Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Czesc,

Nie bylo mnie 2 dni w domu i po powrocie zastalem taka niespodzianke.

Popekany tynk, przez ta szczeline zagladalem to sciana raczej cala, ale dopiero dzisiaj zrobi glebsza inspekcje :)

Tynk odszedl od sciany na dlugosci ok 3m.

Co moze byc powodem?

Wprowadzilem sie do mieszkania 10 miesiecy temu, przed moim wprowadzeniem byl remont, na 90% tylko malowanie scian.

Blok z 2011 roku.

Lepiej na nowo polozyc tynk czy moze jakies inne rozwiazanie, np plyty gipsowe?

Jesli nowy tynk to zerwac caly uszkodzony + z 10cm nieuszkodzonego, czy cala sciane zrywac i robic na nowo?

Jest to sciana nosna, pomiedzy mieszkaniami. Sciana z silikatow 24cm.

 

Dzieki za odpowiedzi

IMG_20220807_212007.jpg

IMG_20220808_112029.jpg

IMG_20220808_112043.jpg

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Tynk nie przyczepił się do podłoża i popękał w wyniku naprężeń skurczowych prawdopodobnie w wyniku zbyt szybkiego wysychania  (wysoka temp.., suche podłoże). Niestety bez skuwania nie da się tego porządnie naprawić lub zdecydować się na montaż g-k na stelażu albo metodą na kle,j po skuciu pasmowym odstającego tynku.

Faktycznie, wyglada jak by druga warstwa tynku sie nie przyczepila do tego co juz bylo wczesniej polozone. Jak chcialem sciagnac w tych popekanych miejscach to sie okazalo ze z calej sciany bardzo latwo odchodzi. Odrywajac z tych popekanych miejsc pojawialy sie nowe pekniecia idace wzdluz sciany. Reka bez zadnego wysilku zdjalem calosc.

Myslisz ze wystarczy polozyc gladzi na dziury, zeszlifowac nierownosci, zagruntowac i pomalowac? Czy klasc gladz na cala sciane?

Mowisz o zbyt wysokiej temperaturze. Wstrzymac sie i poczekac az bedzie ponizej 25 stopni? Czy zbyt wysoka temp to ok 30 stopni?

Pozdrawiam

IMG_20220808_190509.jpg

Napisano

Nie wiem po co w ogóle ten tynk był. Przecież tu mamy elegancką ścianę i wygląda na prostą. Zaszpachlować te dziury, położyć gładź, ale na całej ścianie, albo i w całym pokoju, bo będzie różnica, pomalować i zapomnieć o temacie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
6 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Zależy od wymaganej estetyki i własności starego tynku. np. konieczność zagruntowania. . Naprawa przez szpachlowanie może  nie zapewnić dostatecznego wyrównania również po nałożeniu gładzi.  Jeśli ściana jest krzywa (np. falista, nie trzyma pionu) lepiej przykleić  płyty g-k  po punktowym usunięciu starego tynku. 

 

Przyklejenie płyt g/k nie jest takie łatwe, a wykonanie stelaża zmniejszy pomieszczenie. Dlatego tę opcję ja bym odrzucił. 

 

9 godzin temu, vlad1431 napisał:

 Zaszpachlować te dziury, położyć gładź, ale na całej ścianie, albo i w całym pokoju, 

 

Tak, Jeśli tynk na innych ścianach trzyma się normalnie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...