Skocz do zawartości

Ściana JEDNO czy DWUWARSTWOWA? wasze opinie!!!


siloj

Recommended Posts

Napisano
Tak jak już wspomniałem w temacie stoję przed dylematem jakie ściany zastosowac/ jedno czy może dwuwarstwowe? Jeżeli jednio to czy Ytong 40 czy może SOLBET 42 a może POROTHERM 44?
Jeśli miałbym budować ściany dwuwarstwowe to co waszym zdaniem lepsze: może porotherm 25 lub 30 + 20 cm styropianu? czy może YTONG 30 + wełna?
Bardzo będę wdzieczny jeśli podzielicie sieze mną swoimi doświadczeniami i mam nadzieję że pomoze mi to podjąć właściwą decyzję która mnie nurtuję dość długi czas
Z góry dzikuję za waszą pomoc i pozdrawiam
Jacek
Napisano
Witam Jacku
Jestem zwolennikiem muru jednowarstwowego mniej zabawy grzebień klej i położyć to jest to.
Jeśli chodzi o rodzaj to już zależy od ciebie różnica może być pomiędzy ceramiką a Ytongiem chodzi o m2 i o przenikliwość cieplną jaką masz powierzchnię domu zewnętrznych i wewnętrznych pomnóż przez wartość metra kwadratowego i wyjdzie .
Wybór należy do ciebie.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Witam.Jestem za murem trójwarstwowym tj konstrukcja,ocieplenie i osłona.Daje on duże możliwości wyboru naturalnych materiałów na lico ściany np cegła klinkierowa czy kamień. icon_biggrin.gif
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Osobiście preferuję styropian (z warstwą wentylacyjną powietrza) jako ocieplenie.


to po co ten styropian do ocieplenia sokoro między ścianą a styropianem będzie hulał zimny wietrzyk????
Napisano
Cytat

Witam.Jestem za murem trójwarstwowym tj konstrukcja,ocieplenie i osłona.Daje on duże możliwości wyboru naturalnych materiałów na lico ściany np cegła klinkierowa czy kamień. icon_biggrin.gif


A słyszała pani Modna o mostkach cieplnych? Bo co łączy ze sobą ściany pomiędzy którymi jest ocieplenie? ano kotwy które są świetnymi mostkami cieplnymi...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ja osobiscie 2-warstwy(ytong+styro),widze jednak na "moim"podworku ze jednowarstwowcy i tak po kilku sezonach dokladaja warstwe ocieplenia wiec pytam :czy nie lepiej od razu dokonac ekonomicznie uzasadnionego wyboru?Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Tak jak już wspomniałem w temacie stoję przed dylematem jakie ściany zastosowac/ jedno czy może dwuwarstwowe? Jeżeli jednio to czy Ytong 40 czy może SOLBET 42 a może POROTHERM 44?
Jeśli miałbym budować ściany dwuwarstwowe to co waszym zdaniem lepsze: może porotherm 25 lub 30 + 20 cm styropianu? czy może YTONG 30 + wełna?
Bardzo będę wdzieczny jeśli podzielicie sieze mną swoimi doświadczeniami i mam nadzieję że pomoze mi to podjąć właściwą decyzję która mnie nurtuję dość długi czas
Z góry dzikuję za waszą pomoc i pozdrawiam
Jacek



Jak widzisz z tym zawsze jest problem bo zwolenników każdej z metod nie brakuje. W moim projekcie miałem ścianę 1W (jedno warstwową) z betonu komórkowego 42. Zanim rozpocząłem budowę byłem bardzo przekonany że to właśnie jest to czego chcę. Jednak w miarę jak zacząłem czytać fora zmieniłem zdanie i buduję ścianę 2W. Głównym argumentem przemawiającym za zmianą było to, że przy ścianie 1W trzeba mieć naprawdę dobrą i doświadczoną ekipę. Ściana musi być wykonana precyzyjnie z zachowanie sztuki budowlanej. Trzeba zwrócić uwagę na nadproża i odpowiednie wykonanie wieńców tak, aby minimalizować mostki termiczne. Jeżeli ekipa nie ma wielkiego doświadczenie lub nawet ma duże doświadczenie ale nie podąża za nowymi technologiami będziesz w przyszłości żałował.

Budując ścianę 2W wszystkie "błędy" i tak będą przykryte styropianem i tak na prawdę ryzykujesz najmniej. Zwolennicy ściany 1W będą Cię jeszcze przekonywali że ściana musi oddychać. Miej jednak do tego rezerwę i przeczytaj parę artykułów na portalu Budujemy Dom. Tylko porządna wentylacja zapewni Ci odpowiednią wymianę powietrza. Argumentów jest jeszcze kilka a finalna decyzja zależeć będzie tylko od Ciebie

powodzenia
  • 3 miesiące temu...
Napisano
U mnie dom parterowy i sciany jednowarstwowe 36 cm suporeks + na to tynk zwykly.
teraz nadchodzi trzecia zima odkad mieszkamy i nie zalujemy decyzji (decyzje o scianie jednowarstwowej podjelismy, bo nam sie spieszylo z budowa), zima temperatura nie spada ponizej 23 st w domu nawet w wielkie mrozy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
zima temperatura nie spada ponizej 23 st w domu nawet w wielkie mrozy.
[/quote]
Ha,ha... to akurat zalezy od ustawienia parametrow ogrzewania,ale mozna i tak sobie wytlumaczyc slusznosc wyboru...Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wykonujemy podciąg oraz trzpienie bramy garażowej. Belka jest długa ale we dwóch udaje nam się ją wciągnąć na górę. Kończymy zbrojenie oraz domykamy wszytko szalunkami. Całość jest gotowa do betonowania!    
    • Ja zrobiłem poziomo UD na podłodze i w nie wsadziłem CD co 60cm, na to tak samo UD, oczywiście CD przykręcone do ściany kolankowej na hakach w połowie i przy górnym UD. Łączył będę takim elastycznym profilem, z tego co szukałem robi go tylko Knauf. https://allegro.pl/oferta/profil-naroznikowy-elastyczny-knauf-100mm-5mb-12547494762 U Ciebie w zależności co będzie na ścianach, bo może być zwykły tynk, natomiast na ścianie kolankowej nie bardzo widzę inną możliwość jak płyta GK połączona takim profilem. Ale można po prostu zjechać płytą do samej do ściany kolankowej i zrobić połączenie ślizgowe z tynkiem. Wszystko zależy co planujesz na ścianach czy ścianie kolankowej. Ale podstawowy problem jest taki, że ten ostatni profil wcale nie jest tak nisko, płyta w "powietrzu" będzie około 30cm z tego co widzę i nie da się tego tak zostawić, czyli albo połączyć takim elastycznym profilem bezpośrednio z ze ścianą kolankową, czyli wywinąć profil pod kątem ~150° przykręcić go do murłaty i zjechać 2-3cm płytą do murłaty. Wtedy połączenie ślizgowe i na to już sama szpachla. Tylko z tego co widzę, płyta minie ścianę kolankową i ratuje Cię chyba tylko GK. Jak chcesz, zrobię Ci fotkę jak to u mnie wygląda, bo ten stelaż na ściance kolankowej jest u mnie jeszcze na wierzchu. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witajcie,   Kontynuacja pytań dotyczących poddasza. Zacząłem walczyć z suchą zabudową GK. W związku z tym mam na ten moment pytania. Wieszaki na skosach robię w odstępie 40 cm - chyba powinno wystarczyć.   Pierwszy profil CD60 mam dość nisko - zdjęcie:     Jednakże na samym dole przy murłacie do czego powinienem przykręcić płytę GK finalnie? Potrzebuję tam jeszcze jakiegoś profilu na samym dole?   Kwestia góry i sufitu jest widoczna tutaj:     Jak ten skos połączy się z sufitem to jak powinienem zrobić te łączenie? Też jakieś specjalne profile na łączeniu skos-sufit powinienem zastosować?
    • mnie czeka coś podobnego...aczkolwiek w innym wydaniu kolejny raz, na sąsiedniej działce (własność mojej mamy) zainstalował sie w lasku bezdomny - materacyk, ubrania suszące się na sznurkach, oprócz tego butelki, puszki itd...rano znika, wraca po 20, jak już straż miejska nie pracuje. Policja za 1 razem (czerwiec) zbyła sąsiada, że może ten ktoś jest właścicielem tego terenu  Ale wyniósł się, kilka dni temu wrócił kawałek niżej. Wczoraj dostał ultimatum - jak do poniedziałku sam się nie wyniesie, to wszystko zniknie (pomijam już fakt, że sprawa była zgłoszona tutaj https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html ) Worki mam przygotowane i jutro pewnie pojadę do Pszoku (wątpię, żeby ostrzeżenia poskutkowały)  
    • Nie mam hydroizolacji właśnie i dawanie silikonów starcza tylko na 3-4 miesiące ponieważ robi się czarny i grzyb się osadza .Zerwałem Stary silikon i dokładnie wyczyściłem .Czyli co kupić fugę cementowa i dać tam to będzie najlepszy sposób ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...