Skocz do zawartości

Gdzie dostanę korek/zaślepkę do takiego gwintu?


Recommended Posts

Dzień dobry. W kuchni popsuł mi się termostat od kaloryfera. Wyrzuciłem go i postanowiłem kupić nowy, bo wiadomo, że bez termostatu grzejnik sam się nagrzewa. Udałem się więc do jednego z marketów budowlanych w celu dokonania zakupu, ale źle mi doradzili. Jest to stary typ gwintu i najwidoczniej nie łatwo do niego dobrać nowy termostat.

Dowiedziałem się, że zamiast termostatu mógłbym wkręcić tam korek/zaślepkę, aby schować igłę i kaloryfer przestałby grzać. Uznałem to za dobry pomysł, bo i tak nie korzystam z tego grzejnika. Przesyłam zdjęcia ukazujące omawiany gwint i prosiłbym o informację, gdzie mógłbym kupić taki pasujący korek/zaślepkę. Mogę kupić go na miejscu jak i zamówić z internetu, bez różnicy. Chcę po prostu mieć pewność, że to co kupię będzie pasowało. W związku z tym, za linki do konkretnych produktów czy ew. zdjęcia poglądowe będę bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

PS: Na pewno spytacie o średnicę. Wybaczcie, ale jestem laikiem w kwestiach pomiaru, dlatego dodaje również zdjęcie na którym narysowałem 3 linie poglądowe w Paintcie.

Czerwona linia ma 1,5 cm, niebieska 2,5 cm, a żółta jakieś 2,7 cm. Która z nich jest średnicą, która powinna mnie interesować?

271435918_789311319132643_8178081821479729075_n.jpg

270152315_989594304974624_5753716359910395891_n.jpg

271435918_789311319132643_8178081821479729075_n - Copy.jpg

Link do komentarza

To prawdopodobnie gwint M28x1,5 starego typu - wystarczy redukcja na M30x1,5 - obecny standard.  Wpisać w google "redukcja do głowicy termostatycznej grzejnikowej" i na allegro dużo ofert.  Oczywiście bez pomiaru trudno stwierdzić czy to rzeczywiście powyższy gwint M28x1,5

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...