Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Czesc,

Nie bylo mnie 2 dni w domu i po powrocie zastalem taka niespodzianke.

Popekany tynk, przez ta szczeline zagladalem to sciana raczej cala, ale dopiero dzisiaj zrobi glebsza inspekcje :)

Tynk odszedl od sciany na dlugosci ok 3m.

Co moze byc powodem?

Wprowadzilem sie do mieszkania 10 miesiecy temu, przed moim wprowadzeniem byl remont, na 90% tylko malowanie scian.

Blok z 2011 roku.

Lepiej na nowo polozyc tynk czy moze jakies inne rozwiazanie, np plyty gipsowe?

Jesli nowy tynk to zerwac caly uszkodzony + z 10cm nieuszkodzonego, czy cala sciane zrywac i robic na nowo?

Jest to sciana nosna, pomiedzy mieszkaniami. Sciana z silikatow 24cm.

 

Dzieki za odpowiedzi

IMG_20220807_212007.jpg

IMG_20220808_112029.jpg

IMG_20220808_112043.jpg

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Tynk nie przyczepił się do podłoża i popękał w wyniku naprężeń skurczowych prawdopodobnie w wyniku zbyt szybkiego wysychania  (wysoka temp.., suche podłoże). Niestety bez skuwania nie da się tego porządnie naprawić lub zdecydować się na montaż g-k na stelażu albo metodą na kle,j po skuciu pasmowym odstającego tynku.

Faktycznie, wyglada jak by druga warstwa tynku sie nie przyczepila do tego co juz bylo wczesniej polozone. Jak chcialem sciagnac w tych popekanych miejscach to sie okazalo ze z calej sciany bardzo latwo odchodzi. Odrywajac z tych popekanych miejsc pojawialy sie nowe pekniecia idace wzdluz sciany. Reka bez zadnego wysilku zdjalem calosc.

Myslisz ze wystarczy polozyc gladzi na dziury, zeszlifowac nierownosci, zagruntowac i pomalowac? Czy klasc gladz na cala sciane?

Mowisz o zbyt wysokiej temperaturze. Wstrzymac sie i poczekac az bedzie ponizej 25 stopni? Czy zbyt wysoka temp to ok 30 stopni?

Pozdrawiam

IMG_20220808_190509.jpg

Napisano

Nie wiem po co w ogóle ten tynk był. Przecież tu mamy elegancką ścianę i wygląda na prostą. Zaszpachlować te dziury, położyć gładź, ale na całej ścianie, albo i w całym pokoju, bo będzie różnica, pomalować i zapomnieć o temacie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
6 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Zależy od wymaganej estetyki i własności starego tynku. np. konieczność zagruntowania. . Naprawa przez szpachlowanie może  nie zapewnić dostatecznego wyrównania również po nałożeniu gładzi.  Jeśli ściana jest krzywa (np. falista, nie trzyma pionu) lepiej przykleić  płyty g-k  po punktowym usunięciu starego tynku. 

 

Przyklejenie płyt g/k nie jest takie łatwe, a wykonanie stelaża zmniejszy pomieszczenie. Dlatego tę opcję ja bym odrzucił. 

 

9 godzin temu, vlad1431 napisał:

 Zaszpachlować te dziury, położyć gładź, ale na całej ścianie, albo i w całym pokoju, 

 

Tak, Jeśli tynk na innych ścianach trzyma się normalnie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...