Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Czesc,

Nie bylo mnie 2 dni w domu i po powrocie zastalem taka niespodzianke.

Popekany tynk, przez ta szczeline zagladalem to sciana raczej cala, ale dopiero dzisiaj zrobi glebsza inspekcje :)

Tynk odszedl od sciany na dlugosci ok 3m.

Co moze byc powodem?

Wprowadzilem sie do mieszkania 10 miesiecy temu, przed moim wprowadzeniem byl remont, na 90% tylko malowanie scian.

Blok z 2011 roku.

Lepiej na nowo polozyc tynk czy moze jakies inne rozwiazanie, np plyty gipsowe?

Jesli nowy tynk to zerwac caly uszkodzony + z 10cm nieuszkodzonego, czy cala sciane zrywac i robic na nowo?

Jest to sciana nosna, pomiedzy mieszkaniami. Sciana z silikatow 24cm.

 

Dzieki za odpowiedzi

IMG_20220807_212007.jpg

IMG_20220808_112029.jpg

IMG_20220808_112043.jpg

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Tynk nie przyczepił się do podłoża i popękał w wyniku naprężeń skurczowych prawdopodobnie w wyniku zbyt szybkiego wysychania  (wysoka temp.., suche podłoże). Niestety bez skuwania nie da się tego porządnie naprawić lub zdecydować się na montaż g-k na stelażu albo metodą na kle,j po skuciu pasmowym odstającego tynku.

Faktycznie, wyglada jak by druga warstwa tynku sie nie przyczepila do tego co juz bylo wczesniej polozone. Jak chcialem sciagnac w tych popekanych miejscach to sie okazalo ze z calej sciany bardzo latwo odchodzi. Odrywajac z tych popekanych miejsc pojawialy sie nowe pekniecia idace wzdluz sciany. Reka bez zadnego wysilku zdjalem calosc.

Myslisz ze wystarczy polozyc gladzi na dziury, zeszlifowac nierownosci, zagruntowac i pomalowac? Czy klasc gladz na cala sciane?

Mowisz o zbyt wysokiej temperaturze. Wstrzymac sie i poczekac az bedzie ponizej 25 stopni? Czy zbyt wysoka temp to ok 30 stopni?

Pozdrawiam

IMG_20220808_190509.jpg

Napisano

Nie wiem po co w ogóle ten tynk był. Przecież tu mamy elegancką ścianę i wygląda na prostą. Zaszpachlować te dziury, położyć gładź, ale na całej ścianie, albo i w całym pokoju, bo będzie różnica, pomalować i zapomnieć o temacie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
6 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Zależy od wymaganej estetyki i własności starego tynku. np. konieczność zagruntowania. . Naprawa przez szpachlowanie może  nie zapewnić dostatecznego wyrównania również po nałożeniu gładzi.  Jeśli ściana jest krzywa (np. falista, nie trzyma pionu) lepiej przykleić  płyty g-k  po punktowym usunięciu starego tynku. 

 

Przyklejenie płyt g/k nie jest takie łatwe, a wykonanie stelaża zmniejszy pomieszczenie. Dlatego tę opcję ja bym odrzucił. 

 

9 godzin temu, vlad1431 napisał:

 Zaszpachlować te dziury, położyć gładź, ale na całej ścianie, albo i w całym pokoju, 

 

Tak, Jeśli tynk na innych ścianach trzyma się normalnie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A, witaj!!! Należy Ci się medal ARCHEOLOGA FORUM Nie licz TUTAJ na konkretną odpowiedź po ponad 12 latach... Raczej szukaj opinii na ich stronie i w Google... A po tylu latach i Toyota się mocno zmieniła, i drzwi od Wiatraka też mogły zmienić się pod względem jakości - i na plus , i na minus...
    • Uwielbiam, kiedy wszystko działa bez zbędnego zamieszania — i w booi właśnie tak jest. Interfejs jest wygodny, doładowania i wypłaty przebiegają bez problemów. Otrzymałam bonusy i darmowe spiny — miło, że nie trzeba o nie prosić. Wygrałam już dwa razy i za każdym razem pieniądze pojawiły się w ciągu doby. Świetne kasyno!
    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...