Skocz do zawartości

Paraprzepuszczalność tynków cienkowarstwowych


Henryk

Recommended Posts

Witam
Jaka jest paraprzepuszczalność n/w tynków? Czy w tym temacie są jakieś klasy?
1. Tynk mineralny
2. Tynk akrylowy
3. Tynk silikonowy
4. Tynk silikatowy
oraz klej z włóknem szklanym do położenia siatki.
Pytanie dotyczy zamiaru położenia na tynku wapienno-cementowym: siatki na kleju i tynku cienkowarstwowego z zachowaniem b. dobrych cech paraprzepuszczalnych.
Link do komentarza
Cytat

Witam
Jaka jest paraprzepuszczalność n/w tynków? Czy w tym temacie są jakieś klasy?
1. Tynk mineralny
2. Tynk akrylowy
3. Tynk silikonowy
4. Tynk silikatowy
oraz klej z włóknem szklanym do położenia siatki.
Pytanie dotyczy zamiaru położenia na tynku wapienno-cementowym: siatki na kleju i tynku cienkowarstwowego z zachowaniem b. dobrych cech paraprzepuszczalnych.


Mąż mówi że,nie widzi potrzeby stosowania siatki i kleju.Na stabilny tynk mineralny wystarczy nanieść np tynk cienkowarstwowy terra bud firmy Terranova,oczywiście przedtem gruntując ścianę np ibo grunt icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam
Jaka jest paraprzepuszczalność n/w tynków? Czy w tym temacie są jakieś klasy?
1. Tynk mineralny
2. Tynk akrylowy
3. Tynk silikonowy
4. Tynk silikatowy
oraz klej z włóknem szklanym do położenia siatki.
Pytanie dotyczy zamiaru położenia na tynku wapienno-cementowym: siatki na kleju i tynku cienkowarstwowego z zachowaniem b. dobrych cech paraprzepuszczalnych.



Tak, każda grupa tynków cienkowarstwowych posiada inną przepuszczalność pary wodnej. Generalnie, można je uszeregować od najmniejszej do największej:
akrylowy, silikatowy, silikonowy, mineralny.

Jeżeli stary tynk nie jest spękany, można nie stosować warstwy szpachlowej zbrojonej, ale jeśli odwrotnie, konieczne.

Jerzy Zembrowski
Link do komentarza
Cytat

Witam
Jaka jest paraprzepuszczalność n/w tynków? Czy w tym temacie są jakieś klasy?
1. Tynk mineralny
2. Tynk akrylowy
3. Tynk silikonowy
4. Tynk silikatowy
oraz klej z włóknem szklanym do położenia siatki.
Pytanie dotyczy zamiaru położenia na tynku wapienno-cementowym: siatki na kleju i tynku cienkowarstwowego z zachowaniem b. dobrych cech paraprzepuszczalnych.


Ta paroprzepuszczalność tynków to trochę naciągana historia,w domu mieszkalnym gro pary wodnej powinna być usunięta wentylacją.Poprzez ściany wychodzi znikoma ilość pary toteż stosowanie jakiejś wysokiej klasy tynków paroprzepuszczalnych mija się z celem.Raczej zwrócił bym uwagę na jakość,odporność na wpływy atmosferyczne,kolor itp.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Ta paroprzepuszczalność tynków to trochę naciągana historia,w domu mieszkalnym gro pary wodnej powinna być usunięta wentylacją.Poprzez ściany wychodzi znikoma ilość pary toteż stosowanie jakiejś wysokiej klasy tynków paroprzepuszczalnych mija się z celem.Raczej zwrócił bym uwagę na jakość,odporność na wpływy atmosferyczne,kolor itp.Bob icon_biggrin.gif



Nie do końca mogę się zgodzić - przy człym szacunku dla Boba, ktory ma tu wiele super wpisów!.
Para wodna powinna wyjść przez wentylacje - ale jeśli są w każdym pomieszczeniu.
Poza tym zależy to też od rodzaju pomieszczeń (kuchnia, łazienka, pralnia, suszarnia), sprawności wywiewu i nawiewu, a także materiału ściany.
Szczelne okna bez szczelin went. też podwyższają znacznie wilgotność.
Ostra zima sprzyja zamykaniu wentylacji, rzadkiemu wietrzeniu.
Poza tym ściana namaka od zewnątrz (przy długotrwałych deszczach np. od zachodu + wiatr).
Cho dzi tu nie tylko o wodę, ale i o wilgotność.
Ja bym zwracał uwagę jednak na paroprzepuszczalność, a dokładnie, nie akceptowałbym jej całkowitego braku.

Teraz nawet styropian dają z warstwą wentylacyjną, żeby usunąć nadmiar wilgoci spod styropianu.
Ale na forum spotkałem sie z krytyką tego rozwiązania jako wadliwego.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...