Skocz do zawartości

Historia edycji

animus

animus

Dnia 17.11.2022 o 06:25, Maratoro napisał:

Cześć, doraźne rozwiązanie problemu skraplające się pary wodnej na betonowych elementach domu.
w jaki sposób możemy doraźnie pozbyć się tego problemu. Może czymś posmarować nadproża, narożniki ? Co zmniejszy skale problemu ?

Dwa wyjścia masz.

Wykonać ocieplenie o zewnątrz, wtedy możesz podnieść temperaturę wewnątrz budynku do 21*C.

Albo nie ocieplać w tym roku i nie ogrzewać wnętrza budynku powyżej 2-5*C.

 

Im niższa będzie temperatura na zewnątrz, a ty będziesz utrzymywać  temperaturę wewnątrz budynku 21*C,  a budynek nie będzie nadal ocieplony, tym  skraplanie się wody będzie bardziej intensywne, przy dużych mrozach może nawet lać się po ścianach woda.   

 

Wentylacja niewiele pomoże.

 

Proponuję  jednak przyklejać styropian od zewnątrz do ścian, nawet jak będzie mróz można kleić, klej nie przemarznie, nic się z nim nie stanie, ponieważ zasłania go izolacja styropianowa, więc spokojnie zwiąże.

Resztę elewacji, czyli klej, siatkę i tynk, zrobisz zaraz na wiosnę, zimą jest niewiele słońca i styropian nie ulegnie uszkodzeniu.     

 

 

19 godzin temu, Maratoro napisał:

Dziękuje Wam za rady. Obecny stan jest taki ze mamy wykończone 2 pokoje i łazienkę w toku. I sytuacja trochę nas zmusza do mieszkania.

Przy dużych mrozach, jak nadal będziecie ogrzewać, natura będzie powodować straty wewnątrz budynku, czyli gipsy, farba, itd. stracą przyczepność, płytki się odparzą zwłaszcza na tych elementach  betonowych wewnątrz budynku.  

19 godzin temu, Maratoro napisał:

Zastanawiałem się nad jakimś specyfikiem ( Mazidlem ) które mogło by pomóc w zaizolowaniu tych miejsc.

Nie pomoże.

19 godzin temu, Maratoro napisał:

Może cienkie paski XPS ?

Takie paski obojętnie z jakiego styropianu pomogą ale w wyższych temperaturach.

Jak przyjdzie prawdziwy mróz to kondensacja będzie  występować na całej ścianie. a intensywność kondensacji  zależy od materiału zastosowanego do budowy przegrody  i  temperatury na zewnątrz.  

animus

animus

Dnia 17.11.2022 o 06:25, Maratoro napisał:

Cześć, doraźne rozwiązanie problemu skraplające się pary wodnej na betonowych elementach domu.
w jaki sposób możemy doraźnie pozbyć się tego problemu. Może czymś posmarować nadproża, narożniki ? Co zmniejszy skale problemu ?

Dwa wyjścia masz.

Wykonać ocieplenie o zewnątrz, wtedy możesz podnieść temperaturę wewnątrz budynku do 21*C.

Albo nie ocieplać w tym roku i nie ogrzewać wnętrza budynku powyżej 2-5*C.

 

Im niższa będzie temperatura na zewnątrz, a ty będziesz utrzymywać  temperaturę wewnątrz budynku 21*C,  a budynek nie będzie nadal ocieplony, tym  skraplanie się wody będzie bardziej intensywne, przy dużych mrozach może nawet lać się po ścianach woda.   

 

Wentylacja niewiele pomoże.

 

Proponuję  jednak przyklejać styropian od zewnątrz do ścian, nawet jak będzie mróz można kleić, klej nie przemarznie, nic się z nim nie stanie, ponieważ zasłoni go styropian, więc spokojnie zwiąże.

Resztę elewacji, czyli klej, siatkę i tynk, zrobisz zaraz na wiosnę, zimą jest niewiele słońca i styropian nie ulegnie uszkodzeniu.     

 

 

19 godzin temu, Maratoro napisał:

Dziękuje Wam za rady. Obecny stan jest taki ze mamy wykończone 2 pokoje i łazienkę w toku. I sytuacja trochę nas zmusza do mieszkania.

Przy dużych mrozach, jak nadal będziecie ogrzewać, natura będzie powodować straty wewnątrz budynku, czyli gipsy, farba, itd. stracą przyczepność, płytki się odparzą zwłaszcza na tych elementach  betonowych wewnątrz budynku.  

animus

animus

Dnia 17.11.2022 o 06:25, Maratoro napisał:

Cześć, doraźne rozwiązanie problemu skraplające się pary wodnej na betonowych elementach domu.
w jaki sposób możemy doraźnie pozbyć się tego problemu. Może czymś posmarować nadproża, narożniki ? Co zmniejszy skale problemu ?

Dwa wyjścia masz.

Wykonać ocieplenie o zewnątrz, wtedy możesz podnieść temperaturę wewnątrz budynku do 21*C.

Albo nie ocieplać w tym roku i nie ogrzewać wnętrza budynku powyżej 2-5*C.

 

Im niższa będzie temperatura na zewnątrz, a ty będziesz utrzymywać  temperaturę wewnątrz budynku 21*C,  a budynek nie będzie nadal ocieplony, tym  skraplanie się wody będzie bardziej intensywne, przy dużych mrozach może nawet lać się po ścianach woda.   

 

Wentylacja niewiele pomoże.

 

Proponuję  jednak przyklejać styropian od zewnątrz do ścian, nawet jak będzie mróz można kleić, klej nie przemarznie, nic się z nim nie stanie, ponieważ zasłoni go styropian, więc spokojnie zwiąże.

Resztę elewacji, czyli klej, siatkę i tynk, zrobisz zaraz na wiosnę, zimą jest niewiele słońca i styropian nie ulegnie uszkodzeniu.     

 

 

19 godzin temu, Maratoro napisał:

Dziękuje Wam za rady. Obecny stan jest taki ze mamy wykończone 2 pokoje i łazienkę w toku. I sytuacja trochę nas zmusza do mieszkania.

Przy dużych mrozach jak nadal będziecie ogrzewać natura będzie powodować straty wewnątrz budynku, czyli gipsy, farba, itd. stracą przyczepność, płytki się odparzą zwłaszcza na tych elementach  betonowych wewnątrz budynku.  

animus

animus

Dnia 17.11.2022 o 06:25, Maratoro napisał:

Cześć, doraźne rozwiązanie problemu skraplające się pary wodnej na betonowych elementach domu.
w jaki sposób możemy doraźnie pozbyć się tego problemu. Może czymś posmarować nadproża, narożniki ? Co zmniejszy skale problemu ?

Dwa wyjścia masz.

Wykonać ocieplenie o zewnątrz, wtedy możesz podnieść temperaturę wewnątrz budynku do 21*C.

Albo nie ocieplać w tym roku i nie ogrzewać wewnątrz budynku.

 

Im niższa będzie temperatura na zewnątrz, a ty będziesz utrzymywać  temperaturę wewnątrz budynku 21*C,  a budynek nie będzie nadal ocieplony, tym  skraplanie się wody będzie bardziej intensywne, przy dużych mrozach może nawet lać się po ścianach woda.   

 

Wentylacja niewiele pomoże.

 

Proponuję  jednak przyklejać styropian od zewnątrz do ścian, nawet jak będzie mróz można kleić, klej nie przemarznie, nic się z nim nie stanie, ponieważ zasłoni go styropian, więc spokojnie zwiąże.

Resztę elewacji, czyli klej, siatkę i tynk, zrobisz zaraz na wiosnę, zimą jest niewiele słońca i styropian nie ulegnie uszkodzeniu.     

 

 

19 godzin temu, Maratoro napisał:

Dziękuje Wam za rady. Obecny stan jest taki ze mamy wykończone 2 pokoje i łazienkę w toku. I sytuacja trochę nas zmusza do mieszkania.

Przy dużych mrozach jak nadal będziecie ogrzewać natura będzie powodować straty wewnątrz budynku, czyli gipsy, farba, itd. stracą przyczepność, płytki się odparzą zwłaszcza na tych elementach  betonowych wewnątrz budynku.  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...