Skocz do zawartości

Dziura wokół rury gazowej


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

miałem ostatnio wymienioną rurę gazową w kuchni i pan majster zostawił to w takim oto stanie jak na zdjęciu. Nie mam żadnego doświadczenia budowlano-remontowego, ale chciałbym jakoś samemu to załatać bądź zamaskować. Czy mogę prosić o podanie jakich konkretnie produktów użyć, aby zrobić to jak najprościej? Znajomy polecił mi zapchać dziurę pianką montażową i bezpośrednio na to nałożyć masę szpachlową - czy to ma sens?

rura.jpg

Napisano

Sens ma jak najbardziej. Tylko jeśli wybierzesz piankę, to po pierwsze, spróbuj oczyścić z pyłu wnętrze tej dziury i samą rurę, a przed samym nakładaniem pianki, te powierzchnie w dziurze radzę lekko zwilżyć zwykłą wodą. Najlepiej rozpyloną. To ułatwi piance przyleganie do powierzchni. 

 

Napisano
9 minut temu, retrofood napisał:

Sens ma jak najbardziej. Tylko jeśli wybierzesz piankę, to po pierwsze, spróbuj oczyścić z pyłu wnętrze tej dziury i samą rurę, a przed samym nakładaniem pianki, te powierzchnie w dziurze radzę lekko zwilżyć zwykłą wodą. Najlepiej rozpyloną. To ułatwi piance przyleganie do powierzchni. 

 

A czy przykładowo taka szpachla się nada: https://www.castorama.pl/szpachla-naprawcza-gotowa-toupret-330-g-id-1089452.html

i będę mógł jej też użyć do wypełniania tego cienkiego nacięcia, które przechodzi przez kawałek starej rury i ściany? I czy pianka nada się też do tej dużej szpary po starej rurze?

Napisano

Tam pisze "Umożliwia natychmiastowe załatanie niewielkich dziur i pęknięć", Ty potrzebujesz natomiast czegoś w takim stylu

 

 image.png.89b0d7637a385a12e4c92c0c7189c2cc.png

 

 

Oczywiście, w małym opakowaniu, na pewno nie 27 kg.

 

Ale to wiaderko kosztuje ok. 25,0 PLN, więc nie majątek.

Napisano
Dnia 3.12.2021 o 21:57, blichtr napisał:

Witam,

 

miałem ostatnio wymienioną rurę gazową w kuchni i pan majster zostawił to w takim oto stanie jak na zdjęciu. Nie mam żadnego doświadczenia budowlano-remontowego, ale chciałbym jakoś samemu to załatać bądź zamaskować. Czy mogę prosić o podanie jakich konkretnie produktów użyć, aby zrobić to jak najprościej? Znajomy polecił mi zapchać dziurę pianką montażową i bezpośrednio na to nałożyć masę szpachlową - czy to ma sens?

rura.jpg

Zaprawa murarska do oporu lub zaprawy naprawcze, trzeba tylko w specyfikacji sprawdzić, jak szybko wiąże, jakie ma dodatki i jak duże ubytki można "łatać". To wcale nie musi szybko wiązać - wręcz przeciwnie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak zrobię, dzięki. Tylko skoro ma być przewiew to płyty na ścianach odpadają?  Też pytanie co z hydroizolacją, rozumiem, że ze złej strony się za to zabieram ale chyba lepsze to niż gole fundamenty.
    • Też mi się tak wydaje, że nie niżej. A to jest źle, bo wilgoć jest w ścianach. I żadne wietrzenie nie pomoże. Szwagrowi przeciekał taras i mimo ze wymienił całą nawierzchnię tarasu i uszczelnił wszystko, mury poniżej nie wyschły przez dwa lata mimo otwartych drzwi i okien w lecie. To było też tak do połowy w gruncie. Dopiero jak kupił osuszacz powietrza i zaczął wodę z niego wylewać wiadrami, to sie okazało ile jej siedziało w ścianach.  Tutaj też chyba spróbowałbym najpierw osuszaczem. Kosztuje parę stówek, ale to i tak taniej niż remont. A później, przy prawidłowej wentylacji z zapewnieniem nawiewu i wywiewu, wilgoci nie będzie. Mogę się założyć.   To  jeszcze zależy przy jakiej pogodzie. Ja mam teraz 54% przy biurku, ale ma się na deszcz..
    • Edit: mierzyłem wilgotność scian, użyłem wilgotnościomierza  inwazyjnego YATO i wyszło 5%. Higrometr wskazywał 60%. Mierzyłem przed gruntowaniem. 
    • Tylko to wygląda jakby ten tynk właśnie na wysokości do tych 90cm po prostu się odparzył od wilgoci. W tego typu pomieszczeniach problemem jest izolacja pozioma i pionowa. Ja mam podobnie, izoloacja pionowa jest ok, ściany są suche, wylewka, pod którą pewnie nie ma żadnej izolacji też wyschła po zrobieniu izolacji pionowej na zewnątrz. Jest wentylacja na przestrzał, okna w zimie są rozszczelnione, latem zwykle otwarte na oścież, a wilgotność utrzymuje się cały rok 60-75%, a na sypialnie to jest za dużo, można spokojnie nabawić się reumatyzmu i innych chorób związanych ze zbyt wysoką wilgotnością czy po prostu grzybem. Bo jak ktoś tam zacznie spać, tak sytuacja jeszcze się pogorszy. U Ciebie dopóki grunt nie wyschnie nie ma co mierzyć wilgotności, ale na moje oko tam będzie w okolicach 70% na codzień. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Tak, zakleiłem żeby pyłu nie wciągło. Z tym nawiewem to nabiłeś mi ćwieka, jest tylko wywietrznik.  W budynku budynku nie ma piwnicy, ale pomieszczenie jest częściowo poniżej poziomu gruntu. Na zdjęciach widać fundamenty. Kończą sie 90 cm od obecnej podłogi i właśnie je chcę zaizolować. Wilgotność mierzyłem i wyszło 5% ale jakoś średnio w wierzę.  Najlepiej byłoby zaizolować z zewnątrz, jak rozumiem ale w tym wypadku nie mam takiej możliwości. Zakładam, że izolacja od wewnątrz jest lepsza niż nic. Tak sobie analizuje, że jeśli założę płyty na ścianę to stracę możliwość kontrolowania czy się nie zbiera wilgoć.     Gruntowałem więc ściany mogą wydawać się mokre. Sama opcja ciekawa, dzięki 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...