po mieszkaniach w bloku oferując, za grubą opłatą oczywiście,  poprawę tego, co świadomie spieprzyli w ciągu 8 godzin pracy. I to nie jest wymyśl reżysera, tylko tak było naprawdę w tamtych latach. Długość rurek do baterii zlewu zawsze była taka, że żadne meble, w żadnym układzie nie pozwalały usytuować szafki pod zlew. Zawsze trzeba było rurki skracać, albo dokładać. A jeszcze gorzej gdy dochodziła do tego rurka z gazem. Której nie wolno bylo wpuszczać w ścianę. Robotnicy za same poprawy mieli więcej niż w Ameryce.

I tu pewnie próbowali podobnego mechanizmu, bo prywatnie żaden murarz na progu nie dałby dziurawki. Oni pewnie chcieli byś to ich poprosił o naprawę. Powinieneś to reklamować..

Napisano (edytowany)
  Dnia 22.05.2024 o 05:23, diablos napisał:

Witam, proszę o pomoc jak wykończyć taki próg? Po kolei co zrobić. W tamtym roku dałem tylko na to zaprawę i położyłem deskę drewnianą po kilku miesiącach zaczęła wyłazić wilgoć musiałem zrywać wszystko i suszyć teraz jest suche i zastanawiam się czym to wykończyć? Jest to boczne wyjście na zewnątrz budynku na parterze.

20240521_223001.jpg

Rozwiń  

Trzeba to ściąć poniżej podłogi, zapianować, dać izolację i podłogę dołożyć.

A jak to wygląda z zewnątrz?

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Ja miałem identyczny problem przy drzwiach tarasowych. Cały pustak skułem, zostawiłem tylko tą część, na której opiera się rama. Zamiast pustaka dałem styropian wygładziłem zaprawą, wymalowałem masą do uszczelniania piany (w szelinach okiennych) i dopiero poszła wylewka. Zamiast masy możesz też zastosowaś taśmę EPDM na powierzchni podłogi i ramie okiennej. Tak naprawde ta taśma powinna być od strony zewnętrznej ale teraz trzeba się jakoś ratować.

Napisano

tak to wygląda od zewnątrz. Czyli proponujecie tą dziurawkę zbić i zrobić wylewkę? też tak myślałem bo z tych dziur wieje zwłaszcza zimą dlatego przypuszczam stąd sie wziała wilgoć gdy na te dziury wylałem zaprawę...

20240522_180433.jpg

20240522_180440.jpg

20240522_180524.jpg

20240522_180600.jpg

20240522_180608.jpg

Napisano
  Dnia 23.05.2024 o 04:36, diablos napisał:

tak to wygląda od zewnątrz.

20240522_180608.jpg

Rozwiń  

Widzisz tu jest cały problem, woda wlewa się jak przez sito pod to okno, trzeba to rozebrać, uszczelnić i położyć na nowo.   

Szczeliny niemiłosierne wystarczy powiekszyć zdjęcie.

Ciekawe co jest pod spodem, pewnie zasypane piachem, deweloperka.:takaemotka: 

Napisano

Chyba, że Ci się chce to rozbież pierwsza rząd kostki przy progu i naklej na ramę i pustak taśmę EPDM. Nie będzie jak powinno ale napewno lepiej.

 

Ja pozostałe otwory po zbiciu pustaka od wewnątrz uzupełniłem pianą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...