Skocz do zawartości

Membrana na kontrłaty i starą papę


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Panowie (i Panie), proszę o poradę, dom stoi w budowie kilka lat.

Dach pełne deskowanie a na nim cienka papa przybita tylko kontrłatami.

 

Całość zabezpieczyłem środkiem bitumicznym i chciałem kłaść blachodachówkę,

ale niestety przecieka w kilku miejscach - papa jest cała ale pewnie cieknie przez zakłady i w miejscu "gwoździowania" kontrłat.

 

Moje pytanie, czy bezpośrednio na kontrłaty mogę przymocować nową membrane (folię) dachową tak aby dotykała powierzchni papy i utworzyć "U" między kontrłatami.

Całość chciałbym przykleić na klej i taśmę dwustronną a następnie położyć łaty do blachodachówki - osiągając efekt jak na zdjęciu.

 

Szczelinę wentylacyjną zachowam, ale nie wiem jak z kontrłatami - zostaną zakryte.

 

Czy to ma sens, nie chciałbym odrywać kontrłat - zniszczę całe deskowanie...

 

Prośba o pomoc i jakąś dobrą radę, nie chcę kłaść blachy i zaraz jej ściągać...

 

Sytuacja powoli mnie przerasta, a dekarze doradzają, żeby zostawić tak jak jest, każdą rzecz jaką robi mi "fachowiec" muszę poprawiać.

efekt.png

Napisano

To nierealne, przecież przez  kontrłaty do krokwi  trzeba laty jeszcze montować, do nich dopiero przykręca się blachę. 

Po uszczelniaj papę, a przy listwach po bokach podsmaruj masą naprawczą żeby woda nie podciekała. 

 

Napisano

Problem w tym ze takie prace uszczelniające jak na filmie wykonałem, wizualnie dach wygląda świetnie, ale niestety przecieka - albo podwiewa niesklejone łączenia, albo cieknie przez gwoździe w kontrłatach.

 

Myślę, że sposób pokazany na zdjęciu jestem w stanie osiągnąć, boje się tylko, że kontrłata nie będzie oddychać i dostanie grzyba...

 

 

 

Napisano

Nie ma niczego lepszego od papy, w trakcie montażu łat i pokrycia głównego od chodzenia, membrana jest już poprzebijana.

A kontrłaty w takim środowisku, owszem mogą  szybciej ulec degradacji.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Najpierw usuń samosiejki i śmieci z działki, potem wyrównaj teren i sprawdź ziemię – leśna gleba bywa kwaśna, więc może trzeba będzie dodać trochę ziemi ogrodowej albo wapna. Jak już uporządkujesz wszystko, możesz wysiać trawę (najlepiej cieniolubną) albo zrobić żwirowe ścieżki i kawałek miejsca do siedzenia. Nie musisz wszystkiego robić od razu – działaj etapami, będzie łatwiej ogarnąć.
    • Jak duży jest to budynek? Jaki jest spadek tego dachu? W dachach o małym spadku głównym czynnikiem zapewniającym wymianę powietrza pod pokryciem jest działanie wiatru. Czy ta taśma w kalenicy to taśma dekarska przeznaczona do układania w kalenicy? Bo takie są paroprzepuszczalne.  Czy te wąskie okienka-szczeliny w ścianach są czymś wypełnione, czy nimi wnika swobodnie powietrze? Im lepsza będzie wymiana powietrza w tym budynku, tym mniejsze będzie ryzyko kondensacji. Proszę sprawdzić czy do niej nadal dochodzi, gdy w tym budynku pozostawi się lekko uchylone wszystkie wejścia.  Natomiast samą blachę można próbować ratować usuwając zaprawę na styku z blachą przy zewnętrznych krawędziach (linie okapów) oraz zapewniając przepływ powietrza pod kalenicą (szczelina pod gąsiorem kalenicowym, nawet bez żadnej folii lub innego uszczelnienia). 
    • Wybrałem... Obejrzałem...   Tylko że na tiktoku są również dowody na to, że ziemia jest płaska...
    • Tak jak napisał Animus - trzeba przedłużyć gałązki do grzejników. Co do parapetu to być może wystarczy nałożyć na niego odpowiednio głębszą nakładkę . Bez problemu można kupić takie nakładki renowacyjne z PVC. Oczywiście, na krawędzi parapetu trzeba wtedy dodać podparcie, choćby zaimpregnowanego kawałka drewnianej łaty, żeby nakładka nie wisiała w powietrzu.  Krawędzie metalowych profili tworzących stelaż nie powinny stykać się z rurkami. Ale gdy rurka jest w otulinie to taki dystans w zupełności wystarczy. Tu chodzi o wzajemne ruchy elementów, nie o temperaturę.  Osobiście wolałbym zrobić stelaż z impregnowanych łat i skorygować krzywiznę ściany podłożonymi pod nie klinami. Ale to już kwestia upodobań.
    • Ja mam gazowy, ale w tej sytuacji też poszedłbym w PC, kwestia tylko czy T - cap czy Daikin. Znajomy w domu z początku wieku jest szczęśliwy że zamontował T - capa, ale z kolei Daikin ma lepszą opinię jak chodzi o sprężarki. Także też miałbym duży dylemat. Trzeba Cię pochwalić że nie idziesz w nic budżetowego, tylko wybierasz konkretny sprzęt. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...