Skocz do zawartości

Podłoga z Hydropoxu w Garażu i Piwnicy


Recommended Posts

Napisano

Witam szanownych użytkowników, 

 

Zastanawiam się nad wyborem posadzki do garażu zamkniętego i piwnicy w domu.

 

Interesuje mnie takie rozwiązanie: https://www.noxan.pl/sklep/posadzki-odporne-na-srednie-narazenie/57-posadzka-garazowa-hydropox.html?gad=1&gclid=Cj0KCQjwnrmlBhDHARIsADJ5b_n5oFSzoIQs7-2audnacjJpLzlfzskhh3W6bluEFxa1342YOzc3RXoaAgQTEALw_wcB

 

  • Jakie macie doświadczenia z wylewanymi podłogami do wykańczania wnętrz na małą skalę?
  • Jak to wygląda kosztowo względem płytek gresowych (zarówno materiał jak i instalacja)?
  • Jak wygląda kwestia mycia (czy potrzebuję np. myjki ciśnieniowej?)

 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi :)

 

Pozdrawiam

Niezdecydowany

Napisano
1 godzinę temu, Epoxymoron napisał:

Jakie macie doświadczenia z wylewanymi podłogami do wykańczania wnętrz na małą skalę?

Na małą skalę będzie drożej.

 

1 godzinę temu, Epoxymoron napisał:

Jak to wygląda kosztowo względem płytek gresowych (zarówno materiał jak i instalacja)?

 Zależy jak drogi gres, ale przeciętny - będzie drożej.

Chyba że sam wykonasz aplikację tego Noxanu.

 

1 godzinę temu, Epoxymoron napisał:

Jak wygląda kwestia mycia (czy potrzebuję np. myjki ciśnieniowej?)

 

Nie ma takiej potrzeby.

Napisano
5 minut temu, demo napisał:

Na małą skalę będzie drożej.

 

Wielkie dzięki za informacje! A czy wiesz może czy na rynku są jakieś rozwiązania alternatywne dla takich wykończeń?

 

Nie zależy mi specjalnie na estetyce, ale przede wszystkim funkcjonalność (wytrzymałość na uszkodzenia i łatwość mycia) - priorytetem jest tutaj koszt. Pytanie czy gres jest jedyną opcją?

 

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Epoxymoron napisał:

Wielkie dzięki za informacje! A czy wiesz może czy na rynku są jakieś rozwiązania alternatywne dla takich wykończeń?

 

Nie bardzo wiem co masz na myśli, inny producent tych żywic, czy inny rodzaj wykończeń.

Inni producenci są i chyba trochę taniej, a inne wykończenia to np. sam beton pokryty wylewką samopoziomującą i na to jakaś farba epoksydowa lub poliuretanowa.

Albo sam beton pokryty jakąś farbą do betonu.

https://www.skleptechniart.pl/produkty/gladka-powloka-malarska-wykonana-w-technologii-techniart-floor-system-200-aq-gr-ok-0-5-mm

 

Albo sama wylewka samopoziomująca, pokryta farbą lub nie, mam tak chyba z 20 lat w garażu i jest gładka i łatwa w czyszczeniu. No tam czyszczeniu, zamiataniu i tyle. Bo raczej garażu nie zwykłem myć.

Piwnica to co innego, ale musi być wylewka samopoziomująca z rodzaju tych cementowych a nie jakieś gipsowe wynalazki.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...