Skocz do zawartości

Odrolnienie gruntu


galik1987

Recommended Posts

Napisano

Nie ma mpzp ale dlaczego nie miałbym dostać wz?

Najpierw wystosuje pismo o wz. Ciekawi mnie jaki byłby koszt odrolnienia. Nie idzie wyczytać nigdzie o klasie 6. Na niektórych stronach jest napisane że nie trzeba odralniac a na innych są jakieś tabelki. Nie rozumie tego

Napisano

Czyli rozumiem że wystarczy wystosować pismo o warunki zabudowy, jeżeli dostanę takie pismo i decyzje na budowę na mojej działce to kolejnym krokiem może być zaproszenie geodetów i zrobienie mniejszych działek na przykład 1200 m. Bo pole ma 1 hektar

Napisano
1 godzinę temu, galik1987 napisał:

  kolejnym krokiem może być zaproszenie geodetów i zrobienie mniejszych działek na przykład 1200 m. Bo pole ma 1 hektar

 

Gmina nie zatwierdzi Ci podziału i będzie o będzie po ptokach. 

Napisano
16 minut temu, galik1987 napisał:

A skąd takie informacje że nie zatwierdzi? 

 

 Przecież nie wiem, ja Ci tylko podpowiadam zagrożenia, bo niektóre znam z życia. Po sąsiedzku mam 4 działki, które kupił jeden dziany gość i chce je scalić, ale od ponad 20 lat nie dostał na to zgody. I burmistrz mu zapowiedział, że dopóki pełni urząd to takiej zgody nie będzie. I koniec, odwołania nie ma. Zbyt dużo zależy od woli włodarzy samorządowych.

Ale przecież Ty najlepiej znasz swoje, lokalne uwarunkowania, więc może będzie inaczej. Może popytasz tych, którzy już te działki podzielili? Nic nie piszesz o tym co to za rejon, może to na działki rekreacyjne?

Napisano

Chciałem podpytać u źródła anonimowego a nie u sąsiadów :) jakie będą koszty odrolnienia ale jak klasy 6 się nie odralnia to jest dobra wiadomość. Mniej biurokracji może będzie 

Napisano

Zapytam więc jeszcze raz :) czyli jak otrzymałbym warunki zabudowy i chciał zrobić działkę 1200 m to będę płacił tą naleznosc jednorazową za wyłączenie z produkcji rolnej i będę płacił przez 10 lat te opłaty? Czy przy klasie 6 nie ma tej należności przy glebie piaszczystej najsłabszej klasy. 

 

Napisano

Art. 12a. Obowiązek uiszczenia należności i opłat rocznych, a w odniesieniu do gruntów leśnych również jednorazowego odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 1, nie dotyczy wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej lub leśnej na cele budownictwa mieszkaniowego: 1) do 0,05 ha w przypadku budynku jednorodzinnego;

 

USTAWA z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych Dz.U. 1995 nr 16 poz. 78 - tekst jednolity.

 

Poczytaj:

https://www.prawo.pl/biznes/zwolnienie-z-oplat-za-wylaczenie-gruntu-z-produkcji-rolnej-dotyczy-kazdego-budynku,164851.html

https://tvn24.pl/polska/wylaczenie-gruntu-z-produkcji-rolnej-czym-jest-gdzie-zlozyc-wniosek-i-ile-to-kosztuje-st6094237

 

Napisano
1 godzinę temu, galik1987 napisał:

Zapytam więc jeszcze raz :) czyli jak otrzymałbym warunki zabudowy i chciał zrobić działkę 1200 m to będę płacił tą naleznosc jednorazową za wyłączenie z produkcji rolnej i będę płacił przez 10 lat te opłaty? Czy przy klasie 6 nie ma tej należności przy glebie piaszczystej najsłabszej klasy. 

 

Zależy od wielkości działki, którą odrolnisz.

500m2 to nie 1200m2.

 Gdy przekroczysz wielkości powyższej powierzchni, to od nadwyżki zostanie naliczona należność i opłaty roczne.

https://www.farmer.pl/biznes/ile-rzeczywiscie-kosztuje-wylaczenie-gruntow-z-produkcji-rolnej,107133.html

Napisano

Czyli powinienem się sugerować przelicznikiem (87 435 zł 1hektar x wielkość działki -- wartość działki) ?  

Na różnych stronach są inne wzory na przeliczenie opłaty. Która jest prawdziwa. Tylko proszę nie pisać przeczytaj tam i tam. Czytałem dużo i są różne wersje. Nie znam aktualnych zasad

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Schody za drzwiami na strych mają 94 cm szerokości, a szerokość w miejscu docelowych nowych drzwi to 83 cm. Kolega Franz sugeruje usunięcie drzwi drewnianych i montaż nowych technicznych, ale to chyba nie wchodzi w grę bo obecne drzwi korespondują wizualnie z pozostałymi drzwiami drewnianymi w przedpokoju. Ponadto u mnie wejście na strych jest w miejscu rzucającym się w oczy, więc musi zostać zachowana spójność pomieszczenia.
    • Dla mnie montaż drzwi za drzwiami to patologia(jeszcze w tak ciasnym miejscu). Wyrwałbym te istniejące i wstawił jakieś proste drzwi techniczne byle z wypełnieniem styropianem lub wełną i uszczelką opadającą. Dodatkowo zmieniłbym kierunek otwierania do wewnątrz strychu. Węgarek na ścianie można dokleić z gazobetonu, nie jest on konieczny ale ułatwi ustawienie ościeżnicy. Ościeżnica najlepiej drewniana, a jeśli stalowa to szczelnie wypianowana(na kilka warstw). Najważniejsze żeby pozbyć się przedmuchów.
    • Jaką szerokość mają te schody na strych?   Montaż drugich drzwi ma - moim zdaniem - sens.
    • Czy przy pokryciu z blachodachówki panelowej można uznać za poprawne takie wykonanie okapu, w którym membrana zostaje wprowadzona do rynny, a przestrzeń wentylacyjna opiera się na kontrłacie 25 mm, biorąc pod uwagę wymagania dotyczące prawidłowej cyrkulacji powietrza i ochrony warstwy wstępnego krycia? Czy tak jest dobrze wykonane i wg standardów obecnie obowiązujących?
    • Witam wszystkich,   proszę o pomoc w następującej sprawie: mieszkam w domu szeregowym z lat 80 XX wieku. Ma piwnicę, dwa piętra mieszkalne i strych, z pełnym deskowaniem membraną i blachodachówką, ale bez ocieplenia wełną. Otóż w przedpokoju na I piętrze jest bardzo zimno mimo sporego żeliwnego grzejnika. Długo zastanawiałem się, jaka jest tego przyczyna i w końcu odkryłem że winne muszą tu być drzwi prowadzące na strych, a konkretnie ich cienkie, pojedyncze szyby (vide zdj. nr 1). Dowodem na to jest fakt, że po przyłożeniu ręki do zamkniętych drzwi (od strony mieszkalnej) czuć, że przez nie przenika nawet nie chłód, ale wilgotny, lekki mróz.   Po otwarciu wspomnianych drzwi (zdj. 2) jest spocznik, a za nim schody na strych. Na razie NIE CHCĘ ocieplać strychu, toteż przyszło mi do głowy, że gdyby za tymi drewnianymi schodami na strych zamontować kolejne, dość grube i ocieplone drzwi, to są duże szanse, że problem zimnego przedpokoju by zniknął. Proszę zwrócić uwagę, że miejsce montażu nowych drzwi ma tę cechę, że z 1 strony jest gruby, wystający bok ściany (zdj. 4), a z drugiej gładka ściana (zdj. 5), toteż w niej należałoby chyba zrobić jaką podkonstrukcję, do której można by doczepić ościeżnicę nowych drzwi. Proszę o sugestie, czy montaż nowych drzwi ma sens i jak go wykonać.   z góry dziękuję Maciek 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...