Skocz do zawartości

Jaką grubością styropianu ocieplić ścianę porotherm 38


Recommended Posts

Napisano
Prośba o poradę jak w temacie. Przymierzam się do 10cm. Czy to nie jest za dużo. Słyszałem, że jak się przesadzi z grubością styropianu na ścianie keramzytowej to może być kłopot ze skraplaniem się wilgoci w ścianie. Moja jest z porothermu.

Pozdrawiam
Mariusz
Napisano
nie jestem fachowcem, ale z tego co czytam w poradnikach powinno wystarczyc. 10-12 cm.
wazne aby policzyc jaki bedzie wspolczynnik przenikania ciepla w sumie dla sciany z poro38+styropian10 lub styropian12 + dojdzie to tego cienkowarstwowy tynk.
Napisano
Cytat

Przymierzam się do 10cm. Czy to nie jest za dużo.



Za dużo???? Będziesz potrzebował 2.5* tyle

Cytat

Słyszałem, że jak się przesadzi z grubością styropianu na ścianie keramzytowej to może być kłopot ze skraplaniem się wilgoci w ścianie. Moja jest z porothermu.



Ale Ty nie masz keramzytu tylko garnki gliniane, więc problemu nie będzie icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Prośba o poradę jak w temacie. Przymierzam się do 10cm. Czy to nie jest za dużo. Słyszałem, że jak się przesadzi z grubością styropianu na ścianie keramzytowej to może być kłopot ze skraplaniem się wilgoci w ścianie. Moja jest z porothermu.

Pozdrawiam
Mariusz




Według danych producenta nie trzeba ocieplać.
jestem w podobnej sytuacji z tym że ja zastanawiam się nad grubością styropianu (8cm 5cm) Na chwilę obecną stawiam na 5cm, ponieważ nikt nie jest w stanie mi wytłumaczyć dlaczego bojler, terma lodówka mają izolację ok 3-5cm i nie przepuszczają ciepła na zewnątrz a styropian 5 cm miał by to robić. Porotherm jest ceramiką czyli się nagrzewa od wewnątrz (zasada jak przy piecu kaflowym). Jeżeli ma izolację od zewnątrz zaczyna ciepło oddawać. Z tego też powodu mówi się że jest cieplejszy.

Wracając do tematu jak są wyliczane te dziwne grubości styropianu ? Od znajomych słyszę Ty musisz dać najmniej 10cm.
Następna sprawa podobno na porotherm powinno dawać się watę a nie styropian, ominięciem jest położenie wewnętrznych tynków gipsowych (tak mam).

Z autopsji mogę powiedzieć że przy mrozach ok -20 st C piec miałem ustawiony na 55 st C wewnątrz miałem 23st C.
Jaki wniosek z tego ? że zbędnym jest ładowanie 10cm styropianu co podnosi koszt i tak już wygórowany ze względu na materiał wykorzystany do stawiania murów.
Napisano
Cytat

Wracając do tematu jak są wyliczane te dziwne grubości styropianu ? Od znajomych słyszę Ty musisz dać najmniej 10cm.
Następna sprawa podobno na porotherm powinno dawać się watę a nie styropian, ominięciem jest położenie wewnętrznych tynków gipsowych (tak mam).



No cóż, z tego co rozczajałem, to współczynnik przenikalności ciepła dla porothermu 38 wynosi ok 0,4. A styropianu jest ok. dziesięć razy mniejszy ok. 0,04, czyli faktycznie pustaki nagrzeją sie praktycznie do temperatury wnętrza i ewentualnie zassane ciepło będą zwracać do środka, bo z drugiej strony będzie skutecznie izolował styropian. Tak na zdrowy rozum to dwukrotnie grubszy styropian pewne da w przybliżeniu dwa razy mniejszy współczynnik (?). Ale cieńszy styropian będzie miał tylko pięć razy mniejszy współczynnik i wtedy ok 20% pójdzie z ciepła w pustakach na zewnątrz, a 80% do środka.

Problem mam jeszcze taki, że wkrótce montaż okien i muszą coś powiedzieć o grubości styropianu, aby odpowiednio głęboko wstawili okna, bo dalej nie wiem ile ma 5cm, a ile 10cm tego współczynnika. Pewnie znowu zależy od producenta.


Pozdrawiam
Mariusz
Napisano
Cytat

bo dalej nie wiem ile ma 5cm, a ile 10cm tego współczynnika.


5 cm. 0,704
10 cm 0,375
Teraz rozumiesz dlaczego mówiłem, że beziesz potrzebował dużo więcej niż napisałeś?
W projekcie mam na porotherm 12 cm styro co daje U=0,24 dla mnie to mało. Dla porównania powiem Ci, że ja planuję ściany 0,13 albo 1,1.

Pozdrawiam kolegów na bakier z matematyką i tych co lubią lodówki icon_biggrin.gif Ciekaw jestem tylko czy chcielibyście płacić za ogrzanie domu proporcjonalnie tyle co za pracę lodówki LOL!
Napisano
Cytat

5 cm. 0,704
10 cm 0,375
Teraz rozumiesz dlaczego mówiłem, że beziesz potrzebował dużo więcej niż napisałeś?
W projekcie mam na porotherm 12 cm styro co daje U=0,24 dla mnie to mało. Dla porównania powiem Ci, że ja planuję ściany 0,13 albo 1,1.

Pozdrawiam kolegów na bakier z matematyką i tych co lubią lodówki icon_biggrin.gif Ciekaw jestem tylko czy chcielibyście płacić za ogrzanie domu proporcjonalnie tyle co za pracę lodówki LOL!



To 0,04 to wzięło mi się z parametrów styropianu, ale oni lambda najwyraźniej podają dla styropianu o grubości 1m, a dopiero poniżej w tabeli opór dla poszczególnych grubości i faktycznie wychodzi w klasycznym styropianie 10 cm lamba = 0,4.
Przy takim rozkładzie lambda wraca mój pierwszy problem, przy -20 na zewnątrz i plus 20 w środku zero stopni wychodzi na połączeniu, czyli może w części ceramicznej muru 6temperatura wahać się wokół punktu rosy i tym samym skraplać się woda z powietrza. W końcu to pustaki z powietrzem. Jest jakiś platinum styropian i ma dla 10 cm lamba=0,33, co podnosiłoby o kilka stopni temperaturę muru i może wystarczyłoby. Ale jak mur ma 0,4 i styr. 0,33 to całość ma dopiero 0,18. Obawiam się , że aby osiągnąć 0,11 to musiałbym dać 30cm styropianu, zabraknie mi miejsca na balkonie icon_smile.gif.

Ale z drugiej strony ludzie nie roztkliwiają się tak nad tym i walą te 10, 8, czy 5 lub wcale cm styropianu, a jakoś nie słychać aby były problemy z wilgotnym murem, więc coś nie tak główkuję.

Pozdrawiam
Napisano
Z tym wilgotnym murem to trochę przesada. Od wewnątrz wystarczy dobra wentylacja a od zewnątrz sam się wentyluje.
Wartości jakie podawałem to U.
Polecam programik UPONOR - można w nim zdefiniować sobie przegrodę i na wykresie zobaczyć jak się będzie temperatura w ścianie rozkładać.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...