Skocz do zawartości

Problem ze schowaniem rur CO w ścianie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Mam do przesunięcia grzejnik o metr na ścianie. Ściania działowa, grubość 8cm + tynk. Skułem tynk, wyszło z 2.5cm bruzdy, nie bardzo chce wkuwać się w ścianę bo to jednak będzie bruzda poziomo-ukośna. Czy tyle 2-2.5cm starczy na schowanie rurek do kaloryfera sama rurka mała pex, pomyślałem, że otulinę dać od ściany a od strony przyszłych płytek zapianować. Jeszcze z te pół cm zostanie na manewrowanie z klejem na płytce.

Edytowano przez Cinek88 (zobacz historię edycji)
Napisano
13 minut temu, Cinek88 napisał:

Mam do przesunięcia grzejnik o metr na ścianie. Ściania działowa, grubość 8cm + tynk.  

 

Nie widzę problemu. Przecież na ścianie działowej można wszystko, a 8 cm + tynk to jest bardzo dużo miejsca.

Napisano (edytowany)
23 minuty temu, retrofood napisał:

 

Nie widzę problemu. Przecież na ścianie działowej można wszystko, a 8 cm + tynk to jest bardzo dużo miejsca.

 

Ale o bruzdy chodzi. Jak ją podetnę to, żeby jak drzewo mi się nie zawaliła.

Edytowano przez Cinek88 (zobacz historię edycji)
Napisano
37 minut temu, Cinek88 napisał:

 

Ale o bruzdy chodzi. Jak ją podetnę to, żeby jak drzewo mi się nie zawaliła.

 

Spoko, widziałem jak niektórych remontach podcięcia były na całej szerokości, ściana wisiała, ale te dwa - trzy dni wytrzymało. Na wszelki wypadek pozostaw jakieś podparcia, albo daj sztuczne podpórki na czs robót, skoro się obawiasz. Wyobraźni trochę i mniej lęku. To ściana działowa, pewnie lekka i niczego za sobą nie pociągnie jakby co.

Napisano
1 godzinę temu, Cinek88 napisał:

o metr na ścianie.

Tej ściany jeszcze parę metrów zostaje... nie masz ŻADNEGO powodu do zmartwienia!!! Nawet jak miejscami na tej bruździe  będą dziury na wylot w ścianie...

Kuj na tyle szeroko, aby zmieściła się otulina - ściana to konstrukcja w której rozkład sił jest tak rozłożony, że nie ma mowy, aby na takiej długości miała się zawalić!!!

Potem zamurujesz - jeśli będzie taka potrzeba - zatynkujesz i będzie OK!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • koszt wyrównania na 100% przekroczy ci kwotę 60 tyś. Tyle co najmniej to będzie kosztował mur oporowy wysokości ponad 2 m. Bo nie możesz sobie wyrównać i spadku zrobić na sąsiedniej działce.  
    • Trzy zakręty 90 stopni i jeden zakręt 180 stopni? Tam jest jakoś 12 metrów tego kanału? Trochę słabo... Działać to będzie jakoś ale jak to już osobna sprawa.
    • Transformuj swoje codzienne otoczenie dzięki usługom sprzątającym KrakBłysk w Krakowie. Specjalizujemy się w wszechstronnych rozwiązaniach, które dopasowujemy do stylu życia naszych klientów. Zajmujemy się sprzątaniem mieszkań i domów, oferując elastyczne terminy, dostosowane do Twojego grafiku. Używamy wyłącznie sprawdzonych produktów i technik, które pozwalają nam sprostać najwyższym wymaganiom w dziedzinie czystości. Nasi specjaliści z pasją podejmują każde wyzwanie, a wyniki ich pracy gwarantują pełną satysfakcję. Zdecyduj się na KrakBłysk i odkryj, jak idealnie czysty może być Twój dom.   Krakblysk.pl
    • Cześć,   w przyszłym roku będziemy wykańczać mieszkanie. Będzie zamiana miejsca aneksu kuchennego. Najbardziej martwię się wentylacją, z kanalizacją będzie prościej.  Na załączonym rzucie mieszkania niebieskimi strzałkami zaznaczone są obecne miejsca wywiewu, przeznaczone pod okap jest w starej kuchni. O to okap, S to potencjalne lokalizacje drugiego silnika. Zielonym rura z okapu, może nawet ciągnąca się z nad lodówki. Żółtym wentylacja nie wspomagana przeciągnięta ze starej kuchni na korytarz.  Co wiem to musi być praca albo koszt, szczególnie wycinanie górnych w szafkach kuchennych. Silnik tylko z okapu sam sobie nie poradzi więc od razu plan na drugi silnik. Sterowanie będzie trudne, ale zamierzam zrobić to za pomocą Home assistant razem z czujnikami temp/wilgoci i przejściówkami do gniazdek. Jeżeli dałoby się za pomocą okapu reagującego na parę i współpracującego z silnikiem odległym jednocześnie to też ok, ale na razie nie znalazłem takiego. Oprócz tego drugi silnik uruchamiałbym sam bez okapu np przy wilgotności powyżej 60% lub trzymał włączony jakiś czas po zakończeniu gotowania, daleko i/lub zabudowany to mniej hałasuje. Czy robić taką instalację? Czy wentylacja przejdzie przeglądy, czy ten żółty może się liczyć się jako grawitacyjna w kuchni? Mam ochotę gdzieś przed drugim silnikiem zastosować jakiś filtr, czy się opłaca? Linki do podobnych realizacji?      
    • 15 lat pykło niedawno! 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...