Skocz do zawartości

Kilka niejasności w projekcie - prośba o pomoc :)


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry. Zamówiłem projekt "gotowca" domu szkieletowego.  Chciałem, aby geodeta wyznaczył mi dom na działce natomiast twierdzi on, że nie ma wszystkich potrzebnych wymiarów. Architekt który adaptuje projekt twierdzi znowu, że wymiary w projekcie wszystkie są. Osie budynku są dziwnie zaznaczone bo jedna przechodzi przez okna a druga przez koniec ściany. Oraz nie mam konkretnego wymiaru fundamentu ( są wymiary zbrojenia oraz są wymiary całego domu ale to wraz z elewacją). Geodeta twierdzi, że ani po osiach nie jest w stanie wyznaczyć bo są dziwne, ani po wymiarach zbrojenia. I teraz pytanie do Was co o tym sądzicie? Kto według Was ma racje ? Poniżej zamieszczam rysunki fundamentu oraz rysunek tych osi budynku. Dodatkowo dziwnie zaznaczone jest osadzenie szkieletu na płycie ( mam wrażenie jakby tylko połową szerokości szkielet opierał się na płycie, albo coś źle rozumiem). Z góry dziękuję Wam za poświęcony czas i odpowiedź.

33f5630e-cf2c-43cb-9c76-77d6493ad4ac.JPG

274b4577-3d26-4b76-a088-bcb76d68da9a.JPG

e220b0b2-1771-49a6-a722-79f4b2af0cdd.JPG

IMG_6086.PNG

IMG_6087.PNG

IMG_6088.PNG

IMG_6089.PNG

IMG_6090.PNG

IMG_6091.PNG

Napisano

Zazwyczaj są to osie konstrukcyjne ścian i innych głównych elementów konstrukcyjnych. Nie musi wytyczać wszystkiego, lecz osie, dzięki którym wykonawca sobie poradzi z określeniem położenia innych elementów budynku.

Ja proponuję tu wyznaczyć zewnętrzne wymiary płyty fundamentowej, ponieważ to na płycie bedą opierać się wystawione poza jej obrys, ściany szkieletowe.

Przy takim wytyczaniu, geodeta  musi uwzględnić, doliczyć ile  wyniesie to wystawienie ścian budynku (z izolacją cieplną) względem granic, innych charakterystycznych elementów działki. 

Ten przekrój wszystko pokazuje.

IMG_6091.PNG

Szkielet ścian zewnętrznych wystaje 7cm poza obrys zewnętrznych wymiarów płyty fundamentowej, do tego płyta Steico 2cm, kontrłata 3cm , łata 3cm płyta Aqłapanel 1,5cm oraz tynk zewnętrzny od 0,5-2

To daje 7+2+3+3+1,5+(0,5-2) =18,5cm tyle minimalnie trzeba doliczyć jako to wystawienie przez geodetę względem granic, a najlepiej niech zaokrągli to do 20cm.

Oprócz głównych osi konstrukcyjnych geodeta powinien wyznaczyć, tak zwane zero budynku itd.. 

Napisano
37 minut temu, animus napisał:

Szkielet ścian zewnętrznych wystaje 7cm poza obrys zewnętrznych wymiarów płyty fundamentowej

 

Dziękuję za odpowiedź. Czy to normalne, żeby szkielet wystawał poza płytę fundamentową, aż o 7cm? 

Napisano

 

18 minut temu, sebastianm napisał:

Czy to normalne, żeby szkielet wystawał poza płytę fundamentową, aż o 7cm? 

Tak. takie praktyki się stosuje rownież przy wnoszeniu ścian murowanych.

Napisano (edytowany)
4 godziny temu, sebastianm napisał:

Chciałbym jeszcze zapytać co oznaczają w projekcie zbrojenia płyty wartości w nawiasach np. (2+2)Ø12  oraz oznaczenie  

(2+2)Ø12

2+2 oznacza, 2 pręty w górnym rzędzie widoczne na rysunku i 2 pręty w dolnym rzędzie niewidoczne z tej perspektywy.

Łatwo na rzucie pokazać gdzie jest umiejscowione zbrojenie górne, trudniej te w dolnej strefie,  bo to te same kreski na rysunku. 

scinanie.png

Dopiero na przekroju np. belki (tu byłoby 4+4) będą widoczne pręty w dolnej strefie, ale rozstawu, zagęszczenia strzemion już nie widać.

Cytat

53#10co20cm ? 

# oznacza średnicę  w mm, tak samo jak Ø ale pręta żebrowanego.

Czyli  jeżeli jest takie oznaczenie Ø, to określa tylko średnicę, jaki to pręt trzeba szukać na innym rysunku, w tabeli, zestawieniu, itd.

Jak mamy takie oznaczenie średnicy #, to napewno pręt żebrowany.

Czyli czytamy-  53 szt pręta żebrowanego fi 10 w rozstawie co 20 cm.

 

Spokojnie, zbrojarz powinien to wiedzieć.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 18.09.2023 o 18:17, animus napisał:

Zazwyczaj są to osie konstrukcyjne ścian i innych głównych elementów konstrukcyjnych. Nie musi wytyczać wszystkiego, lecz osie, dzięki którym wykonawca sobie poradzi z określeniem położenia innych elementów budynku.

Ja proponuję tu wyznaczyć zewnętrzne wymiary płyty fundamentowej, ponieważ to na płycie bedą opierać się wystawione poza jej obrys, ściany szkieletowe.

Przy takim wytyczaniu, geodeta  musi uwzględnić, doliczyć ile  wyniesie to wystawienie ścian budynku (z izolacją cieplną) względem granic, innych charakterystycznych elementów działki. 

Ten przekrój wszystko pokazuje.

IMG_6091.PNG

Szkielet ścian zewnętrznych wystaje 7cm poza obrys zewnętrznych wymiarów płyty fundamentowej, do tego płyta Steico 2cm, kontrłata 3cm , łata 3cm płyta Aqłapanel 1,5cm oraz tynk zewnętrzny od 0,5-2

To daje 7+2+3+3+1,5+(0,5-2) =18,5cm tyle minimalnie trzeba doliczyć jako to wystawienie przez geodetę względem granic, a najlepiej niech zaokrągli to do 20cm.

Oprócz głównych osi konstrukcyjnych geodeta powinien wyznaczyć, tak zwane zero budynku itd.. 

Pojawiło mi się kolejne pytanie. Ściany boczne fundamentu zrobione są z XPS 7cm. I obok nich jest materiał 3cm. To będzie EPS który idzie też pod wylewkę i deskę podłogową? tak samo jak i opaska przeciwysadzinowa

Napisano
Dnia 2.11.2023 o 18:21, sebastianm napisał:

Pojawiło  się kolejne pytanie. Ściany boczne fundamentu zrobione są z XPS 7cm. I obok nich jest materiał 3cm. To będzie EPS który idzie też pod wylewkę i deskę podłogową? tak samo jak i opaska przeciwysadzinowa

Te 3 cm to co na projekcie oznaczone na czarno, dla jakiejś dodatkowej warstwy, to 3 cm EPS.

Do izolacji XPS trudno jest doklejać kolejną warstwę, jest powierzchniowo śliska, trzeba taką powierzchnię "tarować" przed przyklejeniem czegokolwiek.

Tego EPS-a trzeba kleić na klej piankowy poliuretan, żeby zachować ciągłość izolacji, żaden klej na mokro nie wchodzi w grę.  

Można też dać 10 cm XPS-a,  a cienki pasek  z EPS-a dać tylko na konstrukcji drewnianej.

Opaska przeciwysadzinowa jest chyba z XPS-a

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...