Skocz do zawartości

Wentylacja - lokalizacja kratki


adambxo

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

witam,

niestety w kuchni mamy tylko jeden kanal wentylacyjny, nie chce tlumaczyc dlaczego.. zakupilismy pochlaniacz na filtry weglowe, odejscie powietrza wyglada tak jak na zdjeciu, przez szafki wychodzi rura do czesci maskownicy szafek u gory, dziaisj zamontowalem tam dodatkowo kolanko 90 by powietrze kierowalo sie w strone kanalu.

teraz pytania:

gdzie najlepiej w tej maskonicy szafek umiescic kratke wentylacyjna? czy kratka powinna byc podlaczona bezposrednio do tego kanalu? w takim wypadku nie byloby juz mozliwsci by kanal sciagal czesc powietrza z pochlaniacza jesli ta moja metoda zastosowana na zdjeciu wogole w jakis sposob dziala. (w kuchni podczas gotowania zostaje dosc duzo zapachow).

kolejny problem taki, ze kanal ze sciany wychodzi w polowie w szafki, jest tam w prawdzie dystans w rofu zbudowany jest ala komin z szafek, wychodzi na wysokosci mniej wiecej tak jak zaznaczone na zdjeciu. czytalem, ze wentylacja powinna miec spadek a w tym wypadku po podlaczeniu jakiegokolwiek przewodu jest to niemozliwe. czy mozna tutaj zastosowac jakis trojnik? wtedy podlaczyc osobno kratke osobno wentylacje? czy moze po prostu wrzucic kratke luzem w maskownice? zastanawiam sie czy jak zaloze ja miedzy kanalem a droga od pochlaniacza czy nie ebdzie mi tamtedy wychodzic powietrze. moze zalozyc kratke na tej lewej czesci? tylko czy wtedy nie ebdzie kolizji w doplywie powietrza? otwor wentylacyjny znajduje sie na lewej scianie - na zdjeciu moze to nie byc zbyt precyzyjne.

z gory dziekuje za odpowiedzi

Adam

kratka.jpg

Edytowano przez adambxo (zobacz historię edycji)
Napisano

Korzystasz z jakiegoś translatora? Muszisz trochę bardziej składnie pisać. Można się udusić przy czytaniu.

Zakładasz kratkę wentylacyjną bezpośrednio nad płytą. Potem rurami odprowadzasz do komina i tyle. Czy potrzebny jest spad? Pierwsze słyszę. Ale wątpię by to na tak długim odcinku działało bez wentylatora.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
21 minut temu, gawel napisał:

rofu

Oj, czepiasz się literówki:zalamka: miało być rogu, f jest na klawiaturze obok g, i tak wyszło...

 

7 godzin temu, adambxo napisał:

w rogu zbudowany jest ala komin z szafek, wychodzi na wysokosci mniej wiecej tak jak zaznaczone na zdjeciu

 

 

Co do "spadku rury"... taki ujemny spadek, czyli właściwie - wznios - konieczny jest przy grawitacyjnym przepływie gazów, a w przypadku opisywanym przez autora taki przepływ ograniczany, wręcz hamowany jest przez filtr węglowy... Opary kierowane są nad szafki tylko wtedy, gdy pracuje wentylator okapu.

 

Zatem zrób kratkę w rogu, przedłuż nad szafksmi rurę za tym dodanym kolankiem aż w pobliże tej kratki.

Napisano
11 minut temu, podczytywacz napisał:

 

Zatem zrób kra0tkę w rogu, przedłuż nad szafksmi rurę za tym dodanym kolankiem aż w pobliże tej kratki.

A czy kratkę na meblach mam łączyć przewodem z kanałem czy po prostu zostawić otwarta przestrzeń? Podsumowując wolny kanał w ścianie, doprowadzona w pobliże rura okapu plus wolna kratka w meblach. Czy takie coś będzie funkcjonować?

1 godzinę temu, vlad1431 napisał:


Zakładasz kratkę wentylacyjną bezpośrednio nad płytą. Potem rurami odprowadzasz do komina i tyle. Czy potrzebny jest spad? Pierwsze słyszę. Ale wątpię by to na tak długim odcinku działało bez wentylatora.

 

A co w takim wypadku mam zrobić z rura wychodząca od pochłaniacza? Czytałem też że te na filtry węglowe powinny wchodzić na powrót do pomieszczenia.

Napisano

Wątpię że będzie jedno z drugim właściwie funkcjować. Nie doczytałem na początku, że jednym kanałem ma być filtr i rura z okapu. Chyba dobrze to rozumiem? Jedno z drugim się wyklucza, bo ani nie będzie ciągu z okapu, ani też wentylacja nie będzie prawidłowo działać. Ten fitr węglowy jest przed wlotem do wentylacji? Dlatego przepisy jasno określają, że do kratki wentylacyjnej powinien być osobny kanał, a do okapu osobny, ale sam w domu mam tak samo, ale okap jest bezpośrednio załamany tylko raz 90° podpięty do komina wentylacyjnego i działa jako wentylacja i wylot z okapu. A ciąg jest bardzo dobry, także raz w roku może załączymy wentylator, a tak to wszystko grawitacja wyciąga.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano
9 godzin temu, adambxo napisał:

A czy kratkę na meblach mam łączyć przewodem z kanałem czy po prostu zostawić otwarta przestrzeń? Podsumowując wolny kanał w ścianie, doprowadzona w pobliże rura okapu plus wolna kratka w meblach. Czy takie coś będzie funkcjonować?

A co w takim wypadku mam zrobić z rura wychodząca od pochłaniacza? Czytałem też że te na filtry węglowe powinny wchodzić na powrót do pomieszczenia.

Zdecyduj się czy wyciąg ma działać w trybie recyrkulacji z zastosowaniem filtra węglowego - to rozwiązanie dla starej panny która jada paszę ze starych produktów pozyskiwanych przez cateringi dietetyczne na wyprzedażach starej żywności "too late minute" z pudełek, aby czasem czegoś samodzielnie nie zrobić. Lub jak piszesz używasz normalnie kuchni więc zlikwiduj filtr podłącz rurę do kratki bo jest i nawet jeżeli nie będzie naturalnej konwekcji powietrza to nic strasznego. 

Napisano
10 godzin temu, adambxo napisał:

co w takim wypadku mam zrobić z rura wychodząca od pochłaniacza?

Tę rurę się zaślepia/zamyka...

 

Napisz, co to jest za pochłaniacz? jak wygląda i gdzie jest zamontowany? Jak - konstrukcyjnie - wygląda konfiguracja ustawień do recyrkulacji powietrza?

 

 

1 godzinę temu, gawel napisał:

podłącz rurę do kratki

Wtedy na pewno nie będzie wentylacji, powstanie "poducha" stojącego powietrza ponad poziomem wlotu do okapu, sięgająca do sufitu...

Zapomnij o naturalnym ruchu konwekcyjnym powietrza poprzez okap, bo w nim zawsze jest filtr przeciwtłuszczowy, wykonany ze stalowej, gęstej siatki, i przeważnie już lekko przytkany tym tłuszczem...

 

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Tę rurę się zaślepia/zamyka...

 

Napisz, co to jest za pochłaniacz? jak wygląda i gdzie jest zamontowany? Jak - konstrukcyjnie - wygląda konfiguracja ustawień do recyrkulacji powietrza?

 

 

Wtedy na pewno nie będzie wentylacji, powstanie "poducha" stojącego powietrza ponad poziomem wlotu do okapu, sięgająca do sufitu...

Zapomnij o naturalnym ruchu konwekcyjnym powietrza poprzez okap, bo w nim zawsze jest filtr przeciwtłuszczowy, wykonany ze stalowej, gęstej siatki, i przeważnie już lekko przytkany tym tłuszczem...

 

Globalo delico 50.1

 

Przed chwilą podłączyłem pochlanoacz do kratki i minimalny cug jest na pochłaniaczau. A przy otwartym oknie ściąga na 1 biegu parę z czajnika

Edytowano przez adambxo (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, adambxo napisał:

minimalny cug jest na pochłaniaczau

ale na codzień nie przewietrzy

 

4 godziny temu, podczytywacz napisał:

"poduchy" stojącego powietrza ponad poziomem wlotu do okapu

 

powinna być AKTYWNA kratka wentylacyjna pod sufitem - teraz jej nie masz...

dobrze, że nie masz gazu, tylko indukcję...

Napisano (edytowany)

A czy mógłbym jeszcze założyć na tej połączeniu trojnik z klapa zwrotną i z trojnika wyjście na kratke? Czy takie coś by zadziałało? Czy lepiej zostawić dolot z tej rury w pobliże + zamontować wolna kratkę na meblach. Tylko czy wtedy to powietrzez wyciągu nie wyjdzie na powrót do mieszkania?

Edytowano przez adambxo (zobacz historię edycji)
Napisano
11 godzin temu, podczytywacz napisał:

Tę rurę się zaślepia/zamyka...

 

Napisz, co to jest za pochłaniacz? jak wygląda i gdzie jest zamontowany? Jak - konstrukcyjnie - wygląda konfiguracja ustawień do recyrkulacji powietrza?

 

 

Wtedy na pewno nie będzie wentylacji, powstanie "poducha" stojącego powietrza ponad poziomem wlotu do okapu, sięgająca do sufitu...

Zapomnij o naturalnym ruchu konwekcyjnym powietrza poprzez okap, bo w nim zawsze jest filtr przeciwtłuszczowy, wykonany ze stalowej, gęstej siatki, i przeważnie już lekko przytkany tym tłuszczem...

 

a kto mówi o naturalnym ruchu powietrza ?????????????????? Jest wentylator natomiast filtr tłuszczowy myje się regularnie w zmywarce i nie ma  z tym problemu, to taki element higieny osobistej. 

Napisano
3 minuty temu, gawel napisał:

a kto mówi o naturalnym ruchu powietrza ??????????????????

 

12 godzin temu, gawel napisał:

jak piszesz używasz normalnie kuchni więc zlikwiduj filtr podłącz rurę do kratki bo jest i nawet jeżeli nie będzie naturalnej konwekcji powietrza to nic strasznego. 

Czyż konwekcja to nie jest naturalny ruch powietrza, wywołany różnicą gęstości powietrza w zależności od jego temperatury?

 

7 minut temu, gawel napisał:

??????????????????

 

 

 

8 minut temu, gawel napisał:

to taki element higieny osobistej.

:icon_mrgreen::91_thumbsup:

 

 

9 godzin temu, adambxo napisał:

Globalo delico 50.1

No tak, taka konstrukcja wymaga cyrkulację rurą, montowaną wewnątrz szafek, z wylotem ponad szafką, w której zamontowany jest tenże okap...

Napisano (edytowany)

Wracając do tematu wiem że trzeba w moim wypadku wybrać gorsze zło. a więc... podłączyć rurę pochłaniacza do kratki w kuchni pozostawiając w mieszkaniu tylko kratkę wentylacyjną w łazience? Czy doprowadzić rurę w pobliże kanału + zamontować "wolna" kratkę na maskownicy mebli w pobliżu kanału? Czy może zastosować jakieś rozwiązanie z trójnikiem i klapami zwrotnymi? 

 

Zrobiłem strazny błąd ufając projektantowi w działanie tego pochłaniacza i drugi kanał pozostal w łazience. Bardzo kosztowne byłoby doprowadzenie go na powrót do kuchni

Edytowano przez adambxo (zobacz historię edycji)
Napisano
16 godzin temu, adambxo napisał:

Zrobiłem strazny błąd ufając projektantowi w działanie tego pochłaniacza i drugi kanał pozostal w łazience

Nie bardzo rozumiem...

Były dwa w kuchni (i ten w łazience - oczywiście), projektant przeniósł jeden z kuchni do łazienki i teraz są tam dwa kanały... czy tak?

 

I teraz:

16 godzin temu, adambxo napisał:

Bardzo kosztowne byłoby doprowadzenie go na powrót do kuchni

Czy tak?

 

W tej chwili - z jednym kanałem w kuchni - zrobiłbym tak:

- w miejscu, w którym narysowałeś rozwidlenie rur nad okapem w maskownicy umieścił kratkę (i podłączył tę rurę znad okapu), umożliwiającą okapowi pracę w cyrkulacji (czyli okap zasysa powietrze znad garnków na płycie, oczyszcza na filtrach i wydmuchuje z powrotem do wnętrza kuchni),

- w miejscu, oznaczonym na zdjęciu kółeczkiem, umieścił kratkę, połączoną "na krótko" z kanałem wentylacyjnym, która to kratka zapewni wentylację grawitacyjną całej kuchni.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...