Skocz do zawartości

wytrzymałość pustaka żerańskiego a TV na wysięgniku lub inne rozwiązanie


Recommended Posts

Napisano

Mam zamiar kupić TV 48" o szerokości 107-108 cm i wadze ok. 15 kg.

Układu pokoju nie chciałbym zmieniać, bo to mojej starej matki, a ona konserwatystka i nie wymieni mebli.

Ale ekran - też oglądam TV - chciałbym w tym wymiarze, ponieważ na upartego się zmieści a lubię wìększy obraz.

PYTANIE!

CZY DA SIĘ BEZPIECZNIE TV POSTAWIĆ NA RAMIENIU STALOWYM, MOCOWANYM DO ŚCIANY, EWENTUALNIE RÓWNIEŻ I DO RAMY H, KTÓRA WYSTAJE POZA OBRYS ŚCIANY 15 cm DO ŚRODKA POKOJU, MA SZEROKOŚĆ 45 CM I WYSOKOŚĆ ~ 200 CM WE WNĘCE?

Nie wiem, czym jest wypełniona rama H.

Ramię byłoby cały czas w użyciu, aby ekran odsuwać od i dosuwać do ściany, gdy TV nie będzie oglądane, aby nie wystawało.

Ponoć do gazobetonu są niejakie kotwy chemiczne HILTI, ale cholernie drogie, i kotwy metalowe Fischer - te tańsze.

1) CZY TAKIE 4 KOTWY FISCHER UTRZYMAJĄ WYSIĘGNIK+TV~20 KG, O DŁUGOŚCI OK. 70 CM, CZY NIE?

2) CZY ŚCIANA SIĘ WYROBI (WYKRUSZY) OD RUCHU RAMIENIA WYSIĘGNIKA Z OCIĄŻENIEM?

3A) Co by było gdyby docisnąć zamontowany na kotwach wysięgnik kątowy dodatkowo płytą wiórową/MDF/sklejką (ponoć ostatnia najmocniejsza) mocowaną jako kątownik do ściany i ramy H 

3B) albo - chyba lepiej - puszczając śruby wpierw przez wysięgnik, potem płytę z drewna i dopiero na końcu w ścianę?

Płyta we wnęce jako kątownik mogłaby być mocowana 12 kołkami: 8 do ściany i 4 do ramy H w odległości 5 cm od ściany i 10 cm od lica ramy H.

4) A może jakaś inna propozycja?

Stalowy stojak na kółkach do TV odpada, sufit również.

5) Myślałem jeszcze o adaptacji starej, solidnej szafki na TV i montażu dwóch suwnic o udźwigu 100 kg na prowadnicach kulkowych przód i bok oraz talerzu obrotowym do odchylania TV.

Jutro zamieszczę plan sytuacyjny w pliku.

Napisano

Wszystko zależy od ilości i średnicy kołków co w prostej linii zależy od ciężaru zestawu i nośności podłoża.

Myślę, że trzeba dobrać kołki do ściany na stronie fischer i powinno być OK.

By się ktoś tu przydał, kto mocował w "siporeksie" TV na ramieniu.

Ile waży cały ten zestaw? czyli TV + rama z ramieniem. Na górze ramy powinny byc chyba mocniejsze kołki z uwagi na zapobieganie wyrwaniu.

 

Napisano
17 godzin temu, jarysz napisał:

Jutro zamieszczę plan sytuacyjny w pliku.

To jutro, to jest już dziś...

 

17 godzin temu, jarysz napisał:

czym jest wypełniona rama H.

To jest żelbeton w masie...

Napisano

Nie mam kompa w domu, tylko tablet, a w pracy mało czasu na prywatne sprawy.

Opukałem ściany i ramy H metalową łyżką. Ramy H brzmią zwartymi, krótkimi i bardziej wysokimi tonami. Ściany w ramie H brzmią niższymi tonami, wyraźnie głośniej, jakby nie były lite. Myślę, że rama H to jednak beton. 

Zrobiłem symulację zagięć wspornika  TV i wygląda na to, że trzeba zainstalować go na ramie H, a nie w ścianie w ramie.

Jest to wspornik trzyczęściowy, łamany w 3 osiach poziomych: na ścianie +/- 90°, między ramionami +/90° dla każdego (ok. 360° obrotu), przy elemencie mocowania do TV +/-90°. Powinno mieć długość 40-45 cm. 40/45+15=53-58cm. TV ma szerokość 107-108 cm, co daje w osi mocowania 53,5-54cm.

Zatem 45 cm byłoby bezpieczniejszym rozwiązaniem. Wówczas wspornik byłby mocowany 20 i 25 cm od krawędzi ramy (asymetrycznie), aby TV dało się złożyć równolegle do ściany w miejscu martwym (nienarażonym na kontakt z użytkownikiem).

Plusy względem pierwotnego założenia:

- mniejszy ciężar wspornika TV (mniejsze),

- znacznie mniejsza dźwignia=większa odporność na obciążenia,

- znacznie mocniejszy montaż wspornika do ramy H,

- optymalne położenie wspornika po złożeniu,

- ramiona powinny być zblokowane w jedno sztywne ramię (łatwiejsza manipulacja tylko 2 osiami)

- oszczędność ok. 100-200 zł.

Minusy:

- ramię wizualnie doskonale widoczne,

- otwory w takiej ramie są niezbyt odległe.

1) Czy rama H o takiej charakterystyce dźwiękowej na pewno jest z betonu?

2) Jakie jest najlepsze mocowanie do betonu w rozsądnej cenie.

3) Czy małe odległości montażowe mogą stanowić zagrożenie dla wytrzymałości miejsca montażowego (ramy).

Przykładowy wspornik TV o optymalnej długości:

https://abb24.pl/Dlugi-44cm-UCHWYT-TELEWIZORA-WIESZAK-TV-23-55-VX-410-p144

ma 5 wkrętów.

Cieżar TV 48" to ~ 15 kg, 

szerokość z podstawą107 cm

wysokość z podstawą 65 cm

Mam alternatywę jako rozwiązanie awaryjne

meblościanka Lotus 345 cm

https://luxor-meble.com/pl/c/Mebloscianki-zestawy/29/3/full/3

o wnęce na TV: szerokość - 116 cm, wysokość - 75,6 cm, no ale matkę trudno przekonać do reorganizacji pokoju.

4) Które rozwiązanie lepsze wspornik czy jeszcze inwestycja w meblościankę tradycyjną?

 

 

 

 

 

Napisano
2 godziny temu, jarysz napisał:

Nie mam kompa w domu, tylko tablet,

Rysujesz w skali plan długopisem na kratkowanym papierze, robisz zdjęcie, wstawiasz do posta... bez kompa i programów graficznych, czy CAD'a...

 

Wydaje mi się, że za bardzo kombinujesz... mocuj do betonu...

Rama H była produkowana w "fabryce domów"  - odlewana w formie, w której umieszczono zbrojenia i zalewano betonem i wibrowano... Ten fragment ściany ma diametralnie większą wytrzymałość, niż wypełnienie ściany cegłą, czy pustakiem...

Kup metalowe kołki rozporowe ze śrubami o średnicy otworów do mocowania do ściany, wierć otwory i przykręcaj...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...