Skocz do zawartości

Wyrównanie wylewki


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich.

Mam do poprawy wylewkę samopoziomujaca około 20 m².roznica w poziomie od 0 do 1.5 centymetra. Ale chce też podnieść poziom całej podłogi o około 3 centymetry i tak myślę żeby zrobie to płytą osb 1.8  na to panel plus podkład.

 

Plan mam taki że kupiłem formatki osb 120x60.

 

Zlapie poziom i pod każdą taką formatka wkrece kołki rozporowe w wylewkę z prawidłową wysokością np.4 (może więcej)po rogach formatki jeden na środku.Położe na te kołki płyte OSB, a pozostałą przestrzeń od spodu plyty wypełnie niskorozpreznym klejem budowlanym ,żeby się nie uginała (będzie podparta na np.5 kołkach z prawidłową wysokością) Co sądzicie?

Napisano

Z tego co wiem najlepszy w takiej sytuacji jest keramzyt. Klej owszem, ale po co się tak bawić. Nie lepiej dolać tej wylewki na równo? I zostawić sobie miejsce na osb.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

No właśnie, ja bym dał wylewkę na poziom równo tylko bym dobrał taką, która zniweluje te 3 centymetry. Z tymi płytami to trochę rzeźba i szkoda czasu. Potem w czasie użytkowania tutaj się zapadnie, tam się zapadnie i będą "góry i doliny". Dobierz coś z tego albo chociaż poczytaj. https://www.pl.weber/search-content/content_type/product/activities/masy-samopoziomujace-47

Potem już możesz nawet korzystac z oferty innych firm, ale na początek możesz w tym linku zrobić rozeznanie produktów.

Napisano

 

Ustawienie płyt na dystansach i wypełnianie klejem lub pianką, w naszej ocenie nie jest dobrym rozwiązaniem. Rekomendujemy jednak zrobić wylewkę samopoziomującą - jest szybciej i pewniej.

W zależności, co ma być wykończeniem finalnym: jeśli podłoga pływająca (panele), to dowolna wylewka, jeśli wykończenie klejone, to weber.floor 4310, weber Renofloor lub weber Optima na trudne podłoża.

Zachęcamy do kontaktu z Biurem Doradztwa Technicznego, który jest dostępny pod nr tel. 800 163 121.

Poradnik doboru wylewki i instrukcję krok po kroku znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/wylewka-samopoziomujaca-krok-po-kroku-jak-zrobic-wylewke-wyrownujaca

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...