Skocz do zawartości

Tapety z włókna szklanego


Recommended Posts

Napisano

Witam mam pytanie czy na tapętę z włókna szklanego mozna połozyc gładz?Czy nie ,bo odparzy?tylko malowanie?czy farba akrylowa zakryje łaczenie tapety z tapetą?Mam pekniecie  przy łaczeniu ze soba 2 stropów  zeranskich i co rok mimo szpachlowania ,pękniecie wychodzi.pozdrawiam forumowiczów

Napisano
11 godzin temu, anna333 napisał:

Witam mam pytanie czy na tapętę z włókna szklanego mozna połozyc gładz?Czy nie ,bo odparzy? 

 

Można, ale tapetę należy wcześniej zagruntować.

11 godzin temu, anna333 napisał:

 czy farba akrylowa zakryje łaczenie tapety z tapetą? 

 

Nie. To trzeba pokryć bandażem i zaszpachlować. A dopiero potem pomalować.

 

I pisz po ludzku, bo zrozumieć nie można co masz na myśli.

Napisano

Łączenie tapet - to jedno, a pęknięcia na stropie - to drugie...

 

O ile pierwsze jest do skutecznego usunięcia według wskazówki retrofooda

58 minut temu, retrofood napisał:

To trzeba pokryć bandażem i zaszpachlować. A dopiero potem pomalować.

 to do drugiego raczej trzeba się przyzwyczaić... Można próbować zrobić w tynku wzdłuż pęknięcia bruzdę o szerokości taśmy maskującej, czy bandaża, zaszpachlować to i malować, ale, z doświadczenia wiem, ze za jakiś czas, mimo "bandażowania", minimalne ruchy budowli, spowodują ponownie pęknięcie...

Napisano

Dzięki za odpowiedz Panowie, czyli pekniecie na stropie poszerzyc  szpachelką, kupiłam masę naprawcza o polimerowej formule z dodatkiem włókna szklanego podobno elastyczna, Na to tasme taka jak sie łączy płyty k/g,pozniej klej do tapet ,tapeta szklana, grunt i gładz.Niezły sandwich. A czym przykleic  tasme na naprawioną rysę?tez tym elastycznem ,czy zaprawą czy gipsem ,klejem do płytek?

Napisano
1 minutę temu, anna333 napisał:

Na to tasme taka jak sie łączy płyty k/g

Nie na to, tylko na dno bruzdy warstewkę masy, na mokrą masę kładziemy taśmę/bandaż i zaklejamy kolejną warstwą masy, wyrównując do lica/powierzchni sufitu...

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Nie na to, tylko na dno bruzdy warstewkę masy, na mokrą masę kładziemy taśmę/bandaż i zaklejamy kolejną warstwą masy, wyrównując do lica/powierzchni sufitu...

 

Dokładnie tak.

Napisano
34 minuty temu, retrofood napisał:

 

Nie na to, tylko na dno bruzdy warstewkę masy, na mokrą masę kładziemy taśmę/bandaż i zaklejamy kolejną warstwą masy, wyrównując do lica/powierzchni sufitu...

 

i pózniej :icon_biggrin:na tapete klej i przyklejac do sufitu,a jak tapeta wyschnie to grunt i gładz a pozniej znowyu grunt?  i farba lateksowa.

I jeszcze jedno pytanie,jaki grunt?

Napisano
2 minuty temu, anna333 napisał:

i pózniej :icon_biggrin:na tapete klej 

 

Na Boga, NIEEEE!!! Co za maniery??? Tapety z włókna szklanego się nie klei!!! Bo ona nie namaka i się nie rozciąga! Klej nanosimy na ścianę! Zwykła rolką, taką jak do malowania i to dość obficie. Żeby na ścianie tapetę dało się przesuwać, ona ma "pływać" w chwili jej układania.

 

Dlatego lubiłem kłaść te tapetę, bo zwija się ją w rolkę na lewą stronę i siadjąc na drabinie, kładzie na kolanach. I jest suchutko, kolana się nie brudzą. 

Kiedyś nawet (po pijaku) urządzaliśmy zawody, kto do obiadu ułoży więcej. Wygrałem. Przez 4 godziny położyłem 43 pasy tapety o szerokości dwumetrowej. Na gotowo. Z wycinaniem otworów na drzwiczki, wyłączniki i wszystkie pierdoły, bo był to korytarz hotelowy. Kiedyś to człowiek miał fantazję... Aha, ja ścian klejem nie pokrywałem. Musiały to robić pomocnice i ledwie nadążały.

 

Napisano

dzięki 

 

retrofood,

a widac łaczenia tapety z tapeta po malowaniu farbą lateksowa?Czy raczej trzeba kłasc na to łaczenie gładz?

1 minutę temu, anna333 napisał:

dzięki 

 

retrofood,

a widac łaczenia tapety z tapeta po malowaniu farbą lateksowa?Czy raczej trzeba kłasc na to łaczenie gładz?

chodzi mi o tapetę gładką bez wzorów

Napisano
31 minut temu, anna333 napisał:

 a widac łaczenia tapety z tapeta po malowaniu farbą lateksowa?Czy raczej trzeba kłasc na to łaczenie gładz?

chodzi mi o tapetę gładką bez wzorów

 

Mogę odpowiedzieć jednoznacznie. Żadną farbą nie zamaskujesz śladów łączeń pasów tapety, jeśli takie łączenie jest byle jak zrobione. Bo normalnie, takich śladów nie ma prawa być!! W hotelu za nami na bieżąco chodzili ludzie i próbowali znaleźć łączenia. A jak znaleźli, to musieliśmy poprawiać. Cała sztuka układania tapet polega na tym, aby łączenia  były niewidoczne. Nawet przy celowej próbie ich odnalezienia. I zapewniam, że to się daje zrobić. 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...