Skocz do zawartości

Otulina instalacji C.O - modernizacja


VacoSQ

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Jako, że od pół roku jestem właścicielem pompy ciepła w swoim domu jednorodzinnym i chciałbym założyć klimakonwektory w dwóch pomieszczeniach oraz ograniczyć straty ciepła na instalacji C.O na której założona jest otulina poliuretanowa i to tak bardzo na słowo honoru postanowiłem, że przeprowadzę jej modernizację. Pierwszą rzeczą o jakiej już wiem to to iż na rurkach doprowadzających wodę muszę zamontować otulinę po całej długości z kauczuku, aby na tym odcinku nie skraplała się woda oraz wilgoć nie szła w ściany. Drugim problemem jest fakt, że jest to budynek 20 letni i "fachowcy" którzy ocieplali miedziane rury na instalacji centralnego ogrzewania nie ocieplili tych rur w ścianach więc tu pojawia się moje pytanie, jak rozwiązać ten problem? Jako, że chciałbym ograniczyć straty ciepła maksymalnie to zapewne chciałbym przeprowadzić taką modernizację na całej instalacji więc czy osoba, która się tego podejmie musi kuć każdą ścianę? Jak to tak naprawdę profesjonalnie miałoby wyglądać? Dodam tylko, że każde ogrzewane pomieszczenie ogrzewane jest w postaci grzejnika, podłogówka jest tylko w jednym małym pomieszczeniu w łazience. Prosiłbym o pomoc i poradę.

Edytowano przez VacoSQ (zobacz historię edycji)
Napisano

Jak chcesz chłodzić tym klimakonwektorem to rzeczywiście kauczuk będzie niezbędny. 
Żeby to miało ręce i nogi przydałoby się te rury w ścianach również zaizolowac tylko pytanie jak długie odcinki są zamurowane. Jak tylko przejścia przez ścianę to ja bym się tym naprawdę nie przejmował. 

Napisano
Dnia 17.03.2023 o 15:54, VacoSQ napisał:

Witam. Jako, że od pół roku jestem właścicielem pompy ciepła w swoim domu jednorodzinnym i chciałbym założyć klimakonwektory w dwóch pomieszczeniach oraz ograniczyć straty ciepła na instalacji C.O na której założona jest otulina poliuretanowa i to tak bardzo na słowo honoru postanowiłem, że przeprowadzę jej modernizację. Pierwszą rzeczą o jakiej już wiem to to iż na rurkach doprowadzających wodę muszę zamontować otulinę po całej długości z kauczuku, aby na tym odcinku nie skraplała się woda oraz wilgoć nie szła w ściany. Drugim problemem jest fakt, że jest to budynek 20 letni i "fachowcy" którzy ocieplali miedziane rury na instalacji centralnego ogrzewania nie ocieplili tych rur w ścianach więc tu pojawia się moje pytanie, jak rozwiązać ten problem? Jako, że chciałbym ograniczyć straty ciepła maksymalnie to zapewne chciałbym przeprowadzić taką modernizację na całej instalacji więc czy osoba, która się tego podejmie musi kuć każdą ścianę? Jak to tak naprawdę profesjonalnie miałoby wyglądać? Dodam tylko, że każde ogrzewane pomieszczenie ogrzewane jest w postaci grzejnika, podłogówka jest tylko w jednym małym pomieszczeniu w łazience. Prosiłbym o pomoc i poradę.

To trzeba rozważyć, może zostać do momentu remontu,  zmiany na ogrzewanie podlogowe.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...