Skocz do zawartości

Paraprzepuszczalność tynków cienkowarstwowych


Henryk

Recommended Posts

Napisano
Witam
Jaka jest paraprzepuszczalność n/w tynków? Czy w tym temacie są jakieś klasy?
1. Tynk mineralny
2. Tynk akrylowy
3. Tynk silikonowy
4. Tynk silikatowy
oraz klej z włóknem szklanym do położenia siatki.
Pytanie dotyczy zamiaru położenia na tynku wapienno-cementowym: siatki na kleju i tynku cienkowarstwowego z zachowaniem b. dobrych cech paraprzepuszczalnych.
Napisano
Cytat

Witam
Jaka jest paraprzepuszczalność n/w tynków? Czy w tym temacie są jakieś klasy?
1. Tynk mineralny
2. Tynk akrylowy
3. Tynk silikonowy
4. Tynk silikatowy
oraz klej z włóknem szklanym do położenia siatki.
Pytanie dotyczy zamiaru położenia na tynku wapienno-cementowym: siatki na kleju i tynku cienkowarstwowego z zachowaniem b. dobrych cech paraprzepuszczalnych.


Mąż mówi że,nie widzi potrzeby stosowania siatki i kleju.Na stabilny tynk mineralny wystarczy nanieść np tynk cienkowarstwowy terra bud firmy Terranova,oczywiście przedtem gruntując ścianę np ibo grunt icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam
Jaka jest paraprzepuszczalność n/w tynków? Czy w tym temacie są jakieś klasy?
1. Tynk mineralny
2. Tynk akrylowy
3. Tynk silikonowy
4. Tynk silikatowy
oraz klej z włóknem szklanym do położenia siatki.
Pytanie dotyczy zamiaru położenia na tynku wapienno-cementowym: siatki na kleju i tynku cienkowarstwowego z zachowaniem b. dobrych cech paraprzepuszczalnych.



Tak, każda grupa tynków cienkowarstwowych posiada inną przepuszczalność pary wodnej. Generalnie, można je uszeregować od najmniejszej do największej:
akrylowy, silikatowy, silikonowy, mineralny.

Jeżeli stary tynk nie jest spękany, można nie stosować warstwy szpachlowej zbrojonej, ale jeśli odwrotnie, konieczne.

Jerzy Zembrowski
Napisano
Cytat

Witam
Jaka jest paraprzepuszczalność n/w tynków? Czy w tym temacie są jakieś klasy?
1. Tynk mineralny
2. Tynk akrylowy
3. Tynk silikonowy
4. Tynk silikatowy
oraz klej z włóknem szklanym do położenia siatki.
Pytanie dotyczy zamiaru położenia na tynku wapienno-cementowym: siatki na kleju i tynku cienkowarstwowego z zachowaniem b. dobrych cech paraprzepuszczalnych.


Ta paroprzepuszczalność tynków to trochę naciągana historia,w domu mieszkalnym gro pary wodnej powinna być usunięta wentylacją.Poprzez ściany wychodzi znikoma ilość pary toteż stosowanie jakiejś wysokiej klasy tynków paroprzepuszczalnych mija się z celem.Raczej zwrócił bym uwagę na jakość,odporność na wpływy atmosferyczne,kolor itp.Bob icon_biggrin.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Ta paroprzepuszczalność tynków to trochę naciągana historia,w domu mieszkalnym gro pary wodnej powinna być usunięta wentylacją.Poprzez ściany wychodzi znikoma ilość pary toteż stosowanie jakiejś wysokiej klasy tynków paroprzepuszczalnych mija się z celem.Raczej zwrócił bym uwagę na jakość,odporność na wpływy atmosferyczne,kolor itp.Bob icon_biggrin.gif



Nie do końca mogę się zgodzić - przy człym szacunku dla Boba, ktory ma tu wiele super wpisów!.
Para wodna powinna wyjść przez wentylacje - ale jeśli są w każdym pomieszczeniu.
Poza tym zależy to też od rodzaju pomieszczeń (kuchnia, łazienka, pralnia, suszarnia), sprawności wywiewu i nawiewu, a także materiału ściany.
Szczelne okna bez szczelin went. też podwyższają znacznie wilgotność.
Ostra zima sprzyja zamykaniu wentylacji, rzadkiemu wietrzeniu.
Poza tym ściana namaka od zewnątrz (przy długotrwałych deszczach np. od zachodu + wiatr).
Cho dzi tu nie tylko o wodę, ale i o wilgotność.
Ja bym zwracał uwagę jednak na paroprzepuszczalność, a dokładnie, nie akceptowałbym jej całkowitego braku.

Teraz nawet styropian dają z warstwą wentylacyjną, żeby usunąć nadmiar wilgoci spod styropianu.
Ale na forum spotkałem sie z krytyką tego rozwiązania jako wadliwego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...