Skocz do zawartości

Którą bramę wybrać przesuwną czy skrzydłową?


aniapa88

Recommended Posts

Napisano

Witam, stoimy z mężem przed wyborem bramy do ogrodzenia, robimy ogrodzenie panelowe, mamy 5 m światła bramy, proszę o podpowiedź jak wyliczyć czy zmieści nam się brama przesuwna czy w tym przypadku lepiej wybrać bramę skrzydłową?

Napisano
12 minut temu, aniapa88 napisał:

Chciałbym mieć przesuwną na pilot i nie wysiadając z samochodu ją otworzyć.

 

A skrzydłowe to niby są bez pilota? I trzeba firmę wynajmować, żeby taką otworzyć? Otóż nie. Skrzydłowe też są na pilota i mają lżejszy oraz prostszy napęd (bezpieczniejszy). Łatwiej jest je tylko staranować. Ale jeśli Twój płot nie jest fortecą przeciwczołgową, to jaka róznica?

 

Aha. Skrzydłowe bramy są o wiele tańsze. Tak samo jak i napędy. Zresztą, wejdź na alle... i się przekonaj.

 

PS. Nie jestem producentem bram. 

Napisano

Na ruch bramy skrzydłowej trzeba zaplanować sporo wolnego miejsca przed wjazdem, bo nie może otwierać się na zewnątrz. Ponadto podjazd musi być płaski.

Jeśli podjazd jest krótki lub na wzniesieniu, wygodniejsza będzie brama przesuwna. Otwiera się na bok, na prawą lub lewą stronę, równolegle do płotu. Jedynym wymogiem  jest konieczność zapewnienia wolnej przestrzeni w obrębie ruchu skrzydła, wzdłuż ogrodzenia.

 

w artykule z linka poniżej można przeczytać więcej informacji na temat napędów do bram wjazdowych.

https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrodzenia/a/1156-automatyka-do-bram

 

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Na ruch bramy skrzydłowej trzeba zaplanować sporo wolnego miejsca przed wjazdem, bo nie może otwierać się na zewnątrz. Ponadto podjazd musi być płaski.

 

 

Nie ma przed wjazdem, gdyż brama nie może otwierać się na zewnątrz. Czyli otwieramy na swoje podwórko, na boki przejazdu. Gdzie tu sporo potrzebnego miejsca? Właśnie na przesuwną potrzeba zabezpieczyć miejsce, gdzie niczego, nigdy, nie możemy umiescić.

A podjazd płaski to konieczność. Najlepiej utwardzony, gdyż w przeciwnym razie z czasem w bramie zrobi się kałuża.

1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

 Jeśli podjazd jest krótki lub na wzniesieniu, wygodniejsza będzie brama przesuwna. 

 

Wygodniejsza nie będzie. Będzie bardziej pancerna.

Napisano
48 minut temu, Budujemy Dom - otoczenie domu napisał:

W opisanym przypadku na pewno zmieści się brama przesuwna, może mieć ona właściwie dowolną szerokość, minimum ok. 3 m.

 

Jak w tym dowcipie o Nowych Ruskich.

- Patrz jakiego Merca kupiłem! Za czterysta tysięcy zielonych!

- Och ty głupi, ja za takiego samego dałem osiemset pięćdziesiąt tysięcy!

Napisano
20 godzin temu, retrofood napisał:

 

Nie ma przed wjazdem, gdyż brama nie może otwierać się na zewnątrz. Czyli otwieramy na swoje podwórko, na boki przejazdu. Gdzie tu sporo potrzebnego miejsca? Właśnie na przesuwną potrzeba zabezpieczyć miejsce, gdzie niczego, nigdy, nie możemy umiescić.

A podjazd płaski to konieczność. Najlepiej utwardzony, gdyż w przeciwnym razie z czasem w bramie zrobi się kałuża.

Wygodniejsza nie będzie. Będzie bardziej pancerna.

 

Uwaga dotyczyła miejsca przed wjazdem OD STRONY DZIAŁKI, bo tak jak napisałam... brama nie może otwierać się na zewnątrz. Wydawało mi się to oczywiste.

Zwykle wzdłuż ogrodzenia niczego poza krzewami się nie planuje, brama przesuwna więc w niczym nie będzie przeszkadzać.

 

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

 Zwykle wzdłuż ogrodzenia niczego poza krzewami się nie planuje, brama przesuwna więc w niczym nie będzie przeszkadzać.

 

No właśnie, przeszkadza drzewom, krzewom i kwiatom. I nawet łopaty nie można przy płocie pozostawić, bo zostanie połamana. Dlatego brama przesuwna najczęściej jest montowana na działkach przemysłowych i gospodarczych, bo tam krzewy są na bardzo dalekim miejscu, jeśli chodzi o ważność. Bramy te są ciężkie i nie nadają się do częstej zmiany stanu otwarte/zamknięte.  No i trudno je wyłamać, co w warunkach gospodarczych jest plusem.

Natomiast bramy skrzydłowe otwierają się na przejazd, więc żadnym krzewom czy drzewom przeszkadzać nie będą, bo z przejazdu i tak wszystko usuwamy. 

I kosztują trzecią część tego, co bramy przesuwne. A poza już na wygląd są lekkie i przyjazne ludziom. No i napędy mają już na 12 V, co pozwala montować zasilanie awaryjne ze zwykłego, popularnego i taniego akumulatora. Czyli nawet awaria sieci zasilającej nie pozbawia nas możliwości użytkowania jej. 

 

Więc żeby zakończyć temat z mojej strony, ja nie widzę bramy przesuwanej na prywatnej posesji, która jest grodzona płotem, łatwym do przeskoczenia. Bo to nie ma żadnego sensu. Tylko tam, gdzie ktoś tworzy z podwórka i domu fortecę. Wtedy owszem,  trzeba się pogodzić z kiepskim wyglądem, gorszymi i bardziej upierdliwymi parametrami użytkowymi, dużo większymi kosztami, w zamian za większe bezpieczeństwo chronionego obszaru.

  • 10 miesiące temu...
Napisano

Wybór bramy, jest uzależniony od planu sytuacyjnego posesji. Jak i brama przesuwna i dwuskrzydłowa mają swoje plus i minusy.

Warto pamiętać że brama przesuwna samonośna nie kończy się na 5 metrach, należy doliczyć jeszcze przeciwwagę, która najczęściej stanowi minimum 30% długości światła bramy czyli z 5metrów robi nam się około 7metrów. Wtedy trzeba pamiętać że musi być ponad 7 metrów wolnego boku wzdłuż ogrodzenia.

Przy bramie dwuskrzydłowej, trzeba pamiętać że skrzydła będą otwierać się do wewnątrz posesji.

Jeżeli chodzi o wniesienia, są na to sposoby i automatykę jesteśmy w stanie do tego dobrać, by brama otwierała się pod wniesienie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...