Skocz do zawartości

Pergola


Recommended Posts

Napisano

Proszę o pomoc przy pergoli chodzi mi o postawienie kantówek przy budynku czy trzeba przykręcać kantówki do ściany wtedy bym użył tuleje dystansowe bo jest styropian czy zrobić fundament przy ścianie i osadzić kantówki na fundamencie chodzi mi o to żeby nie psuć elewacji a zarazem była stabilna konstrukcja.

Druga rzecz czy taki mój pomysł jest dobry co sądzicie o wyborze materiałów i sposobie mocowania, który ma wymiary szer.3,5m dł.6,5m wys przy bud 2,6m wys z przodu 2,3m (spadek 30cm) kantówki (słupy)14x14, krokwie 7x14 wraz z zabudowaniem dachu, poliwęglanem komorowym dymionym, wraz z orynnowaniem, do tego oczywiście fundament z cementu z przodu pergoli a przy budynku przykręcony do kostki cementowej natomiast gdyby okazało się że konstrukcja była by niestabilna to wtedy przykręciłbym do ściany budynku.

dziękuje za odpowiedz

Napisano
26 minut temu, diablos napisał:

Proszę o pomoc przy pergoli chodzi mi o postawienie kantówek przy budynku czy trzeba przykręcać kantówki do ściany wtedy bym użył tuleje dystansowe bo jest styropian czy zrobić fundament przy ścianie i osadzić kantówki na fundamencie chodzi mi o to żeby nie psuć elewacji a zarazem była stabilna konstrukcja.

Sam sobie odpowiadasz. Więc elewacji nie psuj. Postaw na słupkach fundamentowych z wykorzystaniem 300_300_productGfx_618.jpg

 

28 minut temu, diablos napisał:

  kantówki (słupy)14x14, krokwie 7x14  

 

To są wymiary przeciwpancerne, sądzisz, że wojna rozleje się z Ukrainy i na Polskę? Mam takiego typu konstrukcję z kantówki 5 x 7 cm, stoi już 20 lat i żadne burze jej nie straszne. Więc przemyśl, czy nie szkoda drewna.

A konstrukcje tego typu stabilizuje się stężeniami (mogą być ozdobne), a nie pogrubianiem elementów konstrukcyjnych.

 

 

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Pergole drewniane znacznie lepiej spiszą się, jako wolnostojące. Drewno niestety wymaga malowania co rok lub dwa, co jest dużo mniej wygodne, gdy jego elementy przykręcone są do elewacji. Przy budynku znacznie lepiej sprawdzi się pergola tarasowa z aluminium. Nie trzeba jej malować, nie rdzewieje i nie jest praktycznie wrażliwa na warunki atmosferyczne. Jeśli oceni się cały cykl życia produktu, to jest to też rozwiązanie, w dłuższej perspektywie czasu, tańsze niż pergola drewniana. 
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Potwierdzam to co napisał Retro - nie ma sensu dodawanie ocieplenia od wewnątrz. Potencjalnie może być z tego znacznie więcej kłopotów, niż korzyści. Takie ocieplenie zaburzy zarówno rozkład temperatury, jak i ruch pary wodnej w ścianie. W obecnej wersji, z izolacją od zewnątrz i grubym murem o dużej masie od wewnątrz układ jest bardzo dobry. Cała ceglana ściana ma temperaturę niewiele niższą niż temperatura powietrza w pomieszczeniu, ryzyka wykraplania sie pary wodnej nie ma, ściana to ponadto potężny akumulator ciepła. 
    • Witam  Nie wiem jak zrobić podłoge z płyty OSB  Chodzi mi chce zerwac starą podłoge czyli warstwę betonu pod samą glebę bo jest wilgoci  Po zerwaniu chciałbym położyć płyte OSB na legary tylko jak to zrobić w podłodze idzie rura doprowadzejąca zimną wodę i odpływ a zależy mi na szybkiej pracy bo bym chciał zrobić remont całej kuchni jak najszybciej a wylanie całe wylewki i wyschnięciu trochę to zejdzie  Może ktoś mi podpowie jak to zrobić bezpośrednio na piasku czy zmieszanie piasek z cementem i położenie listw wogule jak to można zrobić od począwszy  Z góry dziękuję wszystkim za odp i pozdrawiam 
    • Ale j/w, jakby ten zasyp miał 20-30 lat, mógłby mieć znaczenie, ale tylko w przypadku pełnego obciążenia typu piętrowy dom zadaszony, gdzie konstrukcja tradycyjna np ze zwykłych pustaków waży ~50 ton. Ale tak jak autor napisał, że 3-4 lata, a rodzimy grunt jest tylko na środku tego obiektu, to j/w, ta obsybka nic nie wnosi. I to, że wyszczególnił z czego są zrobione ściany, że nie ma dachu, tylko samą więźbę, znaczy, że nic tej budowli nie grozi jak się jej odkopie ściany, które są tylko obsypane, a nie ubite. Autor zadecyduje sam, albo poczeka na poradę fachowca, bo ja tylko gdybam, ale zrobiłbym j/w. Kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Niestety trzeba zacząć od własnej edukacji, czyli przy zakupie czegokolwiek najpierw powinniśmy zastanowić się, co z tym zrobimy potem, jak się zużyje, znudzi itd.   Na przykładzie papy, ja bym jej nie kupił, nawet za 1 zł całej rolki, bo potem jest problem, trzeba sporo zapłacić, żeby się tego po latach pozbyć, jest alternatywa np. blacha trapezowa, którą oddajemy na złom i jeszcze mamy zwrot na paliwo za transport. 
    • 1. Jeżeli jest taka możliwość to tak, najprostsza metoda wibrowania to opukiwanie szalunków młotkiem, użycie wibratora powierzchniowego, najlepiej wibratora pogrążanego.   2. Jest w małym stopniu, bardziej zagęszczenia prętów w szalunku,  konsystencja wlewnego betonu (plastyczna, półpłynna), temperatury otoczenia (upał, szybsze wiązanie mieszanki). Dostatecznego zroszenia deskowania przed wylaniem.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...