Skocz do zawartości

Tapety z włókna szklanego


Recommended Posts

Witam mam pytanie czy na tapętę z włókna szklanego mozna połozyc gładz?Czy nie ,bo odparzy?tylko malowanie?czy farba akrylowa zakryje łaczenie tapety z tapetą?Mam pekniecie  przy łaczeniu ze soba 2 stropów  zeranskich i co rok mimo szpachlowania ,pękniecie wychodzi.pozdrawiam forumowiczów

Link do komentarza
11 godzin temu, anna333 napisał:

Witam mam pytanie czy na tapętę z włókna szklanego mozna połozyc gładz?Czy nie ,bo odparzy? 

 

Można, ale tapetę należy wcześniej zagruntować.

11 godzin temu, anna333 napisał:

 czy farba akrylowa zakryje łaczenie tapety z tapetą? 

 

Nie. To trzeba pokryć bandażem i zaszpachlować. A dopiero potem pomalować.

 

I pisz po ludzku, bo zrozumieć nie można co masz na myśli.

Link do komentarza

Łączenie tapet - to jedno, a pęknięcia na stropie - to drugie...

 

O ile pierwsze jest do skutecznego usunięcia według wskazówki retrofooda

58 minut temu, retrofood napisał:

To trzeba pokryć bandażem i zaszpachlować. A dopiero potem pomalować.

 to do drugiego raczej trzeba się przyzwyczaić... Można próbować zrobić w tynku wzdłuż pęknięcia bruzdę o szerokości taśmy maskującej, czy bandaża, zaszpachlować to i malować, ale, z doświadczenia wiem, ze za jakiś czas, mimo "bandażowania", minimalne ruchy budowli, spowodują ponownie pęknięcie...

Link do komentarza

Dzięki za odpowiedz Panowie, czyli pekniecie na stropie poszerzyc  szpachelką, kupiłam masę naprawcza o polimerowej formule z dodatkiem włókna szklanego podobno elastyczna, Na to tasme taka jak sie łączy płyty k/g,pozniej klej do tapet ,tapeta szklana, grunt i gładz.Niezły sandwich. A czym przykleic  tasme na naprawioną rysę?tez tym elastycznem ,czy zaprawą czy gipsem ,klejem do płytek?

Link do komentarza
34 minuty temu, retrofood napisał:

 

Nie na to, tylko na dno bruzdy warstewkę masy, na mokrą masę kładziemy taśmę/bandaż i zaklejamy kolejną warstwą masy, wyrównując do lica/powierzchni sufitu...

 

i pózniej :icon_biggrin:na tapete klej i przyklejac do sufitu,a jak tapeta wyschnie to grunt i gładz a pozniej znowyu grunt?  i farba lateksowa.

I jeszcze jedno pytanie,jaki grunt?

Link do komentarza
2 minuty temu, anna333 napisał:

i pózniej :icon_biggrin:na tapete klej 

 

Na Boga, NIEEEE!!! Co za maniery??? Tapety z włókna szklanego się nie klei!!! Bo ona nie namaka i się nie rozciąga! Klej nanosimy na ścianę! Zwykła rolką, taką jak do malowania i to dość obficie. Żeby na ścianie tapetę dało się przesuwać, ona ma "pływać" w chwili jej układania.

 

Dlatego lubiłem kłaść te tapetę, bo zwija się ją w rolkę na lewą stronę i siadjąc na drabinie, kładzie na kolanach. I jest suchutko, kolana się nie brudzą. 

Kiedyś nawet (po pijaku) urządzaliśmy zawody, kto do obiadu ułoży więcej. Wygrałem. Przez 4 godziny położyłem 43 pasy tapety o szerokości dwumetrowej. Na gotowo. Z wycinaniem otworów na drzwiczki, wyłączniki i wszystkie pierdoły, bo był to korytarz hotelowy. Kiedyś to człowiek miał fantazję... Aha, ja ścian klejem nie pokrywałem. Musiały to robić pomocnice i ledwie nadążały.

 

Link do komentarza

dzięki 

 

retrofood,

a widac łaczenia tapety z tapeta po malowaniu farbą lateksowa?Czy raczej trzeba kłasc na to łaczenie gładz?

1 minutę temu, anna333 napisał:

dzięki 

 

retrofood,

a widac łaczenia tapety z tapeta po malowaniu farbą lateksowa?Czy raczej trzeba kłasc na to łaczenie gładz?

chodzi mi o tapetę gładką bez wzorów

Link do komentarza
31 minut temu, anna333 napisał:

 a widac łaczenia tapety z tapeta po malowaniu farbą lateksowa?Czy raczej trzeba kłasc na to łaczenie gładz?

chodzi mi o tapetę gładką bez wzorów

 

Mogę odpowiedzieć jednoznacznie. Żadną farbą nie zamaskujesz śladów łączeń pasów tapety, jeśli takie łączenie jest byle jak zrobione. Bo normalnie, takich śladów nie ma prawa być!! W hotelu za nami na bieżąco chodzili ludzie i próbowali znaleźć łączenia. A jak znaleźli, to musieliśmy poprawiać. Cała sztuka układania tapet polega na tym, aby łączenia  były niewidoczne. Nawet przy celowej próbie ich odnalezienia. I zapewniam, że to się daje zrobić. 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Znalazłem stronę https://spednet.pl/pompy-ciepla-warszawa/ wygląda spoko, ale wiadomo – papier wszystko przyjmie, a w praktyce bywa różnie. Może ktoś z Was brał od nich albo zna jakieś inne pewne ekipy?   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...