Skocz do zawartości

Drewniany strop-ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Napisano

Drewniant strop- ogrzewanie podłogowe

Witam, jestem na etapie remontu pokoju dziecka. Z racji ze to mały pokoj 10m2 chce zlikwidować grzejnik a zrobić ogrzewanie podłogowe. Było w głowie zeby zrobić na podczerwień ale w końcu wygrało wodne. I teraz pytanie jaką opcje zrobić.
1. Pomiędzy legary dac płyty osb sparte na katownikach przykręconych do legarów, na to plyty xps z frezami pod rury. Na to siatka szklana i klej.
2. Pomiędzy legary plyty xps z frezami pod rury, na legary plyta mfp lub OSB.
3. Na legary płyta suchy jastrych lub pochodne tego, na to plyta xps z frezami i dalej pokrycie podlogi.
Co zrobić

Napisano

Jaka jest obecnie konstrukcja tej podłogi? Czy są tam belki konstrukcyjne stropu, a poprzecznie do nich legary drewniane? Czy legarami są tu nazywane belki konstrukcyjne? Generalnie, najpewniejszym rozwiązaniem jest ułożenie płyty drewnopochodnej (np. OSB), potem XPS z frezami na rurki , a następnie suchy jastrych. 

Napisano

1. Ekran napewno będzie, dla mnie to jasna rzecz przez to nie ująłem jej w tym

2. Budynek z lat 60, kocioł CO, strop jest belka, pomiędzy nimi wełna

3. Sa tylko belki, legary mogę wstawić. Niechcialbym podnosić podłogi, bo to i tak maly pokoj jeszcze pod skosem

Napisano
5 godzin temu, retrofood napisał:

A gdzie ekran?

Ekran napewno będzie, dla mnie to jasna rzecz przez to nie ująłem jej w tym

5 godzin temu, podczytywacz napisał:

Co to za budynek, jak w nim grzejesz, co pod tym stropem...

Budynek z lat 60, kocioł CO, strop jest belka, pomiędzy nimi wełna

3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Jaka jest obecnie konstrukcja tej podłogi? Czy są tam belki konstrukcyjne stropu, a poprzecznie do nich legary drewniane? Czy legarami są tu nazywane belki konstrukcyjne? Generalnie, najpewniejszym rozwiązaniem jest ułożenie płyty drewnopochodnej (np. OSB), potem XPS z frezami na rurki , a następnie suchy jastrych. 

Sa tylko belki, legary mogę wstawić. Niechcialbym podnosić podłogi, bo to i tak maly pokoj jeszcze pod skosem

Napisano

Przecież znasz zasadę. Izolacja i ekran od dołu, a nie nad rurkami. Rozumiem też, że jak największą część całego układu chcesz zmieścić pomiędzy belkami, aby nie podnosić podłogi. I według mnie, dobrze kombinujesz. Pytanie tylko czy belki są dobrej jakości i na czym oprzesz tę całość pomiędzy belkami na kątownikach. Co dasz jako podtrzymanie wszystkich warstw?

To musi mieć dobrą wytrzymałość na obciążenia i nie uginać się.

Napisano
5 minut temu, retrofood napisał:

Przecież znasz zasadę. Izolacja i ekran od dołu, a nie nad rurkami. Rozumiem też, że jak największą część całego układu chcesz zmieścić pomiędzy belkami, aby nie podnosić podłogi. I według mnie, dobrze kombinujesz. Pytanie tylko czy belki są dobrej jakości i na czym oprzesz tę całość pomiędzy belkami na kątownikach. Co dasz jako podtrzymanie wszystkich warstw?

To musi mieć dobrą wytrzymałość na obciążenia i nie uginać się.

Tak rozumiem zasadę. Jako podtrzymanie dalbym legary w poprzek na wieszakach do belek. A suchy jastrych utrzymie chodzenie?

Napisano
1 minutę temu, diablo113 napisał:

  A suchy jastrych utrzymie chodzenie?

No właśnie Ty powinieneś wiedzieć. Znasz kartę techniczną produktu? Znasz wymiary - odległość między belkami? Od tego zacznij, to musi najpierw wytrzymać mechanicznie wszelkie obciążenia podłogi. Statyczne i dynamiczne, załóż, że zorganizujesz imprezę i goście będą tam tańczyć rytmicznie. :icon_biggrin:

Napisano

A to jest parter, piętro, czy co? Co jest poniżej planowanej podłogi?

Przed chwilą, diablo113 napisał:

Bo jeszcze w grę wchodzilo ogrzewanie z matami na podczerwień ale chyba niezbyt to opłacalne

To Ty wiesz najlepiej, bo jeśli wykorzystasz istniejący system ogrzewania, to w porządku, natomiast tworzenie nowego systemu dla pokoju 10 m kw. , to chyba nieco drogo.

Napisano

Jaki jest rozstaw tych belek stropowych, bo od tego zależy wymagana grubość płyt lub desek, które na nich będą warstwą nośną. 

Co obecnie jest na belkach? To jest jakaś wskazówka. Jaką grubość mają te warstwy?

Możliwości zrobienia ogrzewania jest kilka. 

Najprościej byłoby jednak umieścić tam grzejnik ścienny. Skoro to mały pokój to i grzejnik nie musi być duży. Typowy płytowy może mieć kilka płyt - wtedy będzie mniejszy lecz nieco grubszy. 

Można też założyć grzejnik kanałowy. Ukryje się go w podłodze, pomiędzy belkami. To też dość prosty wariant. 

Wreszcie ogrzewanie podłogowe. Technicznie najprostszy i najlepszy jest wariant z:

- płytą drewnopochodną na belkach stropowych;

- następnie systemową płytą z twardego styropianu z wyfrezowanymi zagłębieniami na rurki;

- suchym jastrychem z płyt włóknowo-cementowych lub podobnych;

W tym wariancie mamy strop dobrze usztywniony, pod względem akustycznym też niezły. Ponadto łatwy do wykonania. Wadą jest strata kilku centymetrów wysokości pomieszczenia. 

Można spróbować schować część z tego pomiędzy belkami. Ale ostatecznie różnica wysokości nie będzie duża, ok. 5 cm, bo frezowaną część płyty izolacyjnej należałoby umieścić już powyżej belek. Inaczej będzie problem z układaniem rur. Chociaż moim zdaniem nie warto się z tym wariantem męczyć. 

Pozostaje jeszcze możliwość ułożenia ogrzewania ściennego, chociażby na skosach. Są nawet gotowe płyty z zatopionymi już w swojej grubości rurkami. Można je ułożyć dość łatwo (choćby na już wykończonych skosach i ścianach), a różnica wysokości pomieszczenia będzie minimalna. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Sa tez specjalne plyty wiorowe czy cos takiego do takich celow. Sam wlasnie jestem na etapie ogrzewania podlogowego w lazience w podlodze na legarach. 

 

Ta plyta ma 38 mm grubosci, na to idzie plyta cementowo-wloknowa fiber i dalej co tam chcesz panele, terakota itp

 

1678796412.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...