Skocz do zawartości

Pracownia w piwnicy


Recommended Posts

Napisano

Witam chciałbym zrobić sobie pracownie w piwnicy tylko że mam problem z wysokością i bardzo krzywą podłoga.

Wysokość pomieszczenia w najwyższym miejscu od podłogi do sufitu to tylko 195 cm w najniższym 198 + dziury których musze się pozbyć.

Chciałbym żeby podłoga była w miare równa nie tracąc przy tym cm do sufitu dodam że mam zamiar jeszcze położyć folie izolacyjna oraz płytą osb 18mm i na to jakąś najtańsza wykładzinę + pomieszczenie jest ogrzewane.

W piwnicy będę spędzał troche czasu ponieważ pracuje na komputerze i właśnie chciałbym zrobić swoją pracownie właśnie w piwnicy. 

 

I o to moje pytanie czym moge wyrównać taka podłogę i jak się za to zabrać.

Napisano
  Dnia 18.11.2021 o 12:57, dox1990 napisał:

 I o to moje pytanie czym moge wyrównać taka podłogę i jak się za to zabrać.

Rozwiń  

 

Najpierw powiedz nam czyją własnością jest piwnica?

Jaki to obiekt? I dlaczego nie zaczynasz remontu od młota udarowego, skucia i wyrzucenia tych krzywych dołków?

Napisano (edytowany)

Piwnica jest w domu jednorodzinnym, Skułem tylko wystające elementy a reszta podłogi jest w połowie  krzywa tak jak mówię między 2-3 cm różnicy po całości musiałbym chyba skuć wszystko jak już miałbym się za to zabrać.

Edytowano przez dox1990 (zobacz historię edycji)
Napisano

No to trzeba skuć! I powiem Ci dlaczego. Otóż, jeśli chcesz tam przebywać, a w pracowni nie może być inaczej, to jeśli nie dasz pod nogi 10 - 15 cm styropianu, to już rezerwuj sobie miejsce w szpitalu! Długo nie wytrwasz, gwarantuję.

Dlatego wyrzuć z piwnicy tyle, żeby nie podkopać fundamentów domu i koniecznie daj pod podłogę ocieplenie.

Napisano

Długie godziny pracy, praktycznie  bez ruchu, zimno spod posadzki, tak...

  Dnia 18.11.2021 o 13:54, retrofood napisał:

to już rezerwuj sobie miejsce w szpitalu

Rozwiń  

i to dobrze jeśli tylko wylądujesz na reumatologii... bo możesz "lepiej" trafić...

 

  Dnia 18.11.2021 o 13:54, retrofood napisał:

Dlatego wyrzuć z piwnicy tyle, żeby nie podkopać fundamentów domu i koniecznie daj pod podłogę ocieplenie

Rozwiń  

 

Jeśli masz taki zamiar, to ZRÓB TO OD RAZU DOBRZE, bo wydasz kasę teraz, a za jakiś czas będziesz docieplał...

 

 

  Dnia 18.11.2021 o 12:57, dox1990 napisał:

dziury których musze się pozbyć

Rozwiń  

Co to za dziury? co widzisz na dnie tych dziur? Piasek? Inne dziury? To jest wylewka na gruncie?

 

Może wrzucisz jakieś fotki...

Napisano
  Dnia 18.11.2021 o 15:16, dox1990 napisał:

Pomieszczenie jest po starej kotłowni dlatego ściany są jakie są.

Rozwiń  

 

Ścianami się nie przejmuj. Farba renowacyjna wszystko przykryje. Ale posadzka jest bardzo gruba (nie wiem dlaczego), co jest i dobre, i złe. Bo skuwania dużo, ale to oznacza, że wysokość Ci urośnie. Za 170 PLN można kupić wiertarko-młot udarowy, więc skuć będziesz miał czym. Gruzu trochę będzie, ale to się przydaje do utwardzenia drogi. I tak jak @podczytywacz napisał, zrób to od razu dobrze.

Napisano

Ściany są, jakie są, mogą "robić" za LOFTOWE :icon_mrgreen:

Posadzka wygląda na solidną - stał tam jakiś piec...

 

Musisz  - moim, i nie tylko moim zdaniem - DOCIEPLIĆ POSADZKĘ!

 

Masz - moim zdaniem - dwa wyjścia......

 

Pierwsze - tak jak radzi retrofood -

  Dnia 18.11.2021 o 13:54, retrofood napisał:

wyrzuć z piwnicy tyle, żeby nie podkopać fundamentów domu i koniecznie daj pod podłogę ocieplenie.

Rozwiń  

Będzie to "bolesne" i pracochłonne, ale najlepsze!

 

Drugie - niefajne, moim zdaniem - i niewykluczające Twojego kłaniania się w pomieszczeniu w zależności od Twojego wzrostu... czyli docieplić na istniejącej posadzce, tracąc wysokość pomieszczenia... kubatura do oddychania wystarczy, 99% czasu pracy będziesz siedział na krześle, więc głową w sufit nie będziesz dotykał... no, chyba że NAGLE wstaniesz...

Napisano

Za 170zł nie wiem czy nie lepiej wypożyczyć konkretnego młota 10-15J, bo taki mały młotek nie wiem czy wytrzyma ,a raczej niewiele z niego zostanie. Porządnym młotem jest godzina roboty i 15cm skute.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
  Dnia 18.11.2021 o 15:41, vlad1431 napisał:

Za 170zł nie wiem czy nie lepiej wypożyczyć konkretnego młota 10-15J, bo taki mały młotek nie wiem czy wytrzyma 

Rozwiń  

 

Wytrzymać, wytrzyma, trzy tygodnie temu rozbijałem betonowe stopy słupków od starego ogrodzenia. Dał radę. Kupiłem specjalnie do tego celu w promocji.

Ale wypożyczenie to też jest jakieś rozwiązanie.

 

Pytanie tylko kto i po co zmarnował tyle betonu? Czy ta posadzka nie jest przypadkiem robiona na dwa razy?

Napisano

Z ta godziną ja też trochę przesadziłem, bo ta Makita pożyczona od gościa od koparki ma 70J i kosztuje 8tys. 5-10 sekund i dziura 15cm w wylewce. Nawet naciskać nie trza było. 100zł za dobę.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Jak sprzęt słaby i kuć nie chce, to właśnie raz dwa się go zajedzie jak się dociska.Ten wypożyczony ważył 31kg, także tu nawet nie było potrzeby dociskać.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

A mam jeszcze jedno pytanie jak sie sprawuje atlas m-system na podłogi ? Wczoraj dokładnie zmierzyłem tą piwnice i okazuje sie ze w złych miejcach zacząłem najwyżej mam 204cm i najniżej 195 więc spokojnie moge do tych 195 wszystko wyrównać dodam że w miejscu w którym mam siedzieć jest właśnie 204cm po długości około 1,5m więc tyle mi wystarczy myślałem o zastosowaniu foli izolacyjnej na to wełne i przykręcić płyty osb/mdf do m-systemu. Z góry przepraszam za zamieszanie...

Edytowano przez dox1990 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 19.11.2021 o 20:57, dox1990 napisał:
A mam jeszcze jedno pytanie jak sie sprawuje atlas m-system na podłogi ? Wczoraj dokładnie zmierzyłem tą piwnice i okazuje sie ze w złych miejcach zacząłem najwyżej mam 204cm i najniżej 195 więc spokojnie moge do tych 195 wszystko wyrównać dodam że w miejscu w którym mam siedzieć jest właśnie 204cm po długości około 1,5m więc tyle mi wystarczy myślałem o zastosowaniu foli izolacyjnej na to wełne i przykręcić płyty osb/mdf do m-systemu. Z góry przepraszam za zamieszanie...
Ale mimo wszystko, jak dobrze rozumiem to wyrównujesz to tych 204cm? I potem izolacja, osb itd?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Napisano
  Dnia 21.11.2021 o 11:59, podczytywacz napisał:

Może nie... Jest okienko, jakaś wentylacja - przecież to jest była kotłownia...

Rozwiń  

 

Jak była kotłownia, to się grzało. A teraz weź w zimie włącz wentylację i/lub otwórz okienko. To i SARS-a CoV-19 nie trzeba, żeby się wykończyć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...