Skocz do zawartości

Recommended Posts

W instrukcji przeczytałem, że należy zastosować do blachodachówki panelowej łaty o wyskokości min. 40 mm.

Dekarze, którzy będą zakładać mi dach twierdzą, że to nie jest konieczne, wystarczą takie standardowe 25mm.

Dach będzie deskowany i papowany, a nachylenie ok. 20st.

Proszę o odpowiedź.

Link do komentarza

Jedynym warunkiem tu jest wentylacja. Folię układa się stosunkowo luźno, by w zimie mogła się skurczyć, czyli w lecie jest prawdopodobne że na szerokości około 40-50cm może się do blachy przykleić i tej wentylacji nie będzie prawie wcale. Btw, kto takie oszczędności robi? bo w tej sytuacji koszt cięcia w stosunku do grubości drewna jest wyższy niż samo drewno. Druga sprawa, 2.5cm grubości to jest bardziej listwa niż łata.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
32 minuty temu, vlad1431 napisał:

 Btw, kto takie oszczędności robi? bo w tej sytuacji koszt cięcia w stosunku do grubości drewna jest wyższy niż samo drewno. Druga sprawa, 2.5cm grubości to jest bardziej listwa niż łata.  

 

Nie wiem czy masz rację, bo u nas cena kubika listew o różnych wymiarach jest zbliżona. A takich o grubości 2,5 cm to na metr wchodzi 40 sztuk. A tych o wysokości 4 cm to sztuk wychodzi 25. Różnica istotna.

Link do komentarza
11 minut temu, vlad1431 napisał:

U nas z kolei liczą bardziej za robociznę niż za materiał, czyli te na 4cm są niewiele droższe niż takie np na 2.5cm. 

 

Ale przecież nikt tego nie tnie po jednej sztuce. To się robi na taśmówkach, półhurtowo powiedziałbym. Kwestia ułożenia odpowiedniej ilości materiału do jednego cięcia.

Link do komentarza

Tak mi mówił mój dekarz, bo jak się dowiedział, że będę dawał pianę PIR to powiedział, że muszą być grubsze łaty, bo piana dociśnie folię i dał nie pamiętam o ile grubsze łaty, ale twierdził, że płaci je w tej samej cenie i dla niego nie ma to znaczenia. Natomiast tak czy inaczej, nawet jakby miały być tańsze te cieńsze, to pewnie na całości dachu wyszłoby pewnie 500zł różnicy, a nie wyobrażam sobie układać czegokolwiek na listewkach grubości 2.5cm.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza
6 godzin temu, vlad1431 napisał:

  a nie wyobrażam sobie układać czegokolwiek na listewkach grubości 2.5cm. 

 

Te "listewki" jak piszesz, znaczy o grubości 2,5 cm, przez dziesięciolecia bez żadnego problemu utrzymywały na dachu znacznie cięższe dachówki betonowe czy też ceramiczne. Więc nie o wytrzymałość tutaj chodzi.

Link do komentarza

U mnie stare 5cio centymetrowe pod dachówką betononową popękały, czyli jakby były 2.5cm to te dachówki byłyby już na strychu. Ale nie ma się o co spierać, bo akurat w tym wypadku uważam że to zła oszczędność, bo tak jak piszę, że ciąłem te łaty 5cio centymetrowe na opał i naprawdę nie wyobrażam sobie przez pół cieńszych pod dachówką betonową. Zwłaszcza że więźba to cała konstrukcja i nie tylko z grubych krokwi, u mnie akurat z cienkich się składa. Druga sprawa to wentylacja i tu też według mnie lepsza wnęka gruba na 5 cm niż na 2.5cm.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka







Link do komentarza

W przypadku blachodachówki panelowej, zwłaszcza tych o profilach płaskich, jak TIGRA, czy FIORD żeby zapewnić prawidłową wentylację, odpowiedni przepływ powietrza, należy zastosować kontrłaty o wysokości 40 mm, przy zastosowaniu ocieplenia poddasza i membrany dachowej. Jeśli dach jest odeskowany i opapowany, to nie ma to aż takiego znaczenia i można użyć kontrłat o wysokości 25 mm.

Link do komentarza
Dnia 14.02.2023 o 08:36, vlad1431 napisał:

U mnie stare 5cio centymetrowe pod dachówką betononową popękały, 

Jeśli były w dachu dziury i podgniły, to oczywiste. Ale suche nie mają prawa pękać i się łamać. 

15 minut temu, Ekspert Pruszyński napisał:

W przypadku blachodachówki panelowej, zwłaszcza tych o profilach płaskich, jak TIGRA, czy FIORD żeby zapewnić prawidłową wentylację, odpowiedni przepływ powietrza, należy zastosować kontrłaty o wysokości 40 mm, przy zastosowaniu ocieplenia poddasza i membrany dachowej. Jeśli dach jest odeskowany i opapowany, to nie ma to aż takiego znaczenia i można użyć kontrłat o wysokości 25 mm.

 

Czyli nie jest to kwestia wytrzymałościowa łat.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
    • Wprawdzie nie wywołałeś mnie do tablicy, ale coś napiszę...   Jestem emerytowanym, nie działającym już "remontowcem", który przez ponad trzydzieści lat robił różne rzeczy w różnych lokalach, mieszkaniach, domkach, począwszy od murarki, hydrauliki, elektryki na gładzi i malowaniu skończywszy... z papierami i certyfikatami po różnych szkoleniach... A i umeblowane na miarę również się trafiało (w tej dziedzinie syn przejął pałeczkę i nadal mebluje).   Zmierzam do tego, że moim zdaniem cały Twój wątek sugeruje, że urządzasz statek kosmiczny, który ma zaraz oblecieć układ słoneczny i lecieć dalej w kosmos...   A TO JEST NAJZWYKLEJSZA LOKALÓWKA w najzwyklejszym - chociaż TWOIM - mieszkaniu   Kombinujesz jak Kopcia koń pod górę, a sprawa jest BANALNIE prosta!!!   Od pionu masz 1/2" i bez kombinowania tak prowadź dalej pozostałe kawałki instalacji! Nie wydawaj kasy na rozdzielacze, rozdziel wodę zwykłymi trójnikami w miejscu zamontowania kolejnych odbiorników wody... Poprowadź rurki i zimnej, i ciepłej wody (te w otulinie) najkrótszymi trasami, zamuruj i używaj z całą rodziną w zdrowiu i szczęściu!
    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...