Skocz do zawartości

Zdarty lakier na drewnianej podlodze


Recommended Posts

Witam,

 

 

Mam pytanie odnośnie naprawy podłogi. 

 

Podłoga jest drewniana pokryta bezbarwnym lakierem. Uszkodzenie powstało przez ruchome krzesło biurkowe na plastikowych kółeczkach.

 

Z tego co widzę to deska nie jest uszkodzona, jest tylko uszkodzony lakier, w dotyku jest takie wrażenie jakby klej superglu ( cyjanowy ) był rosprowadzony po powierzchni, lekko chropowate i suche.

 

 

W jaki sposób mogę to naprawić ? czy wyczyścic papierem ściernym i pomalować lakierem z zachowaniem łączeń desek ( całe deski na danej powierzchni )  ?

 

 

W załączniku przesyłam kilka zdjęć jak to wygląda.

 

 

1,2,3 - przedstawia zdarcie lakieru

4 - część dobrej podłogi, są to długie deski podłogowe ( 3 metry jedna przy drugiej )

 

 

 

Pozdrawiam  

Michał

 

 

 

1

3.jpeg

 

4

4.jpeg

 

3

2.jpeg

 

2

1.jpeg

Edytowano przez Weeme
gramatyka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Tak, możesz naprawić uszkodzoną podłogę, czyszcząc ją papierem ściernym i malując lakierem. Oto kroki, które należy wykonać:

  1. Przygotuj narzędzia i materiały. Będziesz potrzebować papieru ściernego o drobnym ziarnie (np. 180-220), szmatki, lakieru bezbarwnego o tym samym kolorze co podłoga i wałka lub pędzla.
  2. Usuń luźne kawałki lakieru. Użyj papieru ściernego, aby delikatnie zetrzeć luźne kawałki lakieru. Pamiętaj, aby nie przeszlifować zbyt mocno, ponieważ możesz uszkodzić drewno.
  3. Wyczyść powierzchnię. Użyj szmatki, aby usunąć kurz i inne zanieczyszczenia z powierzchni.
  4. Nałóż lakier. Nałóż lakier na powierzchnię, używając wałka lub pędzla. Pamiętaj, aby nakładać lakier równomiernie, aby uzyskać jednolity wygląd.
  5. Pozwól lakierowi wyschnąć. Pozwól lakierowi wyschnąć zgodnie z instrukcjami na opakowaniu.

Aby zachować łączenia desek, należy szlifować i malować całą deskę, a nie tylko uszkodzoną powierzchnię. W ten sposób kolor i wygląd podłogi będą jednolite.

 

Jeśli uszkodzona powierzchnia jest duża, możesz rozważyć cyklinowanie podłogi. Cyklinowanie usuwa całą warstwę lakieru i drewna, pozostawiając gładką powierzchnię. Następnie możesz nałożyć nową warstwę lakieru.

 

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wykonać naprawę podłogi:

  1. Użyj papieru ściernego o drobnym ziarnie, aby uniknąć uszkodzenia drewna.
  2. Nakładaj lakier cienkimi warstwami, aby uniknąć pęcherzyków powietrza.
  3. Pozwól lakierowi wyschnąć całkowicie między warstwami.

Powodzenia!

Link do komentarza
9 minut temu, Sławomir napisał:

Tak, możesz naprawić uszkodzoną podłogę, czyszcząc ją papierem ściernym i malując lakierem. Oto kroki, które należy wykonać:

  1. Przygotuj narzędzia i materiały. Będziesz potrzebować papieru ściernego o drobnym ziarnie (np. 180-220),  

Papier ścierny lepiej jest stopniować.

Link do komentarza
29 minut temu, Sławomir napisał:

Tak, możesz naprawić uszkodzoną podłogę, czyszcząc ją papierem ściernym i malując lakierem. Oto kroki, które należy wykonać:

  1. Przygotuj narzędzia i materiały. Będziesz potrzebować papieru ściernego o drobnym ziarnie (np. 180-220), szmatki, lakieru bezbarwnego o tym samym kolorze co podłoga i wałka lub pędzla.
  2. Usuń luźne kawałki lakieru. Użyj papieru ściernego, aby delikatnie zetrzeć luźne kawałki lakieru. Pamiętaj, aby nie przeszlifować zbyt mocno, ponieważ możesz uszkodzić drewno.
  3. Wyczyść powierzchnię. Użyj szmatki, aby usunąć kurz i inne zanieczyszczenia z powierzchni.
  4. Nałóż lakier. Nałóż lakier na powierzchnię, używając wałka lub pędzla. Pamiętaj, aby nakładać lakier równomiernie, aby uzyskać jednolity wygląd.
  5. Pozwól lakierowi wyschnąć. Pozwól lakierowi wyschnąć zgodnie z instrukcjami na opakowaniu.

Aby zachować łączenia desek, należy szlifować i malować całą deskę, a nie tylko uszkodzoną powierzchnię. W ten sposób kolor i wygląd podłogi będą jednolite.

 

Jeśli uszkodzona powierzchnia jest duża, możesz rozważyć cyklinowanie podłogi. Cyklinowanie usuwa całą warstwę lakieru i drewna, pozostawiając gładką powierzchnię. Następnie możesz nałożyć nową warstwę lakieru.

 

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wykonać naprawę podłogi:

  1. Użyj papieru ściernego o drobnym ziarnie, aby uniknąć uszkodzenia drewna.
  2. Nakładaj lakier cienkimi warstwami, aby uniknąć pęcherzyków powietrza.
  3. Pozwól lakierowi wyschnąć całkowicie między warstwami.

Powodzenia!


Dziekuję za wyjaśnienie. Mam co do pierwszego punktu dodatkowe pytanie, 'lakier bezbarwny o tym samym kolorze co podloga' , jeżeli jest bezbarwny to jest przezroczysty, czy chodzi o lekką domieszke żółtego koloru ? 

 

np: taki mógłby być odpowiedni ?

https://www.jula.pl/catalog/artykuly-budowlane-i-farby/farby-i-fugi/farby-wewnetrzne/lakiery-i-farby-nawierzchniowe/lakier-bezbarwny-do-wewnatrz--018773/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAwbitBhDIARIsABfFYILq97orMK_PpStk6Tyqs--yM5hLpYfVTrAJs98jlbvVTaWWzWLtZ8gaAjV_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
 

Link do komentarza

Tak, lakier bezbarwny jest przezroczysty. Jednak nawet przezroczysty lakier może mieć lekki odcień, który może się różnić w zależności od producenta i serii produktu. 

Lakier, który podałeś, jest odpowiedni do naprawy podłogi drewnianej. Jest to lakier bezbarwny o wykończeniu połysk. Jeśli nie masz możliwości sprawdzenia oryginalnego lakieru, możesz wybrać lakier bezbarwny o wykończeniu mat. Lakier matowy nie podkreśla tak bardzo odcienia lakieru, więc jest mniej prawdopodobne, że różnica będzie widoczna.

Link do komentarza
3 godziny temu, Weeme napisał:

'lakier bezbarwny o tym samym kolorze co podloga' , jeżeli jest bezbarwny to jest przezroczysty, czy chodzi o lekką domieszke żółtego koloru ? 

Lakier w kontakcie z drewnem robi się  żółty, a czasem nawet i brązowawy, jedynie kapon nie reaguje aż tak, nie wybarwia z drewnem.

Trzeba robić próby.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przy okazji należy pokazywać życie jakie ono jest, a nie teorię na temat.  Teoria to za mało. Tu było w projekcie "ocieplić rury pianką". I teoretycznie ocieplono.    
    • Natychmiast, jak tylko coś "podrzuci mnie się na oczy" - podrzucę tutaj... Na razie podrzucamy uwagi na temat tego, co podrzuciłaś I - póki co - to wygląda na to, że tylko gadamy i gadamy
    • Cześć,   Zakupiłem i zacząłem remontować kostkę gierkowską. W jednym z pomieszczeń zacząłem skuwać starą (ładną, równą, niepopękaną) wylewkę betonową. Zdecydowałem się na ten krok ponieważ w całym domu wykonuję ogrzewanie podłogowe i nie chcę zmniejszać wysokości pomieszczeń. Wysokość tego konkretnego pomieszczenia wynosiła 2.19m, więc i tak było już nisko. Po skuciu wylewki planowałem zrobić dylatację obwodową z wełny, rozłożyć styropianowe płyty systemowe sander standard alu, rozłożyć w rowkach podłogówkę, rury zakleić dodatkowo taśmą alu i całość przykryć suchym jastrychem fermacell. Na wierzch oczywiście położyłbym panele, więc cała podłoga na gotowo wyniosłaby ok. 5.5cm (ok. 0.5cm wyższa niż obecnie ale dużo lżejsza).   W trakcie skuwania wylewki okazało się, że pomiędzy wylewką a stropem jest jakaś guma (nie wiem czego się używało na przełomie lat 70 i 80 ubiegłego stulecia), ale ją także usunąłem. Po tym zabiegu uwidoczniłem strop, przypominający fale dunaju, na tyle wykonany niedbale, że pod stopami czuć nierówności. Co gorsze, okazało się, że strop jest pęknięty. Pęknięcie ma ok. 1mm szerokości, przebiega przez całą szerokość pomieszczenia i jest nieregularne, tzn linia pęknięcia jest w różnej odległości od ściany. Strop przypomina Terrive (ale w tamtych czasach chyba tak się nie nazywał?), tj są wylane zazbrojone belki nośne, na nich umieszczone są pustaki szalunkowe i od góry na całości wylany strop. Pęknięcie przebiega równolegle do belek nośnych. Załączam zdjęcie stropu od spodu oraz od góry. Drugie zdjęcie może być nie wyraźne, ponieważ nie miałem odkurzacza pod ręką, a podczas skuwania wylewki troche pyłu dostało się w pęknięcie. Widać jednak na nim nieregularny kształt pęknięcia.   Pytania do doświadczonych forumowiczów: Co zrobić z takim pęknięciem? Nie chciałbym tego tak zostawiać, mimo iż wylewka nie była w tym miejscu uszkodzona. Jak najlepiej wyrównać taki strop? Do głowy przychodzą mi trzy pomysły - wylać na niego wylewkę samopoziomującą, przy czym nie skułem jeszcze całej wylewki (zostało mi pół pomieszczenia) i nie wiem jak duże będą różnice wysokości i ile materiału musiałbym wylać. Drugi pomysł, to wylewkę sapomoziomującą zastąpić jakaś podsypką. Trzeci natomiast zakłada wyszlifowanie całego stropu i zastosowanie dodatkowego 3mm podkładu z pianki polietylenowej pod styropian w celu dodatkowego wyrównania podłoża.   Będę wdzięczny za wszelkie porady. W przypadku drugiego pytania proszę uwzględnić fakt, że liczy się dla mnie każdy cm wysokości.   Pozdrawiam
    • Dzięki redaktorowi za post 12, postaram się zastosować do wskazówek. Czy mogę otrzymać wyjaśnienie tego fragmentu :  Czy chodzi tu o to, żeby zadbać aby liście i inne śmieci nie leciały  do środka rur ?   Odpływów na poziomie terenu (koryt) raczej nie biorę pod uwagę bo finansowo korzystniej wychodzą rury pod gruntem.   Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie jak powinna być zakończona taka rura na samym końcu, w miejscu, gdzie wypływać będzie woda na zbocze. Ma zostać otwarta, czy też zakończyć to jakąś kratką czy też uchylną klapką zamykającą dostęp dla małych zwierząt ?  
    • Przypomnę fragment mojego wcześniejszego wpisu :  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...