Skocz do zawartości

Hydroizolacka łazienki


Recommended Posts

Napisano

Czeka mnie gruntowny remont mieszkania w bloku. Nowe budownictwo, jednak na ścianach pokoju sąsiadującego z łazienką i łazienki pojawił się grzyb. Wydaje mi się, ze problem może leżeć w wentylacji.  Czytałem trochę na ten temat i chciałbym od podstaw wyremontować łazienkę. Ściany są i tak do oczyszczenia. Co polecicie do hydroizolacji łazienki? Myślałem o foli w płynie pod płytki, dokładnie o tej https://www.sanier.pl/produkt/nanodefense-eco-kerakoll/ jednka nie wiem czy przy wyborze materiałów budowlanych sugerować się artykułem z internetu. Co polecacie? Ja jestem zielony w tej materii!

Napisano
2 godziny temu, Teodor Wawrzyn napisał:

Ja jestem zielony w tej materii!

Sam będziesz robił ten remont, czy masz umówioną ekipę?

Ekipa ma jakieś doświadczenie? Powinni doskonale wiedzieć czym co izolować...

Podłogę w łazience nie wystarczy "pomazać" folią - trzeba zastosować średnią, czy nawet w pewnych rozwiązaniach - ciężką hydroizolację... Jak z grubsza wyglądają Twoje plany/zamiary na urządzenie/wyposażenie łazienki? jaka wielkość, wanna, czy prysznic, brodzik, czy walk-in?

Ściany - po wytruciu grzyba - można potraktować środkiem, który równocześnie nie pozwoli rozwijać się fruwających wszędzie zarodników i odizoluje ścianę od wpływu pary wodnej z powietrza w łazience...

 

2 godziny temu, Teodor Wawrzyn napisał:

Wydaje mi się, ze problem może leżeć w wentylacji. 

A ja jestem święcie przekonany, że decydujący wpływ ma nieskuteczna, niesprawna wentylacja w całym mieszkaniu!

 

2 godziny temu, Teodor Wawrzyn napisał:

Ściany są i tak do oczyszczenia.

W krytycznych sytuacjach należy czasami skuć i wykonać nowe tynki, szczególnie wtedy, gdy w "mokrych" pomieszczeniach z rozpędu zrobiono tynki gipsowe... a grzybki lubią rozwijać się na gipsie :yahoo:

 

Pytasz o to:

2 godziny temu, Teodor Wawrzyn napisał:

Co polecacie?

Z tą ilością informacji o Twoim mieszkaniu, Twojej łazience - polecamy dobrze wykonać zabezpieczenia, sprawdzić wentylację i pięknie wyremontować gruntownie mieszkanie:blowup:

Napisano

Dziękuję! Planowałem sam się tym zająć, ale chyba rzeczywiście w takim przypadku dużo lepiej sprawdzi się wykwalifikowana ekipa. Mam nadzieję, że stan ścian nie jest na tyle poważny, aby skuwać tynki :icon_cry:

Łazienka jest nie duża, ok. 9 m2, z prysznice. Planowałem standardowo całość wykończyć  płytkami ceramicznymi.

Niesprawna wentylacja to tak naprawdę pierwsze czym powinienem się zająć?

  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Mówię o hydroizolacji łazienki. Mówię, że nie mogę tego zrobić sam. Musiałem skorzystać z serwisu - firmy "Złota rączka". Wtedy zgłosiła się do mnie osoba, której przekazałem zakres prac. Właśnie kupiłem niezbędny materiał. Nawiasem mówiąc, rozmawialiśmy o tym wcześniej. Od razu powiedzieli, co kupić, jest lepsze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...