Skocz do zawartości

Łaty do blachodachówki PŁASKA Plus, pytania


Recommended Posts

Napisano

Planuję zamontować blachodachówkę panelową PŁASKA Plus na moim domu i potrzebuję porady dotyczącej wyboru odpowiednich łat i drewna. Mam nadzieję, że ktoś tutaj ma doświadczenie w tej dziedzinie i będzie w stanie mi pomóc.

Jakie łaty są najlepsze do montażu blachodachówki panelowej PŁASKA Plus? Czy istnieją jakieś konkretne wymagania dotyczące grubości, szerokości lub materiału użytego do łat?

Jaką klasę drewna powinienem wybrać do łat? Czy drewno sosnowe jest odpowiednie, czy może lepiej zastosować inny rodzaj drewna?

Czy konieczne jest impregnowanie drewna przed użyciem jako łat? Jeśli tak, to jakiego rodzaju impregnat jest zalecany?

Jakie inne czynniki powinienem wziąć pod uwagę przy wyborze łat i drewna do instalacji blachodachówki panelowej PŁASKA Plus?

Napisano
9 minut temu, marpioO napisał:

Planuję zamontować blachodachówkę panelową PŁASKA Plus na moim domu i potrzebuję porady dotyczącej wyboru odpowiednich łat i drewna. Mam nadzieję, że ktoś tutaj ma doświadczenie w tej dziedzinie i będzie w stanie mi pomóc.

Jakie łaty są najlepsze do montażu blachodachówki panelowej PŁASKA Plus? Czy istnieją jakieś konkretne wymagania dotyczące grubości, szerokości lub materiału użytego do łat?

Jaką klasę drewna powinienem wybrać do łat? Czy drewno sosnowe jest odpowiednie, czy może lepiej zastosować inny rodzaj drewna?

Czy konieczne jest impregnowanie drewna przed użyciem jako łat? Jeśli tak, to jakiego rodzaju impregnat jest zalecany?

Jakie inne czynniki powinienem wziąć pod uwagę przy wyborze łat i drewna do instalacji blachodachówki panelowej PŁASKA Plus?

Świerk syberyjski.

Impregnowany komorowo

Suszony komorowo

Napisano
10 godzin temu, marpioO napisał:

Jakie łaty są najlepsze do montażu blachodachówki panelowej PŁASKA Plus? Czy istnieją jakieś konkretne wymagania dotyczące grubości, szerokości lub materiału użytego do łat?

Najlepsze drewno czterostronnie strugane np. KVH

Drewno  jest certyfikowane do klasy C24,  suszone komorowo do ok. 16%, 

 

Zalecany minimalny rozmiar łaty  to 40x50 mm.

https://sklep.dachy4u.pl/wp-content/uploads/2022/12/Instrukcja_montazu_blachodachowka_Plaska_Plus.pdf

 

10 godzin temu, marpioO napisał:

Czy konieczne jest impregnowanie drewna przed użyciem jako łat? 

Najlepsza impregnacja ciśnieniowa - autoklaw.

Napisano
Dnia 5.06.2023 o 10:18, joks napisał:

Świerk syberyjski.

Impregnowany komorowo

Suszony komorowo

Chyba tanio nie będzie ;)

14 godzin temu, animus napisał:

Najlepsze drewno czterostronnie strugane np. KVH

Drewno  jest certyfikowane do klasy C24,  suszone komorowo do ok. 16%, 

 

Zalecany minimalny rozmiar łaty  to 40x50 mm.

https://sklep.dachy4u.pl/wp-content/uploads/2022/12/Instrukcja_montazu_blachodachowka_Plaska_Plus.pdf

 

Najlepsza impregnacja ciśnieniowa - autoklaw.

Dziękuję :)

Napisano

Kolega @animus w zasadzie udzielił już odpowiedzi. Dziękujemy.

Natomiast, nie ma potrzeby impregnacji drewna konstukcyjnego - posiada ono naturalną odporność. Impregnacja stosowana jest przeważnie tam, gdzie istnieje stałe bezpośrednie oddziaływanie warunków atmosferycznych.

W przypadku, szczególnie, płaskich pokryć dachowych ważnym elementem jest dokładne wypoziomowanie połaci z dokładnością nawet do 1-2mm. Ma to późniejszy wpływ na estetykę pokrycia - widoczność połączeń arkuszy, czy pofalowanie ze względu na nierówną konstrukcję.

 

________________________________________________________

Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński
https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
blachodachowki_panelowe_ns.thumb.jpg.659f67398f9cb29593e69a0ee51a12b0.jpg

Napisano
23 godziny temu, Ekspert Pruszyński napisał:

Kolega @animus w zasadzie udzielił już odpowiedzi. 
Natomiast, nie ma potrzeby impregnacji drewna konstukcyjnego - posiada ono naturalną odporność. 

Odpowiedź była ogólna na pytanie o impregnację drewna.

Nie mamy pojęcia jakie drewno ostatecznie wybierze marpioO. 

Napisano

Dziękuję za podpowiedzi. Poczytałem trochę i zdecydowanie, żeby nie mieć problemów, zastosuję jednak drewno konstrukcyjne.
Lepiej zrobić to porządnie, żeby był efekt na dłuższy czas.

Napisano
42 minuty temu, marpioO napisał:

Dziękuję za podpowiedzi. Poczytałem trochę i zdecydowanie, żeby nie mieć problemów, zastosuję jednak drewno konstrukcyjne.
Lepiej zrobić to porządnie, żeby był efekt na dłuższy czas.

 

Bardzo dobry wybór :)

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Załączam zdjecia. Może coś da się wywnioskować z tego. Całe szczęście że sąsiad postanowił postawić swoje ogrodzenie, jak poinformował będzie to „murek” cokolwiek to znaczy dla niego. Więc nawet ta usypana ziemia nie będzie opierać się na moim ogrodzeniu. Jak dla mnie może postawić ogrodzenie murowane po całości nawet i na 10m wzwyż. Pomiędzy moim ogrodzeniem a jego jest wolna przestrzeń jakieś 40cm- tu się okazało że ta przestrzeń jest „moja” bo deweloper  postawił ogrodzenie nie po linii granicy. Na ostatnim zdjęciu widać wykop na moje oko nie mniej niż 1,5m do owego „murku” by ziemia się nie osuwała. No specem nie jestem ale na 99% wymaga to zgody kogoś z „góry”.
    • Witam . Ja ze swojej strony jako monter instalacji hydraulicznych i grzewczych mogę polecić firmę IZOMIX i ich sklep internetowy sklep.izomix.pl Jak tylko zabraknie mi choćby 1mb otuliny to wysyłali mi zawsze w ten sam dzień, a na drugi już miałem. Mają tam właśnie materiały izolacyjne do rur, kanałów, poddaszy itp
    • Nie sądziłam że zgoda na użytkowanie i zakończenie budowy może być wydana jeszcze w trakcie budowy…poza tym terenu nie mógł podnieść po zakończeniu budowy bo na tym terenie postawił dom- logiczne- najpierw teren potem dom.  Swoją drogą, teraz trochę przypominam sobie, mój dom jest podniesiony o 1,5m do równego poziomu z drogą i to jest zapisane w projekcie budowlanym. 
    • Decyzja o zakończeniu budowy i zgoda na użytkowanie mogła zostać wydana na podstawie dokumentów, bez opcji wizyty na placu budowy, więc nikt w urzędzie może nie wiedzieć o pracach przy podniesieniu terenu. Albo prace te zaczęły się dopiero po odbiorze. Idź do urzędu, bo tutaj to będziemy gdybać. Tak na marginesie nie wierzę, żeby sąsiad miał pozwolenie na takie podnoszenie poziomu swojej działki.
    • Jeżeli kocioł ma wyprowadzenie (czopuch) poziomo, to otwór w kominie trzeba zrobić na konkretnej wysokości. Jeżeli zaś odprowadzeni ma być w kotle zrobione od góry, to najłatwiej jest wszystko dopasować, gdy otwór w kominie jest wysoko. Wtedy mamy długą pionową rurę czopucha, co ma zarówno dobre, jaki złe strony.  Pionowa rura zajmuje miejsce obok komina. W przypadku kominka zwykle nie jest to problem, ale kotłowni , przy kotle, może przeszkadzać. Pionowa stalowa rura czopucha nagrzewa się szybko, co wspomaga ciąg przy rozpalaniu.  Rura oddaje ciepło do otoczenia. Ale ciepło może też oddawać tradycyjny murowany komin. On też gromadzi je na dłużej. Kominy prefabrykowane często są izolowane, więc ten efekt już nie bardzo występuje. Trzeba więc rozważyć: - jaki jest komin;  - czy czopuch i komin oddają ciepło do tego samego pomieszczenia (komin może być za ścianą);  - czy dodatkowe ogrzewanie wnętrza przez czopuch (długą stalową rurę) jest pożądane. W małych kotłowniach bywa to raczej wadą, niż zaletą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...