Skocz do zawartości

Nieudane mycie elewacji - baranek


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć,

 

Na północnej stronie elewacji pojawiły się glony, nie jakoś dużo, ale zdecydowanie widoczne (zielone).

Kupiłem sobie Karchera z lancą teleskopową i środek: tenzi APC OUT, którym spryskałem elewację ze spieniaczem.

Odczekałem jakieś 2 minuty i zmywałem idąc z góry na dół ciśnieniem najpierw niskim, ale jako że nic się nie działo to zwiększyłem, do jakichś 140 bar.

Podczas gdy w wielu miejscach się bardzo ładnie zmywało (woda była zielona bądź brązowa, zostawał ładny pasek czysty bezpośrednio nad strumieniem wody), w wielu jak na dłoni widać, że nadal brudne.

Co z tym fantem zrobić? Myć do skutku? Co ważne przed umyciem takiego czegoś nie było. Mam nadzieję, że to nie farba z elewacji się zmyła?

 

Tynk jak widać to baranek, ale więcej o nim niestety nie potrafię powiedzieć.

Mam jeszcze taki środek RG-10 any glonowy specyficznie. Mogę spróbować pokryć, ale tam już zielonego nalotu nie ma, tylko jakiś ciemny...

 

Wydaje mi się, że część z tego brudu to "pyłki" z licznych tui sąsiadów.

 

Co zrobić?

 

Dziękuję i pozdrawiam!

 

 

 

IMG_1563.jpg

IMG_1562.jpg

IMG_1561.jpg

IMG_1560.jpg

Edytowano przez kbhit
zdjecia (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuję za odpowiedzi.

Czyli te ślady to już prześwitujący tynk po zmytej farbie i dlatego nie da się domyć (bo nie ma czego)?

Generalnie to sobie uszkodziłem czy nie było jak tego uratować i i tak by zeszło?

  • 3 lata temu...
Napisano

Zacieki były cały czas, tylko przykryte brudem. Kwestia technologii osadzenia parapetów. Po malowaniu znów będą powstawały. Myjka z ciśnieniem 140 bar, to już trochę dużo. Ale, jeśli chodzi o zadbanie o samą elewację, polecam pianax system. Na stronie pełne instruktaże, filmy, realizacje. Świetny support w kwestiach technicznych, również ogólnobudowlanych!

 

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Zadne malowanie nie jest potrzebne.

Użyłeś środka zasadowego apc który usuwa zanieczyszczenia komunikacyjne.

To co widać na elewacji to zanieczyszczenia biologiczne czyli glony. Dobór odpowiedniej  chemi jest kluczowy. 

Myjemy elewacje w 3 etapach:

1. Odgrzybianie elewacji

2. Usuwanie zanieczyszczen atmosferycznych "szary film"

3. Zabezpieczenie elewacji przed mikroorganizmami. 

Do.mycia elewacji najlepiej uzyc myjki ciepłwodnej około 60c, ciśnienie 80-100bar. 

 

Tylko dzięki takiemu procesowi mycia jesteśmy wstanie odzyskać pierwotny kolor i utrzymać efekt na kilka lat. 

 

 

 

FB_IMG_1737321929012.jpg

FB_IMG_1737321931733.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 26.07.2021 o 07:16, kbhit napisał:

Cześć,

 

Na północnej stronie elewacji pojawiły się glony, nie jakoś dużo, ale zdecydowanie widoczne (zielone).

Kupiłem sobie Karchera z lancą teleskopową i środek: tenzi APC OUT, którym spryskałem elewację ze spieniaczem.

Odczekałem jakieś 2 minuty i zmywałem idąc z góry na dół ciśnieniem najpierw niskim, ale jako że nic się nie działo to zwiększyłem, do jakichś 140 bar.

Podczas gdy w wielu miejscach się bardzo ładnie zmywało (woda była zielona bądź brązowa, zostawał ładny pasek czysty bezpośrednio nad strumieniem wody), w wielu jak na dłoni widać, że nadal brudne.

Co z tym fantem zrobić? Myć do skutku? Co ważne przed umyciem takiego czegoś nie było. Mam nadzieję, że to nie farba z elewacji się zmyła?

 

Tynk jak widać to baranek, ale więcej o nim niestety nie potrafię powiedzieć.

Mam jeszcze taki środek RG-10 any glonowy specyficznie. Mogę spróbować pokryć, ale tam już zielonego nalotu nie ma, tylko jakiś ciemny...

 

Wydaje mi się, że część z tego brudu to "pyłki" z licznych tui sąsiadów.

 

Co zrobić?

 

Dziękuję i pozdrawiam!

 

 

 

IMG_1563.jpg

IMG_1562.jpg

IMG_1561.jpg

IMG_1560.jpg

Możemy polecić nasz specjalistyczny środek do mycia elewacji CLEANSET. :) Polecamy po umyciu dodatkowe zabezpieczenie impregnatem z fungicydem IMPREX BLOCKER, który zabezpieczy powierzchnię przed wodą, brudem i porostami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...