Skocz do zawartości

Ocieplenie tarasu nad wykuszem


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Mam problem z ociepleniem płyty tarasu, będącej nad wykuszem. Niestety "fachowcy" zchrzanili robotę i wylali płytę tarasu(balkonu), na tej samej wysokości co strop. Czyli na docieplenie mam nie więcej niż 10 cm (w tym wylewka i izolacja przeciwwilgociowa). Proszę o poradę, czy np 6-7 cm styropianu wystarczy, żeby złe rzeczy nie działy się na suficie na parterze. Grubość płyty 14 cm.
Napisano
Cytat

Witam!
Mam problem z ociepleniem płyty tarasu, będącej nad wykuszem. Niestety "fachowcy" zchrzanili robotę i wylali płytę tarasu(balkonu), na tej samej wysokości co strop. Czyli na docieplenie mam nie więcej niż 10 cm (w tym wylewka i izolacja przeciwwilgociowa). Proszę o poradę, czy np 6-7 cm styropianu wystarczy, żeby złe rzeczy nie działy się na suficie na parterze. Grubość płyty 14 cm.


Witam
Rzeczywiście masz problem wylewki przynajmniej na wykuszu musisz dać 5cm styropianu musiałbyś dać 5cm + izolacja
Jedynym rozwiązaniem jak dla mnie jest regulacja drzwiami balkonowymi zakładając że drzwi masz 230cm możesz zamówić na 223cm i będziesz miał izolację na wykuszu dobrą jedynym problemem będzie próg w pokoju na wyjście na wykusz
Najlepszą izolacją w takim przypadku jest Dajterman styropian też trzeba dać najtwardszy.
Napisano
Strop nad wykuszem powinien zapewniać ciepłochronność nie gorszą niż 0,3 W/m2 K, co w przybliżeniu wymaga ułożenia izolacji cieplnej grubości, co najmniej 10 cm. Cieńsza izolacja to większe straty ciepła, ale przy niewielkiej powierzchni wykuszu, nie ma to większego wpływu na wzrost kosztów ogrzewania.
Napisano
Bardzo dziekuję! Trochę się uspokoiłem. Tym bardziej, ze okna są już wstawione icon_smile.gif. Mogę jeszcze 2 cm płyty balkonowej skuć, żeby zyskać miejsce na styropian, ponieważ płyta balkonu w projekcie jest o 2 cm cieńsza od stropu. Ale nie wiem, czy jest sens, ze względu na znaczną pracochłonność. Nie wiem jeszcze, jak dobrze zaizolować płytę przed wilgocią. Nie chodzi o materiały, ale przede wszystkim o sposób wykonania?
Napisano
Cytat

Bardzo dziekuję! Trochę się uspokoiłem. Tym bardziej, ze okna są już wstawione icon_smile.gif. Mogę jeszcze 2 cm płyty balkonowej skuć, żeby zyskać miejsce na styropian, ponieważ płyta balkonu w projekcie jest o 2 cm cieńsza od stropu. Ale nie wiem, czy jest sens, ze względu na znaczną pracochłonność. Nie wiem jeszcze, jak dobrze zaizolować płytę przed wilgocią. Nie chodzi o materiały, ale przede wszystkim o sposób wykonania?


Cze.W przekroju -folia +styropian+folia+wylewka ze spadkiem na zewnątrz+hydroizolacja pod płytki np mapelastic firmy mapei.Należy dopilnować aby izolacja cieplna tarasu łączyła się z izolacją ściany .Pozdro.
Napisano
mam podobny problem, z tym, że mam strop teriva i również miejsce jedynie na 10 cm wszystkiego na tarasie.
Czy poza 5 cm styropianu na tarasie mogę dać dodatkowe 5 cm od dołu tzn. na suficie parteru pod tarasem? Tam ma być sufit podwieszany więc miejsce będzie, ale czy można tak z obu stron dawać ocieplenie? I jeśli tak, to czy nie lepiej od dołu dać wełnę mineralną? Pozdrawiam
  • 4 lata temu...
Napisano (edytowany)
Jako że robi się coraz cieplej chciałbym zabrać się niedługo za izolację wykusza.Warstwy wyglądały by tak.Od wewnątrz pod strop 5cm styropianu, strop,3 warstwy lepiku abizol, papa termozgrzewalna,abizol, druga warstwa papy, folia , styrodur 8cm , folia , wylewka , folia w płynie , płytki. Czy coś takiego zda egzamin? W której warstwie zamontować obróbkę blacharską? Edytowano przez jarek81 (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ja mam ten sam problem co autor wątku. Temat jest trochę leciwy, ale zastanawiam się jakie w końcu rozwiązanie zostało wybrane do tego wykuszu.

Mój "taras" to raczej tarasik, bo ma raptem 50cm x 300cm, ale niestety także jest zrobiony równo ze stropem. Okien jeszcze nie mam, więc sytuacja w miarę komfortowa.

Myślałem o ociepleniu tego płytą PIR. Ma dobre parametry, bo 8cm PIR (lambda=0.023) zastąpi 11cm styropianu grafitowego (lambda=0.031), a to wg mnie już wystarczy, żeby było dobrze. Zamierzam właśnie tak to zrobić.

Nie wiem jak z cenami, ale na mój wykusz pewnie zmieszczę się w 150-200PLN...



Co sądzicie?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam mam pytanie co dać pod papę termozgrzewalną jaki środek dysperbit czy jakiś lepik na zimno?Czy może nic nie dawać tylko papę bezpośrednio kłaść na beton rozgrzewając ją palnikiem.
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...