Skocz do zawartości

Jaki wybrać piec dwufunkcyjny


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Muszę już zmienić starą wysłużoną MORĘ 674 na inny piec dwufunkcyjny.
Czy ktoś mógłby mi doradzić jaki piec mam wybrać ?
Mieszkanie o pow.50 m2 i standartowej wysokości / nie ocieplane /.
Szukam pieca który byłby nie z najwyższej pólki cenowej a w miarę oszczędny. Ponadto powinien sobie dać radę z nagrzaniem wody użytkowej w zimie choć od pieca do odbiornika mam około 7 mb. rury nie ocieplonej w ścianie.
Moja obecna MORA świetnie spełnia rolę kotła gazowego ale jeżeli chodzi o ogrzanie wody, to ma z tym problem i muszę w łazience przykręcać wodę / jak mam dobre ciśnienie / aby uzyskać wyższą jej temperaturę .
Ponadto jak wspomniałem mieszkanie nie jest duże więc i piec dwuobiegowy powinien mieć jak najmniejszy zbiornik / mam zamontowany termostat pokojowy/ i zależy mi na tym aby ogrzewał wodę będącą w obiegu a nie w piecu.
Ponadto awaryjność kotła powinna być jak najmniejsza.
Za każdą odpowiedź dziękuję.
Napisano
Cytat

Witam.
Muszę już zmienić starą wysłużoną MORĘ 674 na inny piec dwufunkcyjny.
Czy ktoś mógłby mi doradzić jaki piec mam wybrać ?
Mieszkanie o pow.50 m2 i standartowej wysokości / nie ocieplane /.
Szukam pieca który byłby nie z najwyższej pólki cenowej a w miarę oszczędny. Ponadto powinien sobie dać radę z nagrzaniem wody użytkowej w zimie choć od pieca do odbiornika mam około 7 mb. rury nie ocieplonej w ścianie.
Moja obecna MORA świetnie spełnia rolę kotła gazowego ale jeżeli chodzi o ogrzanie wody, to ma z tym problem i muszę w łazience przykręcać wodę / jak mam dobre ciśnienie / aby uzyskać wyższą jej temperaturę .
Ponadto jak wspomniałem mieszkanie nie jest duże więc i piec dwuobiegowy powinien mieć jak najmniejszy zbiornik / mam zamontowany termostat pokojowy/ i zależy mi na tym aby ogrzewał wodę będącą w obiegu a nie w piecu.
Ponadto awaryjność kotła powinna być jak najmniejsza.
Za każdą odpowiedź dziękuję.


wybierz kocioł kondensacyjny. dzięki zamkniętej i szczelnej komorze sapalnia oraz hermetycznej obudowie kotły kondensacyjne są wyjątkowo bezpieczne, w przeciwieństwie do zwykłych kotłów które zawsze mają otwartą komorę spalania. W przypadku kotła kondensacyjnego nie ma możliwości wypływu gazu lub spalin do pomieszczenia. Mam na myśli oczywiście kotły ULRICH Kondensich KO KOMPRESSOR - są one bardzo małe. mają tylko 21cm grubosci - jak to u Japończyków - wszystko miniaturowe ... ha ha
Ja mam piec kondensacyjny ULRICH i faktem jest że jest on bardziej wydajny niż inne piece... a poznać można to po rachunkach za gaz...
Napisano
Hej,hej!Marcysiu,powoli... .Kondensat na takie małe lokum to wyrzucenie pieniędzy w błoto nie zwróci się nigdy w okresie swojej eksploatacji.No,chyba,że mamy dostęp do super promocji.
W tej sytuacji najważniejszym kryterium,którego pomijać nie radzę,jest moc minimalna danego kotła.Trudno tu będzie znaleźć coś odpowiedniego.Jedynie chyba Termet produkuje kociołek o mocy min. 4,5kW,bardzo dobry i tani zresztą.
Termet jest tu-Odwiedź moją stronę
Niestety,ma on jeden minus,otwarta komora spalania.Ale ta Mora też pewnie taką miała.
Na drugim miejscu właśnie zalecał bym kocioł z zamkniętą komorą spalania.Bezpieczeństwo i gwarancja działania nawet po wymianie okien i drzwi na szczelne.
Z tym,że trzeba by się zorientować najpierw jak jest ze spalinami do komina,czy jest tam wkład stalowy?I czy wolno będzie wyprowadzić przez ścianę rurę zasysającą powietrze,bo to nie zawsze jest możliwe.
Cytat

Ponadto jak wspomniałem mieszkanie nie jest duże więc i piec dwuobiegowy powinien mieć jak najmniejszy zbiornik


Tego trochę nie rozumiem icon_rolleyes.gif Żaden taki kociołek nie ma zbiornika,oprócz tych dość drogich.Ale to już inna bajka.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...