Skocz do zawartości

TIGRA - problem z podciąganiem kapilarnym?


Recommended Posts

Zastanawiam się nad wyborem pokrycia dachowego dla mojego nowego domu. Moją uwagę zwróciła blachodachówka TIGRA z blachy stalowej ocynkowanej od Blachy Pruszyński. Niestety, natrafiłem na doniesienia w internecie o potencjalnych problemach z podciąganiem kapilarnym w tym produkcie.

Czy ktoś z Was ma doświadczenie z TIGRA i może potwierdzić lub zaprzeczyć tym informacjom?

Link do komentarza
7 godzin temu, wworonin napisał:

Zastanawiam się nad wyborem pokrycia dachowego dla mojego nowego domu. Moją uwagę zwróciła blachodachówka TIGRA z blachy stalowej ocynkowanej od Blachy Pruszyński. Niestety, natrafiłem na doniesienia w internecie o potencjalnych problemach z podciąganiem kapilarnym w tym produkcie.

Czy ktoś z Was ma doświadczenie z TIGRA i może potwierdzić lub zaprzeczyć tym informacjom?

Chyba z kondensacją pod blachą.

Link do komentarza
Dnia 12.04.2024 o 15:59, retrofood napisał:

 

Przez blachę??? Napisz coś więcej.

No, że podobno przez blachę właśnie ... nie znam więcej szczegółów, nigdzie o tym nikt nie napisał, może ktoś od Pruszyńskiego się wypowie, bo jeśli jest problem to powinni wiedzieć z czym konkretnie. Może to tylko jakieś plotki, ktoś sieje zamęt. 

Link do komentarza

Dzień dobry,
 

Dotarły do nas informacje, głównie z grup dyskusyjnych, dotyczące szczelności dachów z zamontowaną blachodachówką panelową. Pragniemy jednoznacznie podkreślić, że montaż przeprowadzony zgodnie z instrukcją gwarantuje pełną szczelność dachu, a problemy polegają na nieodpowiedniej kolejności układania paneli.

W trosce o Państwa komfort i spokój, przygotowaliśmy film instruktażowy prezentujący krok po kroku prawidłowy montaż blachodachówki panelowej na przykładzie blachodachówki TIGRA. Film przedstawia 4 różne metody prawidłowego montażu, a także sposób, który może prowadzić do problemów ze szczelnością.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego, 4-minutowego filmu, który rozwieje wszelkie wątpliwości.

 

 

Link do komentarza
6 godzin temu, retrofood napisał:

 

To się jednak nieco (:takaemotka:) różni od podciągania kapilarnego. 

Jak zwał tak zwał ... różnie o tym na grupach na facebooku pisali ... że przecieka ... że występuje podciąganie ... chcę mieć szczelny dach, a nie rozważać jakie zjawisko w danym miejscu wystąpiło.

7 godzin temu, Ekspert Pruszyński napisał:

Dzień dobry,
 

Dotarły do nas informacje, głównie z grup dyskusyjnych, dotyczące szczelności dachów z zamontowaną blachodachówką panelową. Pragniemy jednoznacznie podkreślić, że montaż przeprowadzony zgodnie z instrukcją gwarantuje pełną szczelność dachu, a problemy polegają na nieodpowiedniej kolejności układania paneli.

W trosce o Państwa komfort i spokój, przygotowaliśmy film instruktażowy prezentujący krok po kroku prawidłowy montaż blachodachówki panelowej na przykładzie blachodachówki TIGRA. Film przedstawia 4 różne metody prawidłowego montażu, a także sposób, który może prowadzić do problemów ze szczelnością.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego, 4-minutowego filmu, który rozwieje wszelkie wątpliwości.

 

 

Dziękuję za odpowiedź, film wszystko wyjaśnia. Widać nie każdy sięga przed montażem do instrukcji ...

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...