Skocz do zawartości

Podkład pod farby


Recommended Posts

W mieszkaniu deweloperskim mam tynk na kilku ścianach, który jest dość gładki i nie trzeba robić na nim robić gładzi, jednak zdarza się na ścianie jakiś zadzior, który punktowo zeszlifowuje siatką ścierną 120-220, ale po takim szlifowaniu pozostają drobne ryski, ziarnistość itp. (w przypadku ściany gdzie położyłem gładź, to nie ma takiego problemu).

Te defekty są widoczne z bliska jak się przyjrzę ścianie, albo lekko wyczuwalne pod ręką. Czy podkład pod farby zniweluje tego typu ryski?

 

Na sąsiedniej ścianie zrobiłem gładź i też wypadałoby tam użyć tego samego podkładu żeby uzyskać ten sam kolor na obu ścianach? A co z gruntowaniem? Trzeba najpierw?

Link do komentarza
16 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:

A co z gruntowaniem? Trzeba najpierw?

 

Gruntować trzeba wszystkie powierzchnie, zwłaszcza nowe, jedynie pomalowanych podkładem nie, ale przed malowaniem  podkładem trzeba zagruntować ścianę.

 

16 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:

W mieszkaniu deweloperskim mam tynk na kilku ścianach, który jest dość gładki i nie trzeba robić na nim robić gładzi, jednak zdarza się na ścianie jakiś zadzior, który punktowo zeszlifowuje siatką ścierną 120-220, ale po takim szlifowaniu pozostają drobne ryski, ziarnistość itp. (w przypadku ściany gdzie położyłem gładź, to nie ma takiego problemu).

Te defekty są widoczne z bliska jak się przyjrzę ścianie, albo lekko wyczuwalne pod ręką. Czy podkład pod farby zniweluje tego typu ryski?

Czy podkład zniweluje niedociągnięcia wsześniejszych prac, to zależy od głębokości tych uszkodzeń w jednorodności powierzchni.

 

16 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Na sąsiedniej ścianie zrobiłem gładź i też wypadałoby tam użyć tego samego podkładu żeby uzyskać ten sam kolor na obu ścianach?

Każda ze ścian ma inny odcień, nawet jak pomalujesz i przeszpacnlujesz je tak samo, to padanie światła pod innym kątem daje takie złudzenie.  Więc tym bym się nie martwił.

 

Link do komentarza
5 godzin temu, animus napisał:

Czy podkład zniweluje niedociągnięcia wsześniejszych prac, to zależy od głębokości tych uszkodzeń w jednorodności powierzchni.

 

image.thumb.png.b907782ce3c0c441e3f5b6b11f497957.png

 

przy zacierce nawet drobnym papierem (220) zawsze jakiś kamyczek się dostanie i powstają takie ryski. To jest ściana tynkowana, bez gładzi.

Liczę na to, że podkład całkowicie zniweluje te ryski. Jeśli nie to będę zły.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...

Podkład pod farby odgrywa kluczową rolę w procesie malowania ścian. Odpowiednio dobrany podkład może wpłynąć na trwałość i efekt końcowy malowania. Oto kilka wskazówek dotyczących podkładu pod farby:

 

Wybór Podkładu: Wybierając podkład, zwróć uwagę na rodzaj powierzchni, którą zamierzasz malować. Dla różnych materiałów ścian, takich jak gips, drewno czy beton, mogą być wymagane różne rodzaje podkładu.

 

Zapewnienie Przyczepności: Podkład powinien zapewnić dobrą przyczepność farby do powierzchni. To kluczowe, aby uniknąć problemów z odpadającą farbą w przyszłości.

 

Zakrywanie Nierówności: Jeśli ściana ma nierówności, pęknięcia czy ubytki, warto wybrać podkład, który pomaga w ich zatuszowaniu. To pomoże uzyskać gładki i estetyczny efekt.

 

Czas Schnięcia: Pamiętaj, aby dać podkładowi odpowiedni czas schnięcia przed nałożeniem farby. To zabezpieczy przed ewentualnymi problemami związanych z niedostatecznym utwardzeniem.

 

Cennik malowania ścian jest zazwyczaj zależny od wielu czynników, takich jak rodzaj farby, powierzchnia do pomalowania, czy ewentualne prace przygotowawcze. Jeśli potrzebujesz szczegółowego cennika malowania ścian, chętnie podzielę się informacjami! 

 

Pamiętaj, że dobre przygotowanie podłoża pod farby oraz skorzystanie z wysokiej jakości podkładu to kluczowe kroki w procesie malowania ścian, które przyczynią się do trwałego i estetycznego efektu końcowego.

Podkład-pod-farbe.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...